Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen entisen vaimon nimi lapselle?

Vierailija
15.12.2011 |

Olen naimisissa ihanan miehen kanssa ja meilel on tulossa lapsi. Mieheni on leski, enenstään hänellä ei ole lapsia.

Tunsin mieheni aiemman vaimon aika hyvin. Emme olleet ystäviä mutta tapasimme aina välillä yhteisissä juhlissa ym. Minulla ja miehellä ei ollut tuolloin mitään säpinää vaan suhteemme alkoi vasta pari vuotta vaimon kuoleman jälkeen.

Mieheni aiempi vaimo oli mielestäni hyvin lämmin ja mukava ihminen. Mieheni puhuu hänestä aina kauniisti. Heillä oli erittäin hyvä avioliitto loppuun saakka. Minulla ja miehelläni on aivan upea suhde myös. En koe mustasukkaisuutta sillä en koe tulevani verratuksi miehen entiseen vaimoon kenenkään taholta vaan minua rakastetaan itsenäni.

Haluaisin antaa lapsellemme (tyttö) nimen miehen entisen vaimon mukaan. Hänellä oli todella kaunis nimi josta pidän muutenkin ja hän oli muutenkin hyvin mukava ihminen. Minusta se olisi kaunis tapa kunnioitta hänen muistoaan.

Mieheni sanoo, että ajatus on kaunis ja jos haluan, voimme niin tehdä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olette kumpikin sitä mieltä, että nimi on ok. Itse en ikinä antaisi ex-vaimon nimeä mukulalle, mutta tilanteemme onkin ihan eri kuin teillä.

Vierailija
2/7 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kuitenkin toiseksi nimeksi, etten kutsumanimeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaunis ajatus ja toiseksi nimeksi se voisi olla kiva. Mutta ei ehkä ekaksi. Sillä Ei ole tytöstä varmaan kivaa kuulla että oma kutsumanimi on isän kuolleen vaimon.

Niin ja tietysti JOS nyt saat tyttölapsen

Vierailija
4/7 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin jättäisin nimen toiseksi nimeksi. onkohan tällä vaimolla ollut miehesi kanssa sama sukunimi? itsestäni tuntuisi vähän hurjalta olla ihan saman niminen kun isäni kuollut vaimo ja vähän vanhempana käydä mahdollisesti haudalla ja lukea hautakiveä.hui.

Vierailija
5/7 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tokana nimenä ihan kiva ajatus. Mielummin lapsikin olisi vaikka saman niminen sinun kanssasi kuin isän kuolleen vaimon :-( Lapset ajattelevat asioista niin eri tavalla kuin aikuiset.

Vierailija
6/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä samaa asiaa ja löysin vanhan ketju. Mitä mieltä olette? Mitähän ap päätyi tekemään?

Vierailija
7/7 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, törmääkö lapsi paljon kuolleen sukulaisiin ja tuttaviin ym. Muistutuksiin. Muuten minusta hyvä idea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi