Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kummitäti on poistanut merkinnän itsestään ristiäiskuvista fb:ssa. Ov

Vierailija
12.12.2011 |

Olen lisännyt fb:iin pari kuvaa ristiäisistä ja pari muuta kuvaa joissa on tämä kummi ja lapseni. Kummi on näköjään poistanut merkinnän itsestään kaikista kuvista. Muita muiden lisäämiä kuvia on kyllä hänen profiilissaan. Meni kyllä herne nyt nenään. Tulee olo että häpeääkö meitä... Hän on yksi läheisimmistä ystävistäni, itse en näköjään ole lähellekään samaa hänelle... :( Harmittaa nyt että onkohan kummius hänelle ollenkaan tärkeä asia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kuvia ei ladata ILMAN LUPAA! Mä vedän aina herneen nenään. AINA!

Ja poistelen niitä kun poistelen. Samoin laitan aina välillä nähtäväksi lapsen kuvia ja poistan ne. Aina sille on joku syy, jos lapsen kuvan laitan.

Sitä paitsi lupaa ei tarvitse kysyä. Oikeudet kuvaan on kuvan ottajalla, ei kuvassa olijoilla.

Toki kysyminen on kohteliasta. Itse en kysy lataamisesta muuta kuin uusilta ystäviltä, siis kerran kysyn per henkilö. Tägään jos ihminen yleensä antaa tägätä eikä kuvassa ole mitään kyseenalaista. Merkinnän voi poistaa halutessaan. Itse poistan koko kuvan, jos kuvassa olija sitä pyytää. Koskaan ei ole pyytänyt. Lisäksi tietenkin kerron, kuinka monelle kuva suunnilleen kauttani näkyy.

Vierailija
22/34 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kaveri, jolla on Facebookissa joku bilekansio missä on kuvia kavereista ym. Laittanut vielä siihen tekstin että "jos jotain ei miellytä oma pärstä, niin poistakon merkinnän kuvasta". Mielestäni melko törppöä. Jos jotakuta ei miellytä se oma naama siellä, tulisi se kuva _poistaa_, ei jättää sinne ilman nimeä. Ihmiset on uskomattomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin poistan aina täggäyksen muiden lisäämistä kuvista, mikäli kuva on mielestäni huono tai epäedustava. JOs kuvassa on paljon muitakin, niin kuva ehkä saa jääd sinne, mutta nimeni ei, koska en halua kuvan linkittyvän kaikille kavereilleni.

Olen myös pyytänyt yhtä kaveriani poistamaan lisäämänsä kuvan, koska se oli todella kauhea. Lisäksi kuvassa olin minä ja yksi toinen kaverini, eli ei edes tämä kuvan lisännyt kaverini.

Ja toisinaan käy kuvia läpi ajan kanssa ja saatan poistaa merkinnän itsestäni vaikka useamman kuukauden päästä.

Olen vain hyvin tarkka asian kanssa :)

Vierailija
24/34 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa yhtään mitään kuvia facebookiin ILMAN KUVISSA OLLEIDEN LUPAA.

Itse poistan kaikki kuvat jos joku vähä-älyinen laittaa sinne mun kuvia. Yksi kehtasi asiasta jopa valittaa ja ihmetellä.

Käy sääliksi yksi tuttu joka ei halua olla missään tekemisissä facebookin kanssa, eikä edes tiedä kuinka paljon siitä onkaan siellä jo kuvia.

Vierailija
25/34 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään tiedä sitä, että esimerkiksi ikivanhan 70-luvun luokkakuvan oikeudet on yhä sillä kuvaajalla. Siksi sinne ei saisi laittaa ainuttakaan luokkakuvaa, koska ne kuvan oikeudet ei ole niillä kuvissa olevilla.

Facebookissa on paljon sellaisia kuvia, jotka eivät saisi siellä olla. Joka ikinen luokkakuva tulisi poistaa sieltä, ne ovat siellä vastoin lakia.

Samoiten luvatta toimivat nämä kotiblogimammat, jotka kuvaa blogiinsa kuvia sisustuslehdistä, jotkut tampiot jopa jostain jutusta kokonaisen aukeaman...

Vierailija
26/34 |
12.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ihme, että poisti. On todella moukkamaista laittaa toisesta kuvia nettiin ilman, että kysyy luvan ensin.

Vierailija
27/34 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää mitä Facebookissa kukakin näkee. Jos laitat kuvan omaan profiiliin ja merkkaat sen kummin (tai kenet tahansa) kuvaan, se on sen jälkeen "laajassa jaossa".

Jos omat asetuksesi ovat sellaiset, että kuvat näkee vain ne 60 kaveriasi, niin kuviin merkatuilla asetukset voivatkin olla ihan erilaiset.

Joten sen yksityisen ristiäiskuvan jonka kuvittelet vain 60 kaverisi näkevän, saattaakin nähdä paljon laajempi porukka. Ensinnäkin ne kummin kaverit, joita voi sitten olla (kuten joku yllä mainitsi) 600, tai ehkä jopa täysin avoin profiili =kuka tahansa näkee kuvat joihin hän on merkattu.

Jos et merkkaa ketään kuviin, voit siinä mielessä säädellä niiden näkyvyyttä, ettei niitä periaatteessa näe kun kaverisi (jos olet niin asetuksiisi laittanut, toki isompi joukko näkee jos myös kaverien kaverit saavat nähdä kuvat tai jos profiilisi on avoin niin kuka tahansa) mutta jos merkkailet henkilöitä, niin kuvat näkeekin PALJON isompi ihmismäärä.

Vierailija
28/34 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää yhtään kun kuvia joissa olen laitetaan nettiin. Jotenkin ymmärrän jos olen ryhmäkuvassa, mutta ei minua saisi sinne kuitenkaan merkata. Mut nykyisinhän merkinnän saa poistaa ennen kuin se näkyy omille kavereille.

Vierailija
29/34 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
30/34 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kyllä että kukaan ei näin halua tehdä, ei niissä ole mitään ihmeellistä. Ja kavereina mulla on ainoastaan oikeasti tuttuja, n. 60 kaveria. Voipi olla etten ole lupaa kuvien lisäämiseen pyytänyt. Mielestäni ristiäiskuvista oli puhe, mutta en ole varma. Sitä en tajua että merkinnät on täytynyt poistaa nyt kun juhlista on jo yli vuosi... No mut joo itse myönnän toimineeni ajattelemattomasti, kun en lupaa älynnyt pyytää. Oma vika sano sika. -ap

että laitetaan kuvia musta, kuten juuri ristiäisistä joissa olen kummina. En vain halua että minut tagataan niihin, jolloin nimeni on vielä esillä. itsekään en taggaile ihmisiä kuviini ja pyydän muutenkin luvan. Ja kerron toki, etteivät näy kaikelle kansalle vaan vain harvoille ja valikoiduille (alle 15 ihmistä) :)

Vierailija
31/34 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tulisi mieleenkään laittaa KENESTÄKÄÄN kuvia faceen, ilman että olen jokaiseen kuvaan kysynyt luvan.

Ja olenkin aivan pöyristynyt kuinka jotkut ovat laittaneet omista häistään tai muista isoista juhlistaan, satoja kuvia sivuilleen ja kaikista vieraistakin, eikä tietenkään ole kysytty lupaa että saako niitä käyttää. Ja se nimeäminen vasta törkeää onkin. Minä ainakin pyrin poistamaan itseni kaikista. Jo periaatteesta. Ja

myös minun kavereissa on niitä joiden en halua nähdä mitä teen vapaa-ajallani, tai juhliessani tai kenen juhlissa olen käynyt kenenkäkin kanssa.

Vaikka olenkin nätti ja taatusti vedän vertoja häiden morsiammille tai muiden juhlien emännille niin en silti halua että muut julkaisevat minusta kuvia ilman lupaa.

Vierailija
32/34 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaiken huippu oli että yksi kaveri laittoi fb:hen MINUN lasteni kuvia omiensa kanssa, ja vielä nimet esille. Laitoin hyvin nopeasti palautetta, että POIS ne kuvat sieltä!

Vierailija
33/34 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toisten kuvia nettiin ennen kuin on kysytty lupaa!!!

Vierailija
34/34 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi on näköjään poistanut merkinnän itsestään kaikista kuvista. Muita muiden lisäämiä kuvia on kyllä hänen profiilissaan. Meni kyllä herne nyt nenään.

Eihän muiden kuvia edes saa laittaa faceen tai mihinkään ilman lupaa. Mun luokkakaveri oli laittanut koko luokan kuvan ilman lupaa.. tein ilmoituksen ja se poistettiin. Älä turhaan suutu kummille..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan