Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostan lahjakkuutta enemmän kuin tutkintoja

Vierailija
14.12.2011 |

Esim. sellainen synnynnäinen lahjakkuus musiikin, kuvataiteen tai kirjoittamisen osa-alueilla, jota ei opiskelemalla voi mitenkään itselleen hankkia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vääntää sitten myös nopsaan sen tutkinnon...

Minä arvostan nöyryyttä, itsenäisyyttä ja koulutusta.

Vierailija
2/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä lahjakkuutta voi kuitenkin kehittää opiskelemalla ja tekemällä sitä asiaa. Pelkästä lahjakkuudesta ei ole iloa, jos ei sitä kehitä.

Myös muodollinen osaaminen voi olla oikeaa osaamista, kouluttautuminen ja lahjakkuus eivät sulje toisiaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei arvatenkaan ole itselläsi juuri sitä tutkintoa, mutta lahjakkuutta on vaikka muille jakaa ja tutkintokin olisi jos vaan haluaisit, mutta et halua.

Kuule usein juuri ne kenellä on joku hyvä tutkinto, ovat myös lahjakkaita monella eri alueella. Eikä elämänkokemuskaan karta akateemisia!

Olen iloinen, että olen akateeminen ja lähes kaikki ystäväni myös.

Vierailija
4/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei arvatenkaan ole itselläsi juuri sitä tutkintoa, mutta lahjakkuutta on vaikka muille jakaa ja tutkintokin olisi jos vaan haluaisit, mutta et halua.

Kuule usein juuri ne kenellä on joku hyvä tutkinto, ovat myös lahjakkaita monella eri alueella. Eikä elämänkokemuskaan karta akateemisia!

Olen iloinen, että olen akateeminen ja lähes kaikki ystäväni myös.

taisi osua pahastikin..? :D

Vierailija
5/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musikaalisuus ja visuaalinen lahjakkuus voivat olla synnynnäisiä, mutta kirjallinen lahjakkuus ainakin 90% treenaamisen tulosta. Ja kirjoitettaessa näkyvä huumorikin enemmän mummojen ja naapurin setien ja tv-koomikoiden juttuja kuunnellessa opittua, kuin synnynnäistä.

Useimmat julkaisee Suomessa esikoisteoksensa yli 30-vuotiaina, keski-ikä varmaan noin 35. Vain yksi sadasta nykyään alle 20-vuotiaana.

Pianisti nyt voi olla tähti vaikka 5-vuotiaana.

Vierailija
6/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäsi ap voi lahjakkuus puhjeta kukkaan ilman formaalia koulutusta? Milloin siitä mielestäsi on jopa haittaa?

Vierailija
7/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli "omistaja" ei ole itse siihen pystynyt vaikuttaan.

Vierailija
8/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tiettyjen tutkintojen saamiseenkin joutuu töitä tekemään. Riippuu vähän mitä tutkintoja tarkoitetaan.

Vierailija
9/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppania etsisin, lahjakkuudella ei olisi paljoa merkitystä, siis olishan se plussaa, jos mies olisi musikaalinen tms mutta ei mikään vaadittava ominaisuus kuitenkaan.

Vierailija
10/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jättää käyttämättä. Lahjakksuus ei yksin riitä, vaan taitoja pitää kehittää. Muodollista koulutusta ei tietenkään välttämättä tarvita, mutta eihän sekään ole pahasta. Klassisen musiikin taitajilla on pitkä alan koulutus ja valtavasti harjoitustunteja takana, ennen kuin heistä tulee yhtään mitään. Myös eturivin kuvataiteilijat ovat saaneet yleensä alan korkeinta koulutusta, esim. valmistuneet Kuvataideakatemista.

Vierailija
11/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäsi ap voi lahjakkuus puhjeta kukkaan ilman formaalia koulutusta? Milloin siitä mielestäsi on jopa haittaa?

voi puhjeta kukkaan ilman formaalia koulutusta. Tunnen sellaisia muusikoita. Haittaa siitä tuskin on. Mutta puhuinkin siitä, että arvostan lahjakkuutta enemmän kuin koulutusta.

ap

Vierailija
12/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi puhjeta kukkaan ilman formaalia koulutusta. Tunnen sellaisia muusikoita. Haittaa siitä tuskin on. Mutta puhuinkin siitä, että arvostan lahjakkuutta enemmän kuin koulutusta.

ap

Mutta aikamoinen lahjakkuus täytyy olla, että ammattilaiset haluavat työskennellä muusikon kanssa, joka ei vaikkapa osaa lukea nuotteja.

Vierailija
13/13 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ei ole kumpaakaan niin sitten voi puhua siitä sydämen sivistyksestä, mistä mamupatjat täällä aina puhuu. Minä arvostan noita enemmän vielä urheilullista lahjakkuutta, sekin on synnynnäistä ja paljon helpompi mitata kuin joku modernin taiteen sekasotku. Basistiksi ja kitaristiksi voi ruveta kuka vaan, väitti Rollareiden kitaristi (joka osaa 3 sointua).