Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko nämä normaaleja raskausoireita? (rv 28 menossa)

Vierailija
14.12.2011 |

Pahoinvointi, oksennus tulee päivittäin. Ylävatsakivut, puristaa rintojen alta. Voisko närästys tehdä tälläisiä oireita?

Onko kenelläkään kokemusta, kolmas raskaus on menossa, mutta en muista aikaisemmista tätä..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun terkka on jo pitkään kysellyt onko ollut ylävatsakipuja. Ei taida olla ihan normaali oire jos kovasti sattuu... En kyllä tiedä mihin vaivaan tuo kipu viittaa.

Vierailija
2/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautatabletteja? Mulle tuli noita oireita niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen tarvitaan myos korkea verenpaine ja proteiinia virtsassa. Ota yhteytta neuvolaan ja kerro kivuista, pyyda saada mitata verenpaine ja tehda pissakoe.

Vierailija
4/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa varmaan siksi jos vauva painaa palleaan.

Minulla oli myös noin, ei närästylääkkeet auttaneet. Puristi rintaa ja kylkikaareen ja seläpuolelle asti. Vaikka miten päin yritti olla niin ei auttanut. Yhtään mitään vähänkin ärsyttävää ei voinut syödä, koska sitten sappea alkoi heti kiristämään toden teolla.

Vierailija
5/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rautatabletteja? Mulle tuli noita oireita niistä.

Vierailija
6/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samat oireet. Vauva sellaisessa asennossa että närästi melkein jatkuvasti loppuraskaudesta ja oksentelin koko raskauden ajan lähes päivittäin.

Koita jaksella :) Ja onnea tulevaan!

Vierailija
7/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös noin, ei närästylääkkeet auttaneet. Puristi rintaa ja kylkikaareen ja seläpuolelle asti. Vaikka miten päin yritti olla niin ei auttanut. Yhtään mitään vähänkin ärsyttävää ei voinut syödä, koska sitten sappea alkoi heti kiristämään toden teolla.

lisäksi hengittäminen on toisinaan työlästä. Lieneekö vaarallista tämä? ap

Vierailija
8/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta,

lisäksi hengittäminen on toisinaan työlästä. Lieneekö vaarallista tämä? ap

ainakaan neuvolassa mitään sanoneet. Väittivät närästykseksi koko ajan kun kerroin kamalasta olosta.

Itse sitten söin loppuraskauden mahdollisimman vähän kerrallaan ja mahdollisimman neutraaleja ruokia. Lopussa selvisikin että vauvan pää oli painanut sappea koko ajan.

Kun hengittäminenkin on vaikeaa niin selkä mahdollisimman suoraksi, nojaat vaikka taaksepäin, se helpottaa vähän.

Vierailija
9/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi olla hepatogestoosi, eli maksan toimintaan liittyva ongelma, mutta silloin ap:lla todennakoisesti kutisisivat myos kammenet ja jalkapohjat, ja silmanvalkuaiset saattaisivat kellertaa. Jok. tap. kannattaa olla yhteyksissa neuvolaan, koska vaikka jollain toisella olisi samoilla oireilla ollut joku vaaraton vaiva, ap:lla ei noin valttamatta ole. Periaatteessa jatkuva ylavatsakipu ei kuulu normaaliin raskauteen.

Vierailija
10/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varalta neuvolaan. Kiitos vastauksista kuitenkin. ap

Vierailija
11/11 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksistanne. ap