Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruukki asiaa

Vierailija
14.12.2011 |

Millainen peruukki olisi kaunis? Tai siis vähiten huomiota herättävä?

Minulla on syöpähoidot kohta aluillaan ja ,mitä ilmeisemmin hiukset lähtee.

Saako sillä (Kelan) 300€ minkäänlaista asiallista peruukkia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on lähinnä sun omia hiuksia.

Vierailija
2/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

300€ ei saa järin laadukasta peruukkia ja mikäli laadukkaampaa mielii, sen saa maksaa kokonaan itse. Eli Kela korvaa ainoastaan alle 300€ peruukin kokonaisuudessaan tai ei mitään. Erikoinen ratkaisu heiltä, mutta eipä ole ensimmäinen..

Jos käyt hyvässä peruukkiliikkeessä, osaavat sieltä varmaan sovitella ja kertoa mikä sopisi sinun väreihisi ja kasvojesi muotoon. Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieti myös, onko peruukki välttämätön. Mä kuljin kaljuna syöpähoitojen takia. Päätin etten viitsi alkaa hommata peruukkia, kuulosti jotenkin vaivalloiselta. Erilaisia huiveja oli usein päässä, mutta liikuin myös ulkona täysin kaljuna. Vähän oudoltahan se alussa tuntui, mutta sitten jopa ihanan helpolta.

Vierailija
4/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai, että on ne niin kalliita. Harmi.

Omat, vielä päässä kiinni olevat hiukset on pitkät. Ajattelin, että olisikohan asiallista etsiä sellaista puolipitkää/polkka mallia?

Näyttäisi varmaan hassulta, jos pitäisi aikansa pitkien hiusten peruukkia ja sitten siirtyisi omaan harvaan siilimalliin hoitojen jälkeen?

No, ajatushan voi vielä matkan varrella muuttua. Toivottavasti olen vielä joskus yhtä rohkea ja uskallaudun näyttäytyä ihan naturellina :)

Vierailija
5/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä mitään rohkeaa ollut, laiskuutta vain. Mieti mikä sua pelottaa kaljuna näyttäytymisessä? Se mitä ihmiset ajattelee? Onko sillä väliä? Ymmärrän kyllä että monille on, mutta mä ajattelin jotenkin niin että hoidoissa on tarpeeksi ajateltavaa ja kestettävää ilman että mun tarvitsee lisäksi stressata siitä mitä ventovieraat mun ulkonäöstä miettii.

Tutut tietää että olen sairas ja kalju, vieraiden ajatuksilla ei ole mitään väliä.

Vierailija
6/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, myönnän, että hiusten miettiminen tässä tilanteessa on aika kaukaa haettua ja kanamaista.

Oisko lie joku defenssi päällä koko diagnoosin suhteen?

Kierrätetäänkö syöpä piireissä peruukkeja?

Vierailija
7/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jouluna otetuissa kuvissa on sänki päässä. Siitä hiljalleen alkoi kasvaa. Ja hassu tukka kasvoikin, mulla on luonnostaan vaaleahko piikkisuora, ja uusi oli tumma ja kihara! Valitettavasti se ei vaan ollut lopullinen vaan muuttui kasvaessaan samaksi vanhaksi liuhuletiksi.

Eikä hiusjutut ole kanamaisia. Jos sulla on itsellä parempi olo tukan kanssa, niin tottakai sulla on siihen oikeus. Jostain syystä mulle se vaan ei ollut yhtään tärkeää. Käypä syöpäjärjestön keskustelupalstalla http://www.cancer.fi/, sieltä saat paljon informaatiota monesta asiasta.

Paljon terveyttä ja voimia sulle hoitoihin!

Vierailija
8/8 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sytojen jälkeen jo sänki. Ei kait se peruukkiaika sit niin pitkä olekkaan. Ajattelin, et ainaski vuosi menisi.

Olen kurkannut syöppiksen keskustelupalstaa. Ei auennut vielä, kaavoihin kangistunut av-mamma :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä