Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku vatsatyrästä, muodostuminen/poissaamisesta?

Vierailija
14.12.2011 |

Hei!

Mulla on seuraavanlainen ongelma (pienehkö mutta kuitenkin): odotan nyt neljättä lastani ja toisen tai kolmannen lapsen synnytyksen (en muista kuinka pian synnytyksen jälkeen) jälkeen tunsin n.3cm navan yläpuolella, aika lailla keskellä vatsaa (ei siis kummallakaan sivulla) omituisen patin. Ajattelin että vatsalihakset on nyt jotenki epämuodostuneesti palanneet yhteen, oisko vatsatyrä?

Sitä ei juurikaan näe, mutta jos tosi tosi tiukka paita niin voi pientä ääriviivaa erottaa patista ja myös ilman paitaa jos katson peilistä niin näen patin kohdalla vähän tummemman alueen muusta ihosta.

Saakohan tuon pois vain leikkauksella? Miten voisin estää sen suurenemisen tms? En ole yhdenkään synnytyksen jälkeen alkanut tekemään suoria vatsalihaksia kuin aikaisintaan 3kk päästä synnytyksestä (2 ja 3 raskauden jälkeen en ehtinyt tehdä niitä ollenkaan). Syviä lihaksia olen kuitenkin harjoittanut.

Osaiskohan joku viisas auttaa? :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, ootkohan saanut vastausta? Itse olin juuri muista vaivoista fysioterapeutilla ja hän sanoi vatsasta kohoavan patin olevan vatsatyrä. On navan yläpuolelta varmaan 15cm pitkä pullistuma. Hillittömät närästysvaivat vaivaa jatkuvasti oikeastaan ihan sama mitä syön. Nyt koitan saada lähiaikoina aikaa mentyä lääkärille.. Selvisikö oliko sinulla vatsatyrä? Aikamoinen pommi kaiken muun lisäksi mitä minulle on seurannut sektiosta... Voikun näistä puhuttaisiin enemmän, varmaan aika yleistä ja huoli kova olenko näin nuorena niin rampa etten kyllä toista lasta tule enää tekemään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla