Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alavatsan arkuus/kivut

14.12.2011 |

Mulla on juuri 14. raskausviikko alussa. Ultrassa todettiin 9 pv sitten, että kaikki on kunnossa ja vauva oli hyvin liikkuvainen. Eilen olin päivän pois töistä, kun edellisiltana oli alkanut ja koko yön vaivannut vesiripuli (ilmeisesti ruokamyrkytys tullut päivällä olleesta työpaikan tarjoamasta joululounaasta, missä en kuitenkaan syönyt mitään listeriaa helposti aiheuttavaa). Nyt tuntuu, että alavatsaa ei hirveästi halua koittaa painella, koska silloin ja esim. pöydän reunaa vasten nojaillessa tuntuu vähän kipua alavatsassa. Yksi keskenmeno jo takana (reilut vuosi sitten), joten tietysti vielä tässäkin vaiheessa raskautta vähän pelottaa (varsinkin kun sitä keskenmenoa edelsi kunnon alavatsakivut). Voisikohan tässä kuitenkin olla kyse esim. vauvan kääntyilystä minun kannaltani vähän ikävään asentoon? Raskaudelle normaaleja vihlaisukipuja on kyllä ollut, mutta ne ovat olleet hetkellisiä ja suht nopeasti ohimeneviä. Kertoilkaa vastaavia kokeneet tai asiasta muuten jotain tietävät vähän ajatuksistanne. Tämä on ensimmäinen pidemmälle edennyt raskauteni ja todella toivottu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että syytä huoleen on, jos kivut eivät ole kovia. Vatsa saattaa olla arka ihan ripulin seurauksena. Ja onhan nuo sinun viikotkin sellaiset, että kohtu alkaa kasvaa nopeampaa vauhtia ja tuntuu siksi aristavalta. Itselläni oli jos jonkinlaisia kipuja juuri ekassa raskaudessa. En usko että vauvan asento vaikuttaa, sikiö on kovin pieni vielä. Jos kovasti huolettaa, voithan soittaa neuvolaan. Tsemppiä ja toivotaan että kivut ovat ohimeneviä!

Wiipero

Vierailija
2/2 |
26.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alko raskausviikko 19.Kesällä oli keskenmeno ja nyt toivotaan parasta tämän kohdalla.

Mulla on ollut koviakin vatsakipuja raskauden aikana. Kävin neuvolassa muutama viikko sitten ja siellä epäiltiin supistuksia johtun rasittavasta työstä. Joten hoitona oli sairasloma ja ehdoton lepo. vatsakivut sitten helpottivat kun oli muutaman päivän ollut "petipotilaana". Joten kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin jotta selviää onko jostain vakavasta kyse. Sitähän varten he siellä ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla