Mitä kiitokseksi pph:lle? N. 10-20e juttu, joka ei jää "nurkkiin pyörimään"
Kommentit (14)
-kukkia
-viiniä
-juustoja
-kynttilöitä ja servettejä
-lahjakortteja (kukkakauppaan, kosmetiikkamyymälään...)
-Muumimukeja
-jotain ihania mausteita (kotikastronomi tms.)
-Dermosilin tuooteita (saippuat jne..)
-aalto tuikkukippoja
joulukahvia/teetä, keksejä, pähkinäsekoitusta, servettejä, pari kyntiilää jne.
on kivoja, ja ne ei yleensä jää nurkkiin pyörimään. Ehkä voisitte lapsen kanssa yhdessä leipoa jotain? Piparitalon? Kakun?
Näitä haluaisin ja olen itse saanut lastenhoitajana:
-erilaisia kulhoja/kuppeja+karkkeja
-glögiä, mehua,kahvia,teetä, viiniä
-kukkia esim. amaryllis
-tuikku-astia esim. iittalan kivi sarjaa
-suklaata ja namuja
-piparimuotteja
-kynttilämansetteja
-lautasliinoja yms.
-joulukoristeita
ja tietysti niitä kynttilöitä. Nämä tulivat nyt äkkiseltään mieleen.
-lastenhoitaja-
Eiköhän kohta joku jo kommentoi, että on kamalaa viedä viinipulloa LAPSELTA. Mutta minusta pullot viedään kyllä oikeastaan aikuiselta.
Kukkia, pieni herkkukassi (kahvia, teetä, suklaata, hyvää hilloa, marmeladia tms.)
Suklaata
Käsipyyhkeet (marimekko tms...)
tyynypääliset (kiroileva siili, marimekot, seikkailu muumi tms.)
Kynttilöitä
servettejä
Niille ei välttämättä ole enää paikkaa kun koti on joulukoristeltu.
Jäävät kalliit ja nätit kukat jonnekin kukkalaudan perimmäiseen nurkkaan nuukahtamaan.
Ja joulukukatkin on kivoja, en itse yleensä niitä osta kun tiedän että joku semmoisen yleensä tuo.
Kerran sain kaksi leffalippua ja nekin käytin ihan mielelläni, olen myös saanut kympin lahjakortin kahvilaan ja sekin oli mukavasti ajateltu. Tuikut yms. Kynttilätkin on kivoja. Sisustusjutuista, maljakoista, kynttiläjutuista yms. Tavaroista en niin välittäisi koska jokaisella on oma sisustusmakunsa. Niin ja joskus sain jätkänkynttilöitä kaksi kun asutaan okt:ssa, nekin oli kivat laittaa jouluna palamaan.
T. Pph
Itse annoin jotain käytännöllistä. Esim. laadukkaat lämpimät sukat, pph on paljon ulkona.
Me veimme pph:lle leivoksia konditoriasta sekä pienen kukka-asetelman. Tämä ei ollut joululahja, vaan kiitoslahja kun lapsi lopetti pph:lla.
suklaarasia, jokin vähän "fiinimpi"
joulukukka-asetelma ( jokin pieni joka varmasti mahtuu johonkin :D )
Viinipullo, jos pitää viinistä :)
Kori jossa vaikkapa glögiä, suklaata, pari kynttilää ja servettejä sekä manteleita&rusinoita.
Jokin kirja? ( jos tietää maun)
villasukat
torkkupeitto
Itse en haluaisi saada mitään koriste-esinettä tms. vaan jonkin syötävän, juotavan, poltettavan.. jotta ei jää sitten nurkkiin pyörimään :)
Pph annoimme kun poika jäis pois kokonaan pph:lta lahjakortin jalkojenhoitajalle.
Jouluna veimme joulukorin..
sittemmin kun lapsia on kaksi, toinen koulussa, toinen päiväkodissa.. en ole enään lahjonut hoitajia.. opettajalle veimme joulukukan ja kortin.
Päiväkodin hoitajille olen vienyt yhteiseksi jonkin suklaarasian tms.
Juuri ajattelin ihan samaa... =) Viime vuonna taisin käydä pojan kanssa yhdessä ostamassa hoitajalle pojan itse valitsema kynttilä ja joulukortin teimme yhdessä. Tänä vuonna kortti ollaan jo askarreltu, mutta lahja vielä puuttuu. Ei oikein enää viittis sitä kynttilää taas viedä.