Ripuli ja päivähoito? Missä raja?
Jos lapsi parina päivänä kakannut harvoin mutta kakka kunnon vesiripulia, voiko lapsen viedä hoitoon?
Lapsen olo hyvä, eikä kuumetta.
Kommentit (18)
Viimeisen ripulikakan jälkeen odotetaan vuorokausi, ennenkuin lapsi voidaan viedä hoitoon.
Montako kertaa päivässä lapsi on kakannut?
1-3 normaalia, siitä enemmän menee ripulin puolelle.
Ja tänään toinen satsi samanlaista vettä. Ei valita mahaansa eikä ripulia tule kuin pönttöön.
t.ap
Joskus,kun on ummetus alkanut kehittymään ja mennyt pahemmaksi, niin sitten ei tulekaan sitä normaalia kakkaa vaan suolessa sen kovemman kakan ohi pääsee läpi tuollaista löysää plöräystä.
Meillä jatkuvaa ummetusta ja noinkin on päässyt käymään. Ekoina kertoina ajateltiin,että on tosiaan ripuli,mutta sitten seuraavaksi sieltä puristetaan jotain kivikokkaretta. :o( Nyt ollaan saatu lääkäriltä sopivat lääkkeet masun hoitoon.
Meidän lapsi on ollut kotihoidossa mutta kuulin, että melkein kaikki muut ryhmästä ovat normaalisti pk:ssa. Aika vaikeaa on ollut kotona kun lapsi on muuten terve, ripuloi vain sen kerran, pari päivässä.
uskon kyllä että on sitä, mutta kun noin lievänä on niin eikö todellakaan voi viedä hoitoon?
Lapsella on ripuli ja sinä mietit hoitoon viemistä?? Oikeasti?? Etkö kestä itse kotona hoitaa kipeää lasta (juu juu, ei valita vatsaa jne, on siis terve, niinkö..?)?
Ja onhan se kiva viedä päiväkotiin tartuttamaan muihin lapsiin tuollainen tauti mikä tarttuu todella helposti.
Ripuli tartuttaa helposti ja vaikka lapsesi käy pöntöllä, hoitohenkillökunta sen pyyhkii(jolloin/todennäköisesti tarunta leviää kuin kulovalkea). Yksi oireeton päivä kiitos!
-tarhatäti-
Mulla molemmat lapset allergisia ja reagoivat vatsallaan ts. ihan menee vesiripulille jos syö jotain sopimatonta. Ei tulis mieleenkään viedä hoitoon ripulipäivinä. Ei siellä tarhassa sillä sekunnilla vessaan pääse kun tuntuu, että nyt tulee. Esim. kun ollaan ulkoilemassa tai vaikkapa retkellä. Entä kun hoidossa ei muutenkaan olla ihan paikallaan ja katsota telkkaa vaan hypitään ja heitetään kuperkeikkaa jne. saattaa se vahinko tapahtua siinä tuiskeessa ja onko kiva lapsen kannalta. Mun mielestä vesiripulilla olevan pitää olla kotona kunnes tulee kiinteää tai on vähintään päivän tulematta yhtään mitään.
Ja mun lapset siis todella ovat terveitä, vaikka ovatkin vesiripulilla, kun eihän se allergia tartu. Oireet on kuitenkin samat kuin varsataudissa ja ihan mukavuussyistä ovat reaktion ajan kotona.
että kun lapsi on terve, hänet voi viedä hoitoon! Puolikuntoisenkaan lapsen paikka ei ole päivähoidossa.
Siellä voi olla toisilla lapsilla, aikuisilla työntekijöillä, tai toisten perheiden sisaruksilla tai vanhemmilla esim. joku perussairaus, jonka taikia ei saisi saada mitään ylimääräisiä tartuntatauteja, joku voi olla raskaana ja saada keskenmenon vatsataudin takia jne. (nimim. kokemusta löytyy)
Kun se päivähoidossa olevan lapsen sairaus ei kosketa vain ja ainoastaan tätä kyseistä lasta tai hänen perhettään vaan myös monia muita.
Päiväkodissa meno on ihan muuta kun kotona. Kotona voi ottaa rennommin juuri silloin kun tuntuu siltä esim kun vatsassa kiertää. Päiväkodissa pitää kenties juuri silloin mennä ruokapöytään tai pukemaan ulkovaatteita päälle.
Lapsen voi viedä päiväkotiin sitten, kun ei enää tartuta muita TAI sen lisäki on niin voimissaan, että jaksaa koko päivän ulkoilut, jumpat, leikit ja ruokailut normaalisti.
Kaikkihan varmaan lapsensa kanssa kotona mielellään on, mutta töissäkin täytyy käydä.
Pienyrittäjänä tiedän mitä ongelmia syntyy kuin työntekijä on poissa muutaman päivänkin. Itse en palkkaisi koskaan naista jolla pieni lapsi. Saisin tehdä hänenkin työt omien 14/t päivässä lisäksi, kun lapsella on hieman löysällå vatsa. Hmm
Soita ap. neuvolaan/tk:hon kos palstaviestejä tuntuu vaikealta uskoa.
Fabiana kirjoitti:
Kaikkihan varmaan lapsensa kanssa kotona mielellään on, mutta töissäkin täytyy käydä.
Pienyrittäjänä tiedän mitä ongelmia syntyy kuin työntekijä on poissa muutaman päivänkin. Itse en palkkaisi koskaan naista jolla pieni lapsi. Saisin tehdä hänenkin työt omien 14/t päivässä lisäksi, kun lapsella on hieman löysällå vatsa. Hmm
Löysä vatsa on kyllä ihan eri asia kuin vesiripuli.
ymmärrätkö, että ripuli on erittäin helposti tarttuvaa..
huoh.