Käykö muilla syöminen imettäessä työstä?
Tykkään kyllä ruuasta, mutta välillä kyllästyttää, kun pitää olla koko ajan syömässä. Jos syön vähänkin vähemmän, maito ehtyy.
Syöminen on hieman hankaloitunut, kun jouduin jättää maidon pois. Syön aika paljon juustoa, ja nyt tuntuu, etten saa rasvaa tarpeeksi. Inhoan noita maidottomia levitteitä, joten nytkin tulin oikein varta vasten tähän syömään rasvaa ;) Laitoin teevadille ruokaöljyä ja balsamicoa, ja kastan leipää siinä.
Kommentit (8)
Itselläni on pienet rinnat (B-kuppi) ja vauvojen imettämiseen ei ikinä ole mennyt kauan, vaan max 15 min kerta (myöhemmin vähemmänkin) ja sitten ainakin parin tunnin tauko (tiheän imun kausia lukuunottamatta).
Jo muutaman päivän iässä tehdyssä syöttöpunnituksessa esikoinen joi yli desin alle 10 minuutissa. Varmasti imemisteho oli puolivuotiaana jo toista luokkaa.
t. 6
mutta ei ole laihduttamiseenkaan varaa kun on lapsen maidon saanti tällä hetkellä tärkeämpää. Yöunet on myös tärkeitä maidon riittävyyden kannalta.
Yöunet on myös tärkeitä maidon riittävyyden kannalta.
Ei vaan, nyt on ollut parempia öitä, kun älysin jättää tuon maidon pois.
Ap
Taas huomasin että imetyksen alkuaikoina mulla oli koko ajan nälkä, mutta nyt kun vauva on jo 4kk niin ihan normaali ruokamäärä riittää. Tai no iltaisin juuri ennen nukkumaanmenoa on pakko syödä vielä iltapalaa, muuten herään aamuyöllä siihen, että on kauhee nälkä. Luulis että kun vauva on nyt isompi, niin minunkin pitäis syödä enemmän... Täysimetyksellä mennään.
oo enää jatkuvasti nälkä, mutta jos syön vähemmän, maito ei nouse hyvin, ja lapsikin saa rintaraivareita.
Ap
Jouduin imetysaikoina syömään aivan älyttömiä määriä. Nälkäkin oli usein, mutta syödä piti enemmän kuin teki mieli.
Esikoisen kanssa en tuota heti ymmärtänyt ja paino pääsi tippumaan 45 kiloon (olen 167 cm). Kuopuksen kanssa paino pysyi n. 50 kilossa. Heti täysimetyksen loputtua paino nousi normaaliin.
Itselläni on kokemusta kolmesta täysimetyksestä ja ongelmana oli joka kerta se, että maitoa tuli runsaasti ja paino jumitti. Täysimetys ei ole laihduttanut minua lainkaan vaan raskauskilot ovat pysyneet koko ajan tiukasti mukana.
No minä "päätin" jo ihan alussa, että korviketta annetaan lisäksi niin paljon kuin tarvitsee. Työstä se täysimettäminen varmaan käy enkä itse ole pystynyt siihen.
4 kk ikäisestä vauvastani sanottiin, että hänelle pitäisi antaa maitoa jopa 9 dl päivässä (korvike tai äidinmaito). Siksi ihmettelen, että kenellä on sellaiset "hinkit" ja jaksaa istua pelkästään imettämässä monta tuntia päivässä... ja varsinkin alussa ehdin hädin tuskin syömään itse pari kertaa päivässä, kun vauva huusi koko ajan huomiota... Minulta ei ole onnistunut edes tuo oma syöminen samalla kun imetän. :D
Aika vähän missään on annettu neuvoja, että miten siihen täysimetykseen pystyisi ja mitä se vaatisi onnistuakseen. Kuulemma imettäjän pitäisi keretä syödä ainakin 5-6 kertaa päivässä ja juoda 3 litraa nesteitä jaksaakseen. Huhhuh!