Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi odottaja ilmoittautuu! Raskauden kulusta hieman kysymyksiä!

10.11.2005 |

Olen siis ihan alkuvaiheessa vielä raskautta; varhaisultrassa näkyi kaksi sikiöpussia viikolla 5+2. Kovin siis aikaista. Mutta uusintaultra on parin viikon kuluttua, jossa toivottavasti saadaan jo sydänäänet kuuluviin...

Tieto kaksosista tuli täytenä yllärinä, suvussa kaksosia ei ole. Yksi poika meillä on jo ennestään (1,5v)

Niin..kaksosraskaudesta vain kyselisin...mulla kun tuo massu on NYT JO älyttömän turvoksissa ja kaikki vanhat housut tuntuu ahdistavilta! Voiko olla mahdollista vai kuvittelenko vain? Oireita on vielä todella hintsusti; alavatsaa nippailee ainoastaan joskus, ei muuta. Väsymystä en tunne, pahaaoloa ei vielä ole, pisullakaan ei tarvitse yhtenään juosta. Vaikea kuvitella, että olen ylipäätään raskaana..mutta näin se vain on!

Kertoisitteko kaksosraskauden kulusta hieman? Miten meni noin ylipäätään? Koska vatsa alkoi pyöristyä, koska jouduit luopumaan omista vanhoista housuista? Mitä oireita oli alussa, entä myöhemmin?

Esikoista odotellessa vaivasi korkea verenpaine ja alhainen hb. Myöskin järkyttävät lonkkakivut kiusasivat öisin. Luultavasti siis odotettavissa vastaavaa?

Kiitos tuhannesti!

sitruska rv 5+5

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitkin 1,5v sitten tuolla samalla puolella,meillekkin tuli täytenä yllärinä nämä kaksoset,ihmettelin vaan masun kokoa ennen kuin ultra paljasti kaksoset .meillä jo ennestään 1,7poika ja 9,5 ja 11 tytöt että suurperhe kerta heitolla.minulla nyt viikkoja 15 eikä tosiaan mene housut kiinni,etova olo alkanu vasta nyt lähinnä iltaisin, selkä välillä kovastikkin kipee ja yöllä saa käydä vessassa,turvotusta aikaajoin mutta nämä varmaan vasta alkua....vauvat,net /monikot sivuilla muuten kivoja ja isoja masuja juuri kaksosilta,voi hurja mitenkähän selkä jaksaa !ja mitkähän housut menee loppuajasta?!

Vierailija
2/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on tämä kovin erilaista kuin esikoisen odotuksessa (jo 5-vee) joka meni ihan huomaamatta ohi=)

Meillä odotellaan tyttöä ja poikaa rv 23 tänään menossa ja siis hieman alle puolet matkasta jäljellä.

Meillä kaksoset lähtivät luomusti liikkeelle (vaikka liekö tuolla nyt merkitystä) ja olen itse kolmonen, joten ei se np-ultran saldo nyt niin suuri yllätys ollut, itse jo aavistelin asiaa. oireet olivat melkoisen vahvat jo ennen plussatestiä ja vatsa alkoi mielestäni kasvaa hirmu aikaisin ja oudosti heti rintojen alta! pahoinvointia ja väsymystä mulla ei ole ollut päivääkään, olen siis tosi onnekas. Jännä juttu, että kovaa närästystä ja ylävatsan kipuilua alkoi tulla jo joskus rv 8 ja vieläkin vaivaa toisinaan.

niin, alkuun oli kauheaa turvotusta tuonne viikoille 10-11 (mun sisko kysyi jo viikolla 6 olenko raskaana !!) ja sitten pari viikkoa ihan normaalimasu..kunnes joskus rv 12-13 maha alkoi kasvaa nopeasti ja tuossa jossain rv 18 se otti oikein pyrähdyksen. työkaverini sanoikin, että miten tuo sun maha on yhdessä viikonlopussa tullut esiin=)

nyt menossa rv 23 tosiaan ja olen jäänyt vajaa 2 viikkoa sitten sairaslomalle, koska mulla on ollut kohdunkaulaa lyhentäviä suppareita ja selkä vaan ei kestä yli tunnin mittaista istumista päätteellä, mitä työ vaatii. todennäköistä on, etten töihin palaa ennen ä-lomaa ja on tämä olo jotenkin nyt alkanut olemaan niin tukala, että kiva olla kotona ja levätä. Eilen neuvolassa mitattu sf-mitta oli 26 cm, saman verran kuin esikoisesta rv 30.

Sulle sanoisin, että ota vaan alusta asti rennosti ja lepää niin paljon kuin tunnet tarvitsevasi - jos nyt pienen esikoisen kanssa voi levätä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maha oli järkytävän iso ihan alusta asti, mutta " kasvoi" heti kun tuli varmistus, että 2 tulossa:)

Nyt rv. 28+2 ja maha ihan " yksösen" mitoissa, paitsi, paino on tullut +20-21kg:S

Vierailija
4/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa alkuvaiheessa menossa, rv 7+3 ja sain tällä viikolla ultrassa nähdä, että 2 on tulossa. Eihän sitä toki tiedä, että jatkuuko 2-raskautena, mutta kuitenkin.

Mulla on oireena ollut jo viidennellä rv:lla alkanut TAJUTON kokopäiväinen pahoinvointi, joka on välillä ollut voimakkuudeltaan oksennustaudin luokkaa. ELi minä, joka yleensä en ole koskaan pois töistä, jouduin jäämään sair.lomalle, koska en todellakaan ole työkykyinen. Viime viikko oli ihan kauheaa. Nyt pystyn jo syömään välillä, vaikka edelleen oksentelen, Tänään olen oksentanut jo vissiin 2 kertaa ainakin. Välillä on ollut hetkiä, etten pysty juomaan edes mehua, kun sekin tulee ulos. Kaikki ällöttää, esim. kauppaan ei huvita mennä ku huono olo iskee niin massiivisena siellä jossain lihatiskien edustalla pyöriessä. Nyt kuitenkin välillä on suht hyviäkin hetkiä, vaikka tietysti kuvottaa miltei koko ajan. Mutta nyt joku kuvotus tuntuisi lähinnä " luxukselta" parin kuluneen viikon jälkeen.

Väsymystä mulla ei kauheesti ole eikä päänsärkyä ollenkaan. Mulla on 2-v esikoinen ja silloinkaan en ollut väsynyt.

Mulla ei ole vielä ollut mahaa, mutta nyt tunnen jo itse kohdun kasvaneen, jos painelee ihan tuolta alhaalta. Saa nähdä, että koska tässä alkaa sitten masu kasvamaan oikein urakalla....huoh. Eka lapsi syntyi vasta viikolla 41+6. Tässä nyt ei onneksi niin kauaa tartte odottaa, vaikkei keskosena syntyiskään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi