Miksi ostatte pakastetun kinkun?
kyllähän se on selvä, että maku kärsii aina jos tuote pakastetaan. Ehkei kovin paljon, mutta taatusti kärsii. eli mikä on syy pakasteen ostoon?
Kommentit (10)
Minusta se on päinvastoin vaivalloisempaa sulattaa se.
Pakastaminen lisää säilyvyyttä merkittävästi.
pakaste kinkun saa paljon halvemmalla kuin tuorekinkun...
Ostamme yleensä 10-12kg kinkun ja siinä hinta jo tuntuu aika reilusti.
Jos saamme kinkun vaikka 3,90€ / kg tai 10.90€/kg niin pistää kyllä miettimään kumman ostaa...
Joulupöytään, kun haluaa niin paljon kaikkea muutakin herkkuja saada :)
Suolattaessa ja pakastettaessa tanskalainen lihanpala muuttuu kotimaiseksi tuotteeksi.
Siihen "suolattu kinkku" tai "pakastettu kinkku" -tuotteeseen saa tämän jälkeen laittaa joutsenlippumerkin. Kyseessä onkin kotimainen kinkku mutta koska tuo olematon työvaihe on tehty suomessa. Näin kuluttajaa petetään.
Tuoreena ostettu on useimmin kotimaista. Itse tilaan sen suoraan sikatilalta kotiintoimitettuna.
Suolattaessa ja pakastettaessa tanskalainen lihanpala muuttuu kotimaiseksi tuotteeksi.
Siihen "suolattu kinkku" tai "pakastettu kinkku" -tuotteeseen saa tämän jälkeen laittaa joutsenlippumerkin. Kyseessä onkin kotimainen kinkku mutta koska tuo olematon työvaihe on tehty suomessa. Näin kuluttajaa petetään.
Tuoreena ostettu on useimmin kotimaista. Itse tilaan sen suoraan sikatilalta kotiintoimitettuna.
raskaita syytöksiä, terv. elintarviketyöläinen
on luotettavin pakastetuotteessa, sanoo mun järki
eli teurastuksen jälkeen lykätään pakkaseen ja pakkasessa säilyy kunnes itse sen sulatan
kahdesti tuorekinkku (kerran kaupasta, kerran paikallisesta lihajalostamosta), muuten ollut aina pakaste. Suurta eroa en ole huomannut, mutta ehkä lihajalostamon tuorekinkku oli paras, kaupasta ostettu tuorekinkku oli ylivoimaisesti huonoin, se ei meinannut edes kypsyä.
Nytkin on kinkku jo pakkasessa odottamassa, eipä tarvitse jouluviikolla enää stressailla saako oikeanlaisen kinkun ja koska se pitää hakea.
Suolattaessa ja pakastettaessa tanskalainen lihanpala muuttuu kotimaiseksi tuotteeksi. Siihen "suolattu kinkku" tai "pakastettu kinkku" -tuotteeseen saa tämän jälkeen laittaa joutsenlippumerkin. Kyseessä onkin kotimainen kinkku mutta koska tuo olematon työvaihe on tehty suomessa. Näin kuluttajaa petetään. Tuoreena ostettu on useimmin kotimaista. Itse tilaan sen suoraan sikatilalta kotiintoimitettuna.
raskaita syytöksiä, terv. elintarviketyöläinen
Ei kait siinä mitään makueroa ole koska tuorekinkku on vain sulatettu myyntiin.
eipä olla huomattu eroa pakastekinkkuun.