Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

8kk vauva puklaa. Onko ihan normaalia?

Vierailija
13.12.2011 |

Siis vauvalta tulee edelleenkin välillä puklu, vaikka mun mielestä on kyllä jo aika iso puklaamaan. On todella huono syömään, voisiko olla yhteyttä näillä asioilla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans tyttö 8kk puklailee. Olohuoneen matto on länttejä täynnä :D Itse ole ajatellut sen johtuvan kehdesta asiasta: tyttö konttaa ja rymyää paljon enemmän nyt lattialla ja kiinteitä on alettu syömään enenevissä määrin. Mahalaukku vielä totuttelee kaikkeen siihen ruokamäärään. Meillä kansa esikoisella aikoinaan puklailu lisääntyi tuossa 7-8 kk iässä, mutta rauhottui heti kun nousi jaloilleen. Toivottavasti tämän toisenkin kohdalla käy näin. Minäkin sanoisin, että jos lapsesi kasvaa eikä puklimäärät pysyy puklailuina eikä ole reiluja oksenteluja niin ole huoleti.

Vierailija
2/3 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia, jos ei puklumäärät ole mitenkään erityisesti lisääntyneet. jos ruoan jälkeen pääse heti lattialle rymyämään, saattaa ihan siitä paineesta tulla ruokaa ylös. Voithan yrittää pitää lasta hieman pidempään syöttötuolissa ruoan jälkeen, jotta ruoka kerkeisi vähän laskeutua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puklaaminen oli rajua jo vauvana, vauva kasvoi kuitenkin koko ajan, joten ei ollut huolta. Itse halusin tutkia tarkemmin ja vauvalla todettiin löysä läppä, eli ruoka ei pysynyt sisällä. Puklaaminen loppui, kun lapsi nousi jaloilleen 1-vuotiaana. Eikä puklailu ole sen jälkeen ollut ongelma.

Jos vauvasi kasvaa puklailusta huolimatta, niin ei välttämättä huolta. Tietty voi olla allergiaa, refluksia..juttele neuvolassa asiasta.