Kammotava närästys jo nyt?!
Kasassa on viikkoja vasta 9, mutta mua on närästänyt jo pari viikkoa ihan mielipuolisesti. Normaalitilassa (=ei-raskaana) en kärsi ko. vaivasta ollenkaan. Kyseessä on kolmas raskaus, ja aikaisemmissa raskauksissa närästys on tullut kuvaan vasta ison vatsan mukana.
Rennie ei auta ollenkaan, eikä kyllä mikään muukaan. Vesikin närästää, piimä närästää. Ajatuskin kahvista saa oksennuksen aikaan. Ihan sama syönkö vai olenko syömättä, olo on sama.
Lisäksi tietenkin etoo ja oksettaa, mikä kyllä menee hieman kaikki sekaisin tämän närästyksen kanssa (eli en ole varma, onko huono olo pääasiassa tätä hemmetin närästystä). Ylävatsa on turvonnut ja olo on KARSEA. Tällaista ei ole ollut aikaisemmin. Kaiken lisäksi oloni on ehdottoman pahimmillaan illalla, aamulla olen yleensä ihan ok. Närästys alkaa sitten puoliltapäivin ja ilta on sitten aivan kammottava.
Onko kohtalotovereita ja ennen kaikkea, mikä on auttanut (vai auttaako mikään)? Se tässä masentaa, että tiedän, ettei tällainen vaiva katoa mihinkään vaan pelkään sen vain pahenevan mahan myötä...
Vauvaa odotan innolla, mutta tästä raskaanaolemisesta en kyllä tykkää tällä hetkellä ollenkaan :(
mua taas normaalitilassa on närästänyt monta vuotta mutta nyt raskauden myötä vaiva on kadonnut..voin syödä melkein mitä vaan ilman närästyksen vaaraa.sama on mun kaverilla joka elää renniellä mutta raskausaikana närästystä ei ole.