Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 1,5 v liian pieni päiväkotiin?

Vierailija
16.12.2011 |

teen lyhennettyä päivää joten ei tarvitse lapsen olla 8-16 hoidossa joka päivä. asia mietityttää kamalasti, mutta rahallisesti tekee erittäin tiukkaa olla kotona. miten te muut olette tehneet? minkä ikäisen olette laittaneet päiväkotiin? höh, harmittaa tämä todella paljon. :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 v 10 kk ikäisenä hoitoon. Kuopus 1 v 5 kk ikäisenä. Meillä helpotti paljon se että lapset toki kävelivät itse ja puhuivat jo paljon. Meillä siis molemmat verbaalisesti aikaisin kehittyneitä. Itse pidin rajana sitä että haluan että osaa kävellä itse ja myös kommunikoida edes vähän :) Rahallisesti ei ollut varaa olla pidempään kotona... Hyvin on lapset pärjänneet. Yhteinen aika toki vähemmällä mutta siitä otetaan kaikki irti ja vietetään perheen kanssa paljon yhdessä touhuten sekä myös vain olemalla kotona.

Kotona olis taatusti varaa olla, jos tekis elämänsä sellaiseksi, että on varaa.

Muutta pitää päästä ulkomaille, pitää ollaa kalliit autot, iso ja kallis asunto.

Menonsa voi sopeuttaa elämäntilanteeseen sopivalla tavalla, ettei tarvi vauvaa laitokseen lykätä

todellakaan ei ole varaa matkustaa ulkomaille, ja edes autoa meillä ei ole. joten älä viitsi tulla minulle selittelemään että kaikilla on varaa olla kotona. häpeä!

ap

Vierailija
22/25 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

duuni olisi mennyt alta, jos en olisi palannut sinne. Jäin kuitenkin kotiin, koska lapsi oli niin kiinni minussa. Mutta nyt 1,5-vuotiaana voisin lapsen jo laittaa hoitoon, jos olisi pakottava tarve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli kyllä huono kokemus. Hoitaja oli ailahteleva ja tölväisi usein pahastikin. Hänellä oli myös omat lapset kotona ja muistan että heitä kohdeltiin korostetusti paremmin kuin minua ja pikkuveljeäni. Eli oma kokemukseni on että olisinpa ollut päiväkodissa nuo vuodet mieluummin..

Vierailija
24/25 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä turvalliset ja tutut, pysyvät hoitajat ja mielellään omahoitajasysteemi ja lapsi itse reipas ja kielellisesti kehittynyt, niin sitten voisin laittaa, en muuten. Päiväkodit ovat aika rasittavia paikkoja noin pienille, joilla aivot vielä kehittyvät voimallisesti ja joihin melu ja päiväkodin ylivirikkeellinen ympäristö voi vaikuttaa haitallisesti. Päiväkodeissa on eroja, kannattaa käydä tutustumassa etukäteen paikkaan ja arvioida paikan ilmapiiriä (ja nähdä, millaista se meno siellä oikeasti on kun kaikki lapset paikalla ja toiminnassa). Päiväkdissa nukkuminen voi olla joillekin lapsille vaikeaa, sillä nukkari ei välttämättä ole kovin rauhallinen eikä siellä saa nukkua rauhassa niin pitkään kun unta tarvitsisi.

Vierailija
25/25 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt muutenkin tuntuu olevan aikamoinen äitiin takertumisen vaihe meneillään.

Lapset on niin erilaisia et paha sanoa sinun tilanteestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi