Miksi jotkut naiset sekoavat kun mainitaan sana: sairaalakassi?
En tunne yhtäkään synnyttänyttä naista, joka ei olisi pakannut laitokselle kassia mukaan. Minulle on molemmista lapsista neuvottu ottamaan mukaan laitokselle esim. omat tohvelit.
Kommentit (16)
Kätilö sanoi sairaalan vierailulla, että kannattaa ottaa omat mukaan.
ap
Tarkoitatko sekoamisella, että sairaalakassi ylipäätään pakataan? Vai että siihen käytetään niin ylenpalttisesti aikaa ja energiaa? Vai sitä, kun jotkut sairaalakassikeskusteluissa alkavat kiihkeästi paasata, miten VÄHÄN siihen oikeasti tarvitsee tai ei täydy pakata mitään, "en minä ainakaan pakannut ja hyvin pärjäsin"?
Sekoamista on monenlaista :-)
Minä luulen, että sairaalakassiin jotenkin on tiivistynyt naisten tarve saada jollain lailla tuntea olevansa kontrollissa, voivansa itse vaikuttaa johonkin niin hallitsemattomaan kuin synnytys, ja ottaa mukaan jotain tuttua ja omaa johonkin niin vieraaseen ympäristöön kuin sairaala - ja vielä niin tärkeällä hetkellä.
Tämä on tietysti tiedostamatonta, mutta muuten en osaa selittää miksi sairaalakassit todella herättävät niin monenlaisia tunteita niin moneen suuntaan.
minun kokoani 39 kun menin synnyttämään vajaa vuosi sitten. Onneksi asumme 1/2 km:n päässä sairaalasta, joten mieheni kävi hakemassa omat tohvelini. Pidän sairaalakassia itsestään selvyytenä ja eikös se ole jokaisen oma asia jos sellaisen ottaa mukaan?
Tietysti mukaan kannattaa ottaa omat henkilökohtaiset tarvikkeensa ja huomioida sekin mitä vauvan kanssa tarvitaan kotiin tullessa.
Tarkoitatko sekoamisella, että sairaalakassi ylipäätään pakataan? Vai että siihen käytetään niin ylenpalttisesti aikaa ja energiaa? Vai sitä, kun jotkut sairaalakassikeskusteluissa alkavat kiihkeästi paasata, miten VÄHÄN siihen oikeasti tarvitsee tai ei täydy pakata mitään, "en minä ainakaan pakannut ja hyvin pärjäsin"?
Sekoamista on monenlaista :-)
Minä luulen, että sairaalakassiin jotenkin on tiivistynyt naisten tarve saada jollain lailla tuntea olevansa kontrollissa, voivansa itse vaikuttaa johonkin niin hallitsemattomaan kuin synnytys, ja ottaa mukaan jotain tuttua ja omaa johonkin niin vieraaseen ympäristöön kuin sairaala - ja vielä niin tärkeällä hetkellä.
Tämä on tietysti tiedostamatonta, mutta muuten en osaa selittää miksi sairaalakassit todella herättävät niin monenlaisia tunteita niin moneen suuntaan.
Tarkoitan sekomisella, sitä kun osa on kiivaasti sitä mieltä, että sairaalaan ei tarvitse ottaa mitään tavaraa mukaan vaan kaiken saa paikan päältä. Vaan kun ei saa. Mukaan kannattaa ottaa ainakin tohvelit, aamutakki, vauvan hanskat ja hattu. Näitä ei kaikissa paikoissa ole tarpeeksi.
että sairaalaan kannattaa ottaa imetysrintsikat mukaan. Minä en tiennyt ja uin maidossa...
Olin kans täältä netistä lukenut että semmoinen kannattaa pakata valmiiksi jo hyvissä ajoin ennen sairaalaan lähtöä...suunnittelin jo ottavani oman kylmälaukunkin mukaan, mihin otan limukkaa ja kylmäkallet, että saan viileää juotavaa siinä synnytyksen lomassa tai jälkeen...oli kesä siis. No, mun molemmat synnytykset ovat käynnistyneet pari viikkoa etukäteen, eikä kassi todellakaan ole ollut pakattuna valmiiksi! Kyllä siinä supistuksien välissäkin ehti pakkailemaan ne tärkeimmät, ja mies toi loput myöhemmin tullessaan.
tämäkin asia on hoidettu täällä paperinenäliinoilla ja sideharsoilla, joita taatusti saa sairaalasta. ;)
ap, jolla oli mukana myös imetysliivit ja suojia.
enkä ymmärtänyt ottaa edes niitä tohveleita. Sainkin ikävän jalkasienen sieltä sairaalasta.
mutta enpä silti ottanut mukaan. Mies toi sitten mitä tarvitsin (hammasharjan ja tahnan, dödön, harjan ja ristikoita). Noilla ollaan kahden muksun kohdalla pärjätty.
enkä ymmärtänyt ottaa edes niitä tohveleita. Sainkin ikävän jalkasienen sieltä sairaalasta.
mutta enpä silti ottanut mukaan. Mies toi sitten mitä tarvitsin (hammasharjan ja tahnan, dödön, harjan ja ristikoita). Noilla ollaan kahden muksun kohdalla pärjätty.
Useassa paikassa suositellaan, että mukaan otettaisiin oma aamutakki, tossut ja vauvalle vaatteet. Ihme, jos noilla vielä jossain pärjää. Se, mitä eniten noista kaipaisin olisi kuitenkin vauvan tumput.
Useassa paikassa suositellaan, että mukaan otettaisiin oma aamutakki, tossut ja vauvalle vaatteet. Ihme, jos noilla vielä jossain pärjää. Se, mitä eniten noista kaipaisin olisi kuitenkin vauvan tumput.
ei pyydetty ottamaan mukaan mitään. Kaikkee oli, paitsi noita vauvan tumppuja - niitä ei kait oo oikein missään? Osasin tuommoista aavistella muiden sairaaloiden perusteella, joten otin muutamat pienet sukat vauvan kätösiin.
Mitään rintsikkasysteemejäkään ei sairaalan puolesta tarjottu. Mulla oli mun ainoat imetysrintsikat mukana, mutten viittinyt niitä tuhria. Olin aika paljon vuodelevossa, joten selvisin pitämällä välillä vauvanpyyhettä tissien päällä ja vaihtamalla sitä ihkua paitulia usein.
oli kyllä sairaalakassi ja paljon muutakin roinaa, olin sairaalassa yht. 6 yötä.
vuosina -06 ja-10. Ainoa, mikä sanottiin, että ota mukaan niin äitiyskortti. Kaiken muun (vauvalle tumput, myssyt tms.) sai sairaalasta.
Oli ihan hyvä, että pakkasin laukun ajoissa lähtövalmiiksi. Supistusten aikana ja välissä ei pysty ajattelemaan välttämättä muuta kuin miten sietää kipua ilman mitään kivunlievitystä, kun sairaalaan on turha lähteä liian aikaisin. Ei voi tietää, miten äkkilähtö sitten lopulta tulee. Silloin aika ja voimat eivät riitä välttämättä muuhun kuin lähtövaatteiden pukemiseen. Minä jäin sairaalaan vasta kolmannella yrityksellä ja kaikki lähdöt olivat aamuyöstä koko yön valvomisen ja tuskailun jälkeen... Siinä vaiheessa voimani riittivät juuri ja juuri vaatteiden pukemiseen, taksin soittamiseen ja ulos kävelyyn. Oli hyvä, että laukku oli valmiina nurkassa.
mutta seuraavien kuuden kanssa en enää sellaista tarvinut mukaan!
Laitan aina imetysliivit valmiiksi päälle, kun lähden sairaalaan, tissisuojukset ja hammasharja+ meikkipussi aina muutenkin käsilaukussa ja näillä pärjännyt hyvin. Kotiin lähtenyt aina alle vuorokausi synnytyksestä.
Kaiken muun tarpeellisen saa siis sairaalasta; sukat,tossut, aamutakin, yöppärin, verkkopikkarit,shampoot.
Vauvan kotiinlähtövaatteet voi laittaa turvakaukaloon odottamaan jo etukäteen ja joko säilyttää niitä kotona tai valmiina autossa.