Mitä tekisitte? Asiaa lapsen kaverin vanhemmista ja huumeista!
Eli lapsemme aloitti harrastuksen, jossa tapasi uuden kaverin. Hän käy eri koulua kuin tämä kaveri mutta vapaa-ajalla haluaa tavata tätä usein. Olemme tavanneet lapsen vanhemmat ja he ovat todella siistin ja fiksun oloisia ihmisiä, koulutettuja, hyvissä työpaikoissa, mukavia, tyylikkäitä tms. Heidän lapsensa on todella hyvin kasvatettu ja kaunis käytökseltään.
Eräs kaverini tuntee tämän perheen ja tuli jotenkin puheeksi nämä ihmiset. Hän sanoi sivulauseeessa mainiten jotain heidän tavanneen kerran jossain bileissä pilvenpolton merkeissä. Olin ihan että MITÄH? Millaisille ihmisille olen antanut lapseni kotiin? Tiukkasin kaveriltani lisätietoa ja selvisi, että nämä vanhemmat kuulemma saattavat joskus lastensa ollessa mummolassa tms. polttaa esimerkiksi juhlissa tai niin pilveä. Ilmeisesti tätä ei tapahdu kuin pari kertaa vuodessa ja alkoa he eivät kaverini mukaan käytä ruokaviinejä enempää. Mutta silti mua ahdistaa? voinko antaa lapseni mennä enää heille? en halua olla huumeveikkojen kanssa missään tekemisissä!
Kommentit (7)
saisit tietää,että lapsesi kaverin vanhemmat ovat entisiä kovien huumeiden käyttäjiä ja rikollisia? Pilvenpolttoa en pidä pahana,mutta onhan tuo laitonta,että sikäli.
Pilvenpolttoa, mutta jos ihminen käyttää sitä pari kertaa vuodessa, niin eipä sen kyllä lastenkasvatukseen tai lastenl turvallisuuteen mitenkään vaikuta. Jos lapsesi jo isompi, niin voithannkysellä häneltä, että miten ne vanhemmat siellä käyttäytyvät. Toki hyvä, että olet kiinnostunut millaisissa parheissä lapsesi on leikkimässä, mutta luulisin ettei tuosta ole vaaraa, jos muuten ovat mukavanoloisia ihmisiä.
enkä huumeita muutenkaan, en polta itse, enkä antaisi lapseni olla tekemisissä narkkareiden kanssa.
Silti, ap:n kertoman perusteella en näe vielä syytä erottaa kavereita tai kieltää lapselta kyläilyjä.
Ensinnäkin; emme ole narkomaaneja, emme entisiä emmekä nykyisiä.
Polttelemme pilveä pari kertaa vuodessa, esimerkiksi entisten opiskelukavereiden kokoontumisajobileissä. Silloinkin on kyseessä aikuisten juhlat, joissa jossain vaiheessa iltaa osa porukasta saattaa kääriä sätkät ja poltella ne pihalla. Eli mistään suttuisista huumeluolista ei ole kyse.
Emme ikinä polttaisi lasten ollessa kotona emmekä säilyttäisi pilveä kotona.
Mielestäni on ihan hyvä, että olet ap kiinnostunut näistä asioista. Olisin arvostanut toki, että olisit ottanut asian puheeksi kanssamme.
p.s. Sinun miehesi muuten örvelsi viime lauantaina taksitolppajonossa aika nolosti. Onko se hyvä malli lapsille?
Ja en tiedä onko muutoinkaan suotavaa uskoa tutun tutun kertomuksia ihan tuosta vaan. Olisin kyllä "tuntosarvet" koholla ja esim. kyselisin lapseltani tiuhaan, millaista siellä on kyläillä esim. tyyliin "mitäs ne kaverin vanhemmat sulle jutteli". Kyllä lapsen puheista paljastuu jos ei kaikki ole kunnossa.
Riippumatta siitä onko tämä perhe juuri se josta ap kirjoitti, tämä on asiallinen ja hyvä vastaus.
Kaverisi oli siis ollut samoissa pilvibileissä? Silti olet valmis uskomaan hänen sanaansa näistä toisista kysymättä heiltä itseltään, etkä halua olla tekemisissä näiden toisten kanssa mutta kaverisi kyllä?
Mä en itsekään tykkää pilvenpoltosta, mutta sun logiikallasi ei kyllä ole mitään tekemistä perinteisten logiikan sääntöjen kanssa...