Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri pitää mua alkoholistina

Vierailija
14.12.2011 |

sen vuoksi että yleensä kun otan alkoholia niin otan sitä keskellä viikkoa! Olen yh ja lapset isällään välillä viikollakin.. Jotenkin en halua viikonloppuja "tuhlata" ryyppäämiseen vaan haluan joko viettää lasten kanssa aikaa tai jos lapset vkl isällään niin sitten katsoa leffoja, rentoutua ja syödä hyvää ruokaa..

Mutta lapset tosiaan ovat kaksi kertaa kuussa myös isällään keskellä viikkoa (isän työ epäsäännöllistä) ja itse työttömänä tällä hetkellä, joten haluan näinä arki-iltoina ottaa hieman kaljaa. Yleensä menee n. 8 kaljaa illan aikana ja sitten painun nukkumaan ja nukun pitkään, en siis edes missään baareiss käy, mutta kaverini mielestä olen alkoholisti kun juon keskellä viikkoa??? Siis mitä v***ua?? Ei kai sillä päivällä mitään väliä oo ellei baariin halua lähteä ja itseäni ei baarit niin kiinnosta..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla on minusta paljon, mutta olenkin absolutisti. Ei tuo kyllä miltään alkoholismilta kumminkaan kuulosta. Fiksumpaahan se on käydä viihteellä silloin kun lapset on isällään kuin ottaa väkisin viikonloppuna kun lapset on kotona. Outo kaveri...

Vierailija
2/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaveriasi harmittaa että sinä voit ottaa olutta ja hän ei. Alkoholi ei ole aina välttämättä ongelma, ellei siitä tee ongelmaa. En näe käytöksessäsi mitään outoa tai väärää. Tuntuu olevan trendi nykyään vainota seuraavanlaisia ihmisiä:

- Juovat tipankin alkoholia

- Käyvät herranjestas joka päivä suihkussa

- Eivät ajattele sademetsiä ja afrikkalaisia joka kerta kaupassa

- LaitaTähänMitäTahansa

Eikai tuossa yleensä ole muu kuin ylemmyydentunto taustalla. Minustakin on mukava joskus ottaa keskellä viikkoa (yleensä kuitenkin harvoin). Lapsia ei meillä vielä ole, ja työaikani on todella joustavaa, joten mikään ei sitä estäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun voit juoda 8 kaljaa arki-iltana ja nukkua seuraavana päivänä pitkään.

Musta 8 kaljaa yksin juotavaksi on aika paljon ja kertoo siitä, että ihminen juo vain humaltumisen takia. Ei seuran takia, koska on kerran yksin, eikä juoman maun takia, koska maku niistä häviää jo 3-4 ekan jälkeen.

Vierailija
4/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta 8 kaljaa yksin juotavaksi on aika paljon ja kertoo siitä, että ihminen juo vain humaltumisen takia. Ei seuran takia, koska on kerran yksin, eikä juoman maun takia, koska maku niistä häviää jo 3-4 ekan jälkeen.

Tekeekö juominen humaltumisen takia asian jotenkin vääräksi? Minusta ainakin on joskus mukava juoda että humaltuisin. En ole mikään pyhimys. Lapsia ei ole. Kerran tässä eletään. Musiikkiakin voi fiilistellä ja pelata vaikka jotain pienissä päissä.

--

Ei-AP

Vierailija
5/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole töissä, työttömänä tällä hetkellä.. Ja ihan vaan rentoutumisen takia kaljaa otan, en siis seuran takia koska sitä ei ole, kavereita toki näen muuten. Mutta oikeassa olet, kyllähän 8 kaljasta jo känniin tulee, mutta itse en ainakaan niin pahaan känniin että kauhea krapula olisi seuraavana päivänä. :)

Vierailija
6/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIelestäni ap:n alkoholinkäyttö kuulostaa ihan normaalilta. Parempi se on kotona juoda kuin lähteä baariin notkumaan - etenkin viikolla kun siellä on enemmän "ammattilaisia" seurana. Tosin 8 alkoholiannosta kuulostaa aika suurelta määrältä noin yksin kotona juotuna.

Vierailija
7/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa ihmisistä ota sitä alkoholia juuri humaltumistarkoituksessa..

Vierailija
8/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka väittää mua alkoholistiks viikkojuomisen perusteella, juo paljon enemmän kuukaudessa kuin minä.. Eli juo 2-4 kertaa kuussa (viikonloppuisin) ja aina lähtee baariin..

Vierailija
9/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos juot yksin kotona, kyllä se viittaa ainakin jonkilaiseen riippuvuuteen alkoholista, vaikket ehkä vielä alkoholisti olisikaan. Mutta alkoholistiksi tullaan juomalla, ja sinuna pitäisin varani, yksin kotona juominen on vähän paha merkki. Enkä nyt tarkoita sitä, että jos joku juo yhden oluen saunan jälkeen janojuomaksi, siinä olisi mitään pahaa, mutta kahdenksan olutta yksin kotona on vähän eri juttu, sillä haetaan selvästi pientä päihtymystä.

Vierailija
10/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos juot yksin kotona, kyllä se viittaa ainakin jonkilaiseen riippuvuuteen alkoholista, vaikket ehkä vielä alkoholisti olisikaan. Mutta alkoholistiksi tullaan juomalla, ja sinuna pitäisin varani, yksin kotona juominen on vähän paha merkki. Enkä nyt tarkoita sitä, että jos joku juo yhden oluen saunan jälkeen janojuomaksi, siinä olisi mitään pahaa, mutta kahdenksan olutta yksin kotona on vähän eri juttu, sillä haetaan selvästi pientä päihtymystä.

päihtymistä sillä juomisella haenkin :) Mun mielestä on vaan kivaa olla kotona kännissä :D Mitä pahaa siinä on? Eri asia jos baareissa ravaisin jne. Mutta en mielestäni ole millään tapaa alkoholisti, koska alkoholi ei pyöri jatkuvasti mielessäni ja välillä myös jätän tämän viikolla juomisen väliin jos joku kaveri haluaa nähdä tai seuraavana päivänä menoa tms.. (alkoholistihan ei tähän pystyisi?)

Vierailija
11/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen takia, että juot yksin. Joillekin sekin on merkki alkoholismista. Vanhemmat ihmiset taas pitävät keskellä viikkoa juomista pahana, oma äitini lukeutuu näihin. Meni kauan aikaa kun äitini läpätti minulle, että "miten sinä nyt keskellä viikkoa olet juonut blaablaa" ennenkuin hän tajusi, että se nyt on ihan sama juotko sinä vapaallasi keskiviikkona vai lauantaina. Kunhan et juo keskiviikkona ja lauantaina ;). Et sinä minusta miltään alkoholistilta vaikuta.

Vierailija
12/12 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tässä kysyä, että mitä sitten vaikka haetaan pientä päihtymistä? :) Esimerkiksi minä en ole alkoholisti. Olen joskus monia monia viikkoja ilman tippaakaan ihan siitä syystä etten edes ajattele asiaa eikä tee mieli. Saunakaljaa en juo. Joskus taas jos vaimo on poissa niin saatan kotona riipaista kun ei muutakaan tekemistä keksi. Siinähän on mukava itsekseen hengailla. Joskus lähdemme vaimon kanssa juhliin ja riipaisemme kunnolla. Hauskaa aina, eikä kukaan ärise tai tappele, eikä "peikot ryömi syvyyksistä esiin", kun niitä ei ole.

En näe tuossa mitään väärää. Kuten joku mainitsikin tuolla, että alkoholi ei aina ole ongelma, ellei siitä tee ongelmaa. Minulla on ainakin ihan terve suhde alkoholiin. Lapsia meilläkään ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme