Timanttisormuksen huolto
Kuinka usein käytätte/huollatutatte sormustanne/sormuksia huollossa liikkeessä? Mitä olette maksaneet siitä? Onko teillä lisäksi jotain kotikonsteja pitää sormus hyvänä?
Kommentit (10)
riippuu myös siitä, millä tavoin kivi on istutettu ja irvisteleekö kiinnikkeet. Mutta eipä ole koskaan tullut mielen viereenkään että kukaan vaihtais niitä timantteja huollon yhteydessä - kannattais varmaan vaihtaa uudet foliot hattuun..
En ole itse huollattanut, vielä... Sormus on ollut nyt kaksivuotta käytössä ja naarmuja ja sameutta alkaa näkymään. Itse olen puhdistusliinanna kiillottanut, mutta pitkää apua siitä ei saa. Olen kuullut vuosihuolloista ja siksi siitä kyselin.
Eipä ole minunkaan ajatuksiin tullut timanttien vaihto huollon yhteydessä, onko jollakin muulla kokemusta vastaavasta??? Toisaalta sormukseni on ulkomailta ostettu ja onhan minua voitu sielläkin jo huijata... kaunis se on silti ja kelpaa minulle.
-ap
pk-seudun eräässä liikkeessä. Samoin sain 30 v lahjaksi samaan liikkeeseen lahjakortin ja ostin itselleni sillä timanttisormuksen.
Molemmat on heidän omaa tuotantoaan siis ja heillä ilmainen ikuinen huolto oman sepäin töille kerran vuodessa. Olen nyt vihkisormustani huollattanut 2 kertaa, 7 vuoden aikana. 30 v lahjaani en ole kertaakaan, 3 vuotta kulunut ostosta.
Ajattelin että pitäisi varmaan kohta puoliin käydä huollattamassa.
Tuskin kiviä vaihtelee :D Muistaakseni jonkinlaisen hiekkapuhdistuksen tekevät, kiillottavat lisäksi. Tämä toki kuluttaa kiviä ja siksi en ole joka vuosi todellakaan katsonut tarpeelliseksi. Itse välillä olen pessyt fairylla tai hammastahnalla... mutta eipä tuohonkaan ole kovin ollut tarvetta :)
ja kuinka paljon luontoa on raiskattu sen takia? Minusta timantit ovat vielä epäeettisempiä kuin turkikset!
Itselläni Aleksin Tillanderilta ostettu sormus jonka olen kerran puhdistuttanut siellä. Tuli mieleen josko mullekin kuuluisi toi ilmainen huolto. Sormuksen tehnyt siis Tillanderin Jouni Salo ja hinta 10 vuotta sitten vähän vajaa 7000e.
Kuulostaa aika hurjalta. Luulen, että sormus pestään kuitenkin ultraäänipesulaitteella. Sormuksen kiillotus ei kuluta kiviä, koska kiviä ei hiota kiillotuksessa, vain metallia.
En ole koskaan kuullut että kiviä vaihdettaisiin huollossa. Kiven vaihtamisen huomaa takuulla jokin ajan päästä, koska muut kivet naarmuuntuvat tavallisessakin käytössä, timanttiin ei saa naarmua kuin toisella timantilla.
Jos kahdessa vuodessa tulee naarmuja,on siinä zirkoni. Ei timantti.
Minulla on reilu 0,5 ct kruunuistutettu solitaire. Huollatan sormuksen vuosittain sen tehneellä sepällä, hän tarkistaa kynsien kiinnityksen ja puhdistaa sormuksen ilmaiseksi.
Tulisi tosi kallis lasku, jos kivi putoaisi kiinnityskynnen vaurioitumisen vuoksi, siksi käytän huollossa. Vaikka vakuutus korvaisikin.
Kuukausihuoltoa teen itse kotona, eli puhdistan sepän ohjeen mukaan pehmeällä harjalla kiven koloset ja puhdistan rasvan poistavalla käsitiskiaineella.
laitettu tippa fairya ja haaleeta vettä. saa olla yön yli, aamulla huuhtele vielä kylmällä vedellä. Putsaa erinomaisesti
Tiesitkö, että timantti saatetaan vaihtaa huonompaan "huollon" yhteydessä. Jopa ihan hyvä maineisissä paikoissa, jossa on vähän talousvaikeuksissa oleva työntekijä... Eli koska en erota timanttia lasinpalasta ja tiedän, ettei timanttini ole halvimmasta, joskaan ei myöskään kalleimmasta päästä, niin en huollata sormustani lainkaan. Pitkä avioliitto näkyy kullan himmeytynä ja niin sen kuuluukin olla.