Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää milloin sydämen kummalliset lyönnit on vaarattomia ja milloin ei?

Vierailija
13.12.2011 |

Varmaan kaikilla on joskus outoja tuntemuksia sydämen toiminnasta. Mistä tiedätte milloin ne on vaarattomia ja milloin ei? Minulla on yövalvomisten vuoksi alkanut tulla kohtauksia, jossa sydän nostaa sykkeen yhtäkkiä korkealle (n. 120-140 lyöntiä minuutissa) vaikka istuisin paikoillani tai korkeintaan puuhastelisin jotain tosi rauhallisesti aamuisin. Kipeää ei käy, hiukan huonoa tekee. En tosiaan haluais tän vuoksi erikseen mennä lääkäriin, mut pelottaa että mitä jos joskus pyörryn ja mulla on tässä sillä aikaa nämä kaksi pientä lasta ilman mitään valvontaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei siis mene pitkäksi aikaa lähelle 200/min. Rytmihäiriöistä vaarallisimpia ovat harvalyöntisyysongelmat. Tuossa tiheälyöntisyydessäkin saa mennä tuntejä lähellä kahtasataa ennen kuin kohtaus hoidetaan lääkkeellisesti tai carotis-hieronnalla. En usko, että sun tarttee olla huolissasi :)

Vierailija
2/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli silmissä sumenee tai kaadut, rytmihäiriö voi olla vaarallinen. Kannattaa ryhtyä hoitamaan ensin itsehoidolla: elämäntavat säännöllisemmiksi, ei valvomisia, ei liikaa kahvia, tupakkaa, alkoholia. Jos tykyttely alkaa häiritä elämää liikaa, mene lääkäriin. Tiheälyöntisyyteen on olemassa lääkkeitäkin, mutta niillä on omat sivuvaikutuksensa, kokeile jos mainitut konstit auttaisivat. Tykyttely on aika yleinen vaiva ja mullekin tulee sitä valvoskelusta ja stressistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaiva on harvoin vaarallinen, enemmänkin vain kiusallinen. Pyörtymiset ja tajunnanmenetykset johtuvat useammin pitkästä qt-välistä, joka taas on vakavampi vaiva ja hoidetaan leikkauksella. Mutta tiheälyöntisyys ei käsittääkseni liity tähän vaarallisempaan vaivaan.

Vierailija
4/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiheälyöntisyyttä, lopulta sitten jo reilusti päälle 200/min ilman että tunsin itse mitään. Ablaatiolla se hoidettiin.

Ei sitä itse tiedä, lääkärit ovat sitä varten.

Vierailija
5/5 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä mennä heti terkkariin että saisi sydänfilmin siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä