Miksi mulle annettiin kaksi lasta, kun en osaa olla äiti?
En käsitä, olisin ihan hyvin voinut jäädä lapsettomaksi, yhtä onnellinen olisin.
Kommentit (11)
Ei tarvi olla superäiskä, kunhan on riittävän hyvä.
Ei se lapsi siihen kuole, vaikka joskus olisi asiat huonostikin.
t. av-pappa.
otettiin lapsi pois vaikka olen hyvä äiti?
hienosti sanottu :) nykyää kans kovat paineet olla se super äiti ja väsyy ja ehkä masentuu kun ei kukaan pysty olemaan! koitetaan vaa parhaamme :)
Jos et, niin miksi teit kaksi? Ei nootä kukaan sulle ole antanut, olet vain sattunut olemaan hedelmällinen, syytä itseäsi. Ehkäise jatkossa.
Ja minä väitän, ettet olisi yhtä onnellinen ilman lapsia, saa äideilläkin olla huonoja hetkiä.
jolloin naiset eivät voineet päättää tulevatko raskaiksi vai eivät?
Päätit miehesi kanssa saada kaksi lasta. Ei niitä ole mistään annettu siten, että voisitte vapauttaa itsenne vastuusta.
Äitiys on vaikeaa, mutta usko vaan, että olet paras äiti joka sinun lapsillasi on. Rakasta heitä, älä vertaa itseäsi muihin. :-)
Tosin minä sain kaksoset, luomusti...
Olin aina ajatellut itseni vain yhden lapsen äitinä, koska olen tosi lyhytpinnainen. Nyt kun nämä kaksi tappelee mietin, miten helppoa olisi yhden kanssa.
Toisaalta tajuan miten helppoa minulla on ollut kun lapset esim. aloittivat koulun samaan aikaan samalla luokalla jne
Mutta siis kaksosia pitäisi "antaa" ihmisille joilla on pitkät pinnat :D
mutten ymmärrä, että miksi minulle. Toisen tein, koska luulin että ensimmäisen kanssa se on aina vähän harjoittelua ja toisen kanssa sitä onnistuu.
Onko pakko harjoitella vielä kolmas kerta vai montako vaaditaan, että osaa olla äiti?
Anteeksi mitä?
Oletko itse ollut vanhemmillesi harjoituskappale?
Ei ihme jos ei kotielämä toimi jos lapsella harjottelee. Ei sillä enää harjotella, se on ihan oikea ihminen ja kasvaa vielä vihaamaan sinua aikuisena, millanen suhde sinulla on vanhempiisi?
Millaisen suhteen toivoisit heihin?
Miksi omaa lasta ei voi kunnioittaa ihmisenä?
mutten ymmärrä, että miksi minulle. Toisen tein, koska luulin että ensimmäisen kanssa se on aina vähän harjoittelua ja toisen kanssa sitä onnistuu.
Onko pakko harjoitella vielä kolmas kerta vai montako vaaditaan, että osaa olla äiti?
Älä kuule harjoittele enää yhdelläkään, harjoittelppa lääkärin kanssa sterilisaation tekemistä, jottet tee enää yhtään lasta.
Ei niitä edelleenkään niin vaan tuu, oisit jättänyt toisen tekemättä ja tyytynyt vaan siihen "harjoituskappaleeseen"
Ja ensimmäisellä lapsella se harjoittelu on vaan aloitettava. Ehkä kymmenenen kanssa jo osaa olla oikeanlainen äiti.
Ja harjoituskappaleelle tekee hyvää nähdä, että sitä toistakin lasta komennetaan ja käsketään ihan samallalailla mitä yksinvaltias esikoista.
Toinen lapsi oli ehdottomasti parasta, mitä voin harjoituskappaleelle eli ensimmäiselle lapselle tekemieni virheiden vastineeksi antaa.
tullut siihen tulokseen, että ihan turha kiukutella, turhautua, kieriskellä itsesäälissä ja itkeskellä, kun *aska on jo housuissa. Nyt pitää vaan kantaa vastuu ja hoitaa homma hyvin, kun on kerran leikkiin lähtenyt.
Äitiyttä voi kyllä opetella ja oppii koko ajan.
Muistaa huolehtia lasten perustarpeista, antaa aikaansa lapsille (vaikkei huvittaiskaan aina), ja kehua, opastaa, kannustaa ja antaa rakkautta pitämällä sylissä ja sen sellaista.
Ei tarvi olla superäiskä, kunhan on riittävän hyvä.