Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kun äiti on ihan loppu eikä saa apua?

Vierailija
16.12.2011 |

Mulla on vaativa vauva ja uhmaikäinen. kaikki meni hyvin siihen asti kun tuli sairastelukierre. vaativa vauva valvottaa yhä enemmän.

tämä viikon alku on mennyt sairastessa. olen nyt ihan loppu, mies tekee pitkää päivää, vauva itkee ja isompi kiukuttelee. itken itsekin vähän väliä ja meinaan nukahtaa. sairastin myös itse kovan kuumetaudin viime viikolla joten se varmaan vaikuttaa.

soitin äidilleni (asuu 12km päässä) ja itkin väysymystä mutta hänellä on siivous menossa tällä hetkellä ja koko päivän ja ensi viikolla töitä ja ehdotti että viikon päästä perjantaina voin tulla lasten kanssa käymään. miehen vanhemmat on kuolleet ja mies itse teke pitkiä päiviä.

ystävät on lapsettomia eikä koskaan tarjonneet mitään apua. neuvolaan jos soitan niin varmaan tekevät ls-ilmoituksen? joten mistä apua? kun ei jaksa, kun on ihan loppu!!!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa hoitaja avuksi.

Vierailija
2/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi - väittäisin jopa että 100%sti. En ole toistaiseksi keksinyt ratkaisua tilanteeseen. Sen ajatteleminen auttaa, että lapset ovat vain kerran pieniä ja on hienoa kun yritän jaksaa kotona heidän kanssaan. Heistä tulee sitten isona hienoja isiä ja äitejä, kun ovat saaneet rauhassa varttua varhaislapsuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä lastensuojeluilmoitusta!!!

Miksi näin tarttee ajatella?

Käytän itse perhetyöntekijää, me maksetaan palvelusta koska mies käy töissä mutta suosittelen LÄMPIMÄSTI! Ehdit vielä soittaa neuvolaan.

Omalla kunnalla on kyllä alueen johtajan numerokin netissä.

Isovanhemmat ei saa olla velvotettuja auttamaan ja voisit ehkä pyytää aikasemmin apua eikä olettaa että anoppi jättää kaiken oman jutun vaan koska sinä tarttet apua.

Ystäviä et ole edes pyytänyt apuun joten miksi edes heitä mainitset?

Vierailija
4/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä herran tähden jakele neuvoja vajavaisin tiedoin!!

Vierailija
5/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISÄN OSUUS LASTEN HOIDOSSA ON SE, ETTÄ MIES KÄY TÖISSÄ!!

JA KOTONA NUKKUU JA LEPÄÄ, KUN OLI NIIN RASKAS PÄIVÄ TÖISSÄ,

meillä minä joudun pitämään huolen kaikista juoksevista menoista, lasten harrastuksista yms.

tai ainakin muistuttamaan kokoajan miehelle, että tänään on sitä ja sitä kello se ja se, jos en ole muistanut muistuttaa menoista miehelle, ei hän niitä muista!

älytöntä, rupeaa hermot menemään tuohon ukkoon!

itse ei muista mitään. itse en ole 4vuoteen ollut ilman lapsia missään, mutta mies ei tajua, että voisin vaikka tarvita jonkun harrastuksen tms.

Vierailija
6/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä täällä kellon orjina?? Etkös sinä ole kotona nimenomaan jotta hoitaisit heidät?

Vierailija
7/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehet osaa on äärimmäisen itsekkäitä..

Vierailija
8/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi lasta ja mies on tehnyt pitkää päivää ja reissuhommia. Sukulaisia ei ole, eikä mitään muutakaan tukiverkostoa. Itse olen hoitanut, koska olen niin sinnikäs. Itku on välillä tullut, mutta ajattelen, että sitä olen saanut, mitä olen tilannut. Ja muille en ala valittelemaan. Lapset ovat siis syntyneet 7,5vuoden sisällä ja neljällä rankat korvakierteet ja yhdellä kaksi perussairautta, mitkä vaatii jatkuvaa hoitoa. Ja kyllä olen nukahtanut vessanpöntölle montakin kertaa...

Vierailija
9/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sama tekstiviesti kaikille ystäville ja puolitutuille ja sukulaisille (ettei mene aikaa kirjoittamiseen). Jotain tällaista: Pystytkö tulemaan auttamaan siivouksessa, ruuan laitossa tai kaupassa käynnissä tai viemään vauvan tai isommman lapsen ulos? Olen ollut sairaana ja tosi väsynyt.

Muista itse juoda paljon ja syödä säännöllisesti edes jotain pientä, ettet lisää fyysistä väsymystäsi.

Vierailija
10/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on turha odottaa, että mies tajuaa jotain, jos sitä ei hänelle sano suoraan. Kannattaa vaatia oikeutta omaan aikaan, sitähän ei jotkut halua kotona lapsia hoitamassa olevalle naiselle myöntää, ennen kuin on pakko. Ihan yhtä lailla se on työtä olla lasten kanssa kotona, eikä ole edes ruoka-ja kahvitaukoja välttämättä, hyvä jos vessaan pääsee rauhassa.

Eli suu auki hyvät naiset ja ilmoittautukaa vaikka johonkin harrastukseen ja ilmoittakaa miehelle, että tästä lähtien menen kerran viikossa sinne ja piste. Eikä kerran viikossa omaa aikaa riitä, kyllä minä ainakin tarvitsen pari kertaa viikossa, vaikka tunnin kävelylenkin yksin.

Vierailija
11/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhemmat on kuolleet ja mies itse teke pitkiä päiviä.

isot tulot/ja tai perintöä

Vierailija
12/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne kestää kuukausikaupalla, ei vain paria päivää. Nytkin ollaan juuri toivuttu rumbasta, joka alkoi vappuna!

Vierailija
13/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nyt on rankkaa ja nyt saa olla rankkaa. Aivan sama vaikka talo ois räjähtänyt ja isompi kiukuttelis ja lapsi itksisi - nyt on tietynlainen kriisi ja näillä eväillä mennään miten mennään. Kunhan nyt selvitään hetkestä hetkeen.

Meillä tilanne helpotti todella paljon kun vauva kasvoi. Ekat 4 kk olivat tosi raskaita. Mut nykyään (vauva 8 kk isompi 3 v) kaikki on taas mallillaan. Isomman pahimmat uhmat on takana, vauva on tyytyväinen ja saan nukkua hyvin. Apuja ei meilläkään ole, miehen vanhemmat on kuolleet ja omani asuvat kaukana, mut onneksi ollaan ihan hyvin pärjättäy.

Kovasti voimia sulle ap. Kyllä se tuosta helpottaa. Koettakaa nyt vaan jotenkin selvitä. Itke jos itkettää, anna isomman uhmata ja vauvakin voi joskus itkeä eikä se siitä rikki mene. Kello käy koko ajan ja aika kuluu, ja jonain päivänä kaikki on paremmin.

Vierailija
14/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kirjoitin OMASTA KUNNASTA!

Mikä sinua vaivaa? Joku reppana kirjoittelee joka on saanut perhetyöntekijän kyttäämään? On meidänkin kunnassa valtaosa näitä perheitä joihin neuvola määrää perhetyöntekijän, mutta he ei maksa palvelusta ja osasta napsahtaa lastensuojeluilmoitus -joka on lapsen hyväksi.

Mutta nelosen pointti on että apua voi myös saada neuvolan kautta perhetyön muodossa, eikä tämän sanomisessa ole mitään pahaa.

Paitsi tietty jos mamma menettää lapsensa kun on kelvoton.

4

Vierailija
15/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yllytit soittamaan omaan neuvolaan jne.

Jos olisit puhunut omasta kunnastasi, eikö olisi pitänyt edes kysyä, asuuko ap samassa kunnassa??

Mikä sinua oikein vaivaa??

Vierailija
16/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laittaisit sen uhmaikäisen siitä tarhaan tai hoitoon, edes puolipäiväisesti.

Vierailija
17/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tehdä, kun mies ei ymmärrä, että äitikin voi olla väsynyt?

miestä pitää passata, kuin pientä lasta ja muistuttaa menoista, huolehtia laskuista miehen puolesta, tietenkin hoitaa kodin ja lapset.

sitten mies vielä kehtaa väittää, etten tee päivisin mitään...

jos mies joskus jää lasten kanssa, kun käyn ruokakaupassa, niin MINUN on pitänyt laittaa ruoka valmiiksi ja mielellään lautasillekkin, sitten mies voi vasta käskeä lapset syömään.

tuntuu, että tuo mieskin on vielä pieni passattava lapsi, todella raskasta!

Vierailija
18/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran-pari viikossa pääsisit omiin menoihin vaikka tunniksi jumppaan(tms mikä on sinulle virkistystä). Kaipa mieheltä se aika liikenee. Oli oma henkireikäni kun hoidin omia lapsiani kotona. Ovat nyt 4-ja 8-vuotiaat ja elämä jo erilaista kuin ollessaan pienempinä. Aika kulkee eteenpäin vaikka välillä tuntui päivät tosi raskailta ilman tukiverkkoa.

Vierailija
19/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä miehen mielestä minä en voi olla väsynyt hoidan vaan 6 pientä lasta ja pyöritän meidän taloutta yms.

mieheni mielestä olen vaan kotona, joten en voi pelkästä kotona olosta väsyä tai tarvita lomaa!

Vierailija
20/35 |
16.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vauvan kanssa kotona ja mies oli töissä, niin kyllä meillä molemmilla oli silti yhtä paljon vapaa-aikaa. Iltaisin hoidimme lasta yhdessä tai toinen sai vapaa-aikaa