Kolmen pienen kanssa kotona.
Miten pärjää? Onko pakko laittaa esikoinen ulkopuoliseen hoitoon (vanhin on 3v)?
Kommentit (28)
Lapsillasi on varmaa kiva koti ja mukavaa olo!
ihania ja napakoita äitejä! Tsempiä teille kaikille niin upeasta asenteesta. Tällä tavalla vaivaa nähden lapsista tulee ikäänkuin IKIOMIA, jonka muksutkin tuntevat mielessään!
että ihan tulee lapsista ikiomia, kun niiden kanssa on 24/7
hankkikaa elämä, ettei tule ikäviä yllätyksiä kun mies jättä eikä eläkettäkään ole karttunut
Itse olen päivittäin vastuussa 350 lapsesta. Ja hyvin menee.
jotka arvostelette sitä, että joku vie osan lapsista hoitoon muutamana päivänä viikosta. Ei tarkoita, että joku muu hoitaisi täysin omat lapset, kyllä siinä itse hoitaa vielä suurimman osan ajasta. Oikeesti hajotkaa tohon ylimielisyyteenne ja täydelliseen äitiyteenne.
Suomalainen tutkimus päiväkotiviihtyvyydestä mainitaan tässä:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/48637-tutkimus-lapset-nauttivat-paivaho…
Yksi ruotsalaistutkimus on ainakin tässä:
Anderson, Bengt-Erik & Strander, Kerstin 2002. Framtiden blev vår. 101 sjuttiotalisteer följda under sina 25 första år
Tästä yleiskatsaus joka on referoitu Sailaksen raportin jälkihöyryistä:
"Helsingin Sanomissa uutisoitiin huhtikuussa 2005 (13.4.2005) ruotsalaistutkimuksesta, jonka mukaan varhain aloitettu hyvätasoinen päivähoito on parasta useimmille lapsille. Näin väitti lehdessä Tukholman opettajakorkeakoulun emeritusprofessori Bengt-Erik Andersson. Andersson ja hänen tutkimusryhmänsä seurasivat eri-ikäisiä päiväkodissa tai muussa päivähoidossa aloittaneita lapsia yli 20 vuoden ajan. Tutkimuksen yhtenä päätuloksena oli, että alle yksivuotiaana tarhassa tai päiväkodissa aloittaneista lapsista 70 prosenttia menestyi myöhemmin hyvin tai erittäin hyvin. Kotona koulun alkuun asti hoidettujen ikätovereiden keskuudessa vastaava luku oli vain 38 prosenttia. Anderssonin mukaan lasten vanhempien sosioekonomisen taustan vaikutus tutkimustuloksiin on eliminoitu."
[/quote]
tutkimustuloksia.
[/quote]
Suomalainen tutkimus päiväkotiviihtyvyydestä mainitaan tässä:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/48637-tutkimus-lapset-nauttivat-paivaho…
Yksi ruotsalaistutkimus on ainakin tässä:
Anderson, Bengt-Erik & Strander, Kerstin 2002. Framtiden blev vår. 101 sjuttiotalisteer följda under sina 25 första år
Tästä yleiskatsaus joka on referoitu Sailaksen raportin jälkihöyryistä:
"Helsingin Sanomissa uutisoitiin huhtikuussa 2005 (13.4.2005) ruotsalaistutkimuksesta, jonka mukaan varhain aloitettu hyvätasoinen päivähoito on parasta useimmille lapsille. Näin väitti lehdessä Tukholman opettajakorkeakoulun emeritusprofessori Bengt-Erik Andersson. Andersson ja hänen tutkimusryhmänsä seurasivat eri-ikäisiä päiväkodissa tai muussa päivähoidossa aloittaneita lapsia yli 20 vuoden ajan. Tutkimuksen yhtenä päätuloksena oli, että alle yksivuotiaana tarhassa tai päiväkodissa aloittaneista lapsista 70 prosenttia menestyi myöhemmin hyvin tai erittäin hyvin. Kotona koulun alkuun asti hoidettujen ikätovereiden keskuudessa vastaava luku oli vain 38 prosenttia. Anderssonin mukaan lasten vanhempien sosioekonomisen taustan vaikutus tutkimustuloksiin on eliminoitu."
[/quote]
tutkimustuloksia.
[/quote]
ekat menivät päiväkotiin ja mä leikin vaan yhden lapsen äitiä 8 h/pvä vuoden verran siihen asti, kunnes 3. lapsi aloitti perhepäivähoidossa 1-vuotiaana ja mä aloin jatko-opiskella.