Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kannattaaako raskaana olevan ottaa INFLUENSSAROKOTUS?

Vierailija
10.11.2005 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ibuprofeenilääkkeitäkään ei saa käyttää. Nehän ois tehokkaimmat kuume/särkylääkkeet.

ap

Vierailija
2/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuumeen täytyy nimittäin olla hyvin korkea ennen kuin siitä sikiölle aiheutuu vahinkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin influenssan esikoista odottaessani. Kyllä siitä selviä ilman buranaakin :-) Tuskin se kuume sikiötä vaurioittaa, olisihan Suomessa siinä tapauksessa paljon ko. syystä vammautuneita lapsia. Varmasti melkoinen osa odottajia sairastaa flunssan raskausaikana.

Vierailija
4/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten turha miettiä ;)

Vierailija
5/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sen ns. riskiryhmään kuuluvana rv 36.

Vierailija
6/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ongelmia. Saman luin tämän vuoden influenssarokotetiedotteesta eli on täysin vaaraton otettavaksi kaikissa raskauden vaiheissa!!!

Vierailija
7/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten astma, diabetes tai vakava sydänsairaus, suositellaan rokotusta raskaudesta huolimatta. Näiden tautien paheneminen i:n vuoksi voi olla suuri riski raskausaikanakin. Terveelle raskaana olevalle ei yleensä rokotetta suositella, joskaan raskaus EI ole este rokotttamiselle. Lääkäri päättää raskaana olevan rokottamisesta tapauskohtaisesti. Rokotettaessa raskaana olevia suositellaan pistettäväksi toisesta raskauskolmanneksesta alkaen.

T. terkkari

Ps. Rokotetta alkaa jo olla huonosti saatavilla

Vierailija
8/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt lääkäriltä asiasta, ja hänen ohjeensa mukaan otat rokotteen, mikäli sinulla on joku perussairaus. En usko, että " perusterveen" kannattaa ottaa rokotuksia varmuuden vuoksi. Mutta se on vain minun mielipiteeni.

Vierailija
9/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sanottiin 2 vuotta sitten etteivät kuitenkaan suosittele rokotetta ellei perussairauden takia sitä ehdottomasti tarvitse.

Vierailija
10/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

) Raskaus

Rokotuksia ei yleensä suositella annettaviksi raskauden aikana joitakin poikkeustilanteita lukuun ottamatta. Rokotus raskauden aikana aiheuttaa sikiölle kuitenkin lähinnä teoreettisen vaaran, joten raskaus on suhteellinen vasta-aihe rokottamiselle. Inaktivoituja mikrobeja ja puhdistettuja antigeenejä sisältäviä rokotteita käytetään eri puolilla maailmaa (tetanusrokotetta laajalti kehitysmaissa ja influenssa-rokotetta Yhdysvalloissa) myös raskauden aikana.

Vierailija
11/11 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni todettu astma sekä infektioastma. Nyt menin kyselemään tuota rokotetta, koska olen sen joka vuosi ottanut. Hoitaja pyysi soittamaan lääkärille, ja kysymään asiaa koska minulla rv. 35 menossa. Vastaus oli se, ettei lääkäri suositellut rokotetta ottamaan. Olen kuullut kyllä joiltakin, että lääkäri on sanonut että huoletta voi rokotteen ottaa. Itse nyt kuitenkin jätin sitten ottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi