Vertille toinen nimi
Apua tarvitaan, kun ei yhtään säteile..
Vertti Valdemar
Vertti Viljami
tulee vaan mieleen..Sukunimi on lyhyt ja suomalainen. Jos joku keksis jotain hyvää ja ytimekästä, niin kiitos!
Kommentit (11)
koska minulle Vertistä tulee mieleen sellainen iloinen, touhukas, hymykuoppainen poika!
jos vaan harvinaisista tykkäätte:
Viikari (1m v 2000-2004)
Vilperi (24m)
Viileppi (1m 2000-luvulla)
Veitikka (1m)
mutta myös noi teidän omat sointuvat oikein näppärästi.
Vilpertti (36m, joista 8 tällä vuosituhannella)
Valtteri
Kääk, mulle tulee vaan mieleen tietty veitikka eli sukupuolielin... Vai onko tämä vaan mun fiksaatio?
Minusta Valdemar on kaunein vaihtoehto. Ehdotettiinko jo Vihtoria, Viktoria, Vilhelmiä, Verneriä, Veikkoa, Väinämöä tai Voittoa? Lyhyt toinen nimi olisi rohkeasti erilainen:
Vertti Voitto
Vertti Veikko
Vertti Väinö
Vertti Viktor
Hyvien omien vaihtoehtojen lisäksi:
Vertti Hermanni
Vertti Valtteri
Vertti Albert
Vertti Daavid
Vertti Vili Valtteri
Vertti Pyry Valtteri
Vertti Elmeri
Vertti Jalmari
Vertti Oliver
Vertti Patrik
Vertti Samuli
vaan juuri se...
ei siis Veitikkaa.
vastarannankiiski nostaa selkäeviään...
Veitikka on ihan hyvä nimi siinä missä muutkin, ja sillä on kielessämme selkeä MYÖNTEINEN merkitys. (Vrk ei edes hyväksy nimiä joilla on selkeä paha merkitys, vaikkapa " ilkeä" tai " roisto" ) Jos nyt ajattelette muuatta ruuminosaa, niin kutsutaan sitä Jormaksi, Velipojaksi, Hermanniksi ja monella muullakin tavalla, silti Jorma, Veli, Hermanni tai esim Yrjö ovat ihan hyviä nimiä! Kieli on rikasta ja mistä tahansa nimestä voi muodostua slangi-ilmaus, esim Esko tai Erkki euron lempiniminä. Ei nimi miestä pahenna, jonsei mies nimeä!
Joten eipäs nyt tukahdutella luovuuksia siellä ja fakkiuduta tuollaisiin. *heristää sormeaan*
ja vaikka pidänkin erikoisista nimistä ja olen avarakatseinen monenlaisille nimille, enkä ole todellakaan sitä mieltä että nimestä pitäisi saada aina jotain väännettyä (ja ainahan saa)
en siti antaisi lapselle (tänäpäivänä) nimeä josta tulee suoraan (siis vääntelemättä) mieleen jotain määrätyn tyyppistä...esim. Jorma tai Yrjö. Minun " hyvän maun" raja kulkee tässä. Miten kenelläkin.
Tulipa paljon hyviä ehdotuksia! Näin melko perinteisenä ihmisenä omaa korvaa miellytti parhaiten Vilhelmi, ja se meni myös muun raadin seulan läpi ;) Eli tää tais olla tässä! On muuten tosi hyvä palsta tämä, löytyi hirveesti hyviä ehdotuksia, täältä saimme molemmat nimet napattua!
Suuret kiitokset siis!! Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :)
Vertti Artturi !
muita
Vertti Eerikki
Vertti Olavi
tai
Vertti Aaro/n Olavi
...ja nyt katsomaan muiden ehdotuksia mielenkiinnolla...
Vertti Anselmi
Vertti Eemeli
Vertti Vilhelmi
Vertti Oskari
Vertti Iisakki