Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään joiden lapsi

Vierailija
13.12.2011 |

ei ole ollut koskaan hoidossa? Mikä on äidin ammatti ja miksi olet kotona?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodin ulkopuolella, eskarissa kyllä ovat olleet. Olen ammatiltani freetoimittaja ja -kirjoittaja, ja meillä on kotona hevosia. Ei ole ollut tarvetta viedä lapsia hoitoon, kun olen saanut ne tässä kotona hoidettua. Mies on normaalissa ansiotyössä, vuorotyötä tekee ja kaikki omat, kotoa poistumista vaativat työhommani hoidan, kun mies on vapailla ja lasten kanssa kotona.

Lapset ovat pärjänneet koulussa ja eskarissa ihan hyvin, ei ole ollut mitään sosiaalistumisongelmia ja onhan ne nyt tietysti olleet muiden lasten kanssa tekemisissä paljonkin ennen kouluun menoa - ei me sentään ihan umpiperällä asuta.

Hassua kun ihmiset nykyisin ihmettelevät, miksi ei lapset mene hoitoon. Meillä on nuorin nyt 11, ja kun hän oli taaperoikäinen, niin vielä silloin suurinpiirtein kaikki kadehtivat mua koska mun ei tarvinnut kuskailla lapsia hoitoon. No, jokainen ilmiö on aikansa lapsi.

Vierailija
2/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka diagnoosin takia myös hoidossa.

Mulla on neljä lasta, joista nuorin alle 1v.

Olen kirjastonhoitaja ja tuntuu edelleen tärkeämmältä olla kotona kuin töissä. Minusta lapseni tarvitsevat minua. En lähde kokeilemaan sitä, miten esikoinen diagnosoitu reagoisi, jos en olisi kotona. Kerho on minusta kuitenkin lapsille ihan hyvä juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitatko päiväkotia/perhepäivähoitajaa? vai ikinäikinä hoidossa?

Vierailija
4/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja vanhin on nyt ekalla. Olen halunnut olla lasten kanssa kotona.

Vierailija
5/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että lapsi ei ole ollut koskaan päivähoidossa. Hoidossa oloa mummolassa ym. tuttavilla ei lasketa tässä. ap

Vierailija
6/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakouluikäisten lastensa kanssa edelleen kotona. On ammatiltaan jotain lapsiin liittyvää, olisiko ollut lastentarhanopettaja. Heillä mies tekee pitkiä päiviä ja hänellä on kuukausien mittaisia ulkomaankomennuksia ja paljon lyhyempiä työmatkoja. Yrittivät jonkin aikaa sitä, että nainenkin kävi töissä, mutta arjesta tuli liian raskasta niin. Nainen jäi kotiin, kun miehen palkka kuitenkin on hyvä ja sillä maksaa kivasti asuntolainaa ja elämistä.

Vierailija
7/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakouluikäisten lastensa kanssa edelleen kotona. On ammatiltaan jotain lapsiin liittyvää, olisiko ollut lastentarhanopettaja. Heillä mies tekee pitkiä päiviä ja hänellä on kuukausien mittaisia ulkomaankomennuksia ja paljon lyhyempiä työmatkoja. Yrittivät jonkin aikaa sitä, että nainenkin kävi töissä, mutta arjesta tuli liian raskasta niin. Nainen jäi kotiin, kun miehen palkka kuitenkin on hyvä ja sillä maksaa kivasti asuntolainaa ja elämistä.

Kiva, kun naapurin asiat täällä selvität.

Vierailija
8/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miksi ei?

Siis ennen kouluun menoa, alle 3- vuotiaana?

Onko tämä joku pätemisen asia? Vai joku selitys ettei laiska mene töihin?

Vierailija
9/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen pian 5 v, nuoremmat 3 v ja 10 kk ikäisiä. En "ehtinyt" palata töihin, kun tuli niin pieni ikäero kahden ekan välille (1,5 v). Sitten ajattelin hoitaa molemmat kotona kunnes nuorempi on 3 v. Mutta tässä välissä syntyikin jo kolmas lapsi ja aion olla kotona kunnes hän on 2,5 v vanha. Esikoinen menee siis suoraan eskariin ja pienemmät aloittavat päiväkodissa.

Vierailija
10/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole olleet koskaan hoidossa. Ovat menneet eskariin, kun ovat olleet sen ikäisiä. Nyt olen vajaa 6 vuotiaan kanssa kotona. Minulla on opistotason koulutus ja teen kotona välillä töitä.

Vierailija
11/12 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma esikoiseni ei ilmeisesti tule "ehtimään" päivähoitoon ennen eskaria. Sitten kun eskari alkaa hän tulee olemaan eskarin lisäksi päivähoidossa. Olen saanut joiltakin tuttaviltani pienoista ihmettelyä osakseni tämän asian johdosta ja siksi tein tämän aloituksen. Niin ja olen itse sairaanhoitaja. Myös pitempää "uraltani" pois jäämistä jotkut äimistelevät. Kotona olen koska nuorempi lapseni on nyt 2v ja haluan yhä olla hänen kanssaan kotona. Olen myös saanut vastailla, miksi en vie esikoistani viskareihin. No, lähipäiväkotimme on aivan täysi, siellä ei ole paikkoja koko päivähoitoon lainkaan. En siis viitsi varata hoitopaikkaa, koska olen kotona itse. ap

Vierailija
12/12 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on ollut lastenne kanssa kotona? Onko lapsilla ollut kavereita kotipihapiirissä? Meillä samanikäistä seuraa lähes päivittäin. Tuntuukin, että jos näitä kavereita ei olisi, voisi kotona olo käydä tukalaksi. Nykyään tätä ryhmässä oloa tuputetaan joka tuutista. Omassa lapsuudessani ei näistä puhuttu mitään. ap