Sanokaa mulle suorat sanat!
Olen 25, mulla on ylipaino 45 kg ja vyötärönympärys 136 cm. Ellen saa helmikuuhun mennessä painoa putoamaan edes vähää joudun diabeteslääkitykseen koska sokeriarvot olleet pielessä jo muutaman vuoden :( Olen jojoillut sata miljoonaa kertaa, kokeillut kaikkea enkä halua enää mitään kikkakolmosia, niitä turha ehdottaa. Nyt sanokaa mulle suorat sanat, haukkukaa, vihatkaa, kannustakaa, ihan mitä vaan!
Kommentit (8)
ongelmaasi on liikunta. Usko tai usko.
Näläntunne ja mielihalut poistuvat viikon sisällä ja pystyt jatkamaan sitä vaikka kuinka kauan?
Ei ole pakko pikkuhiljaa laihduttaa, jos oikopolkujakin on. Itsellä lähti kaikki ylipaino pois nutraamalla ja sen jälkeen aloin syömään hiilaritietoisesti, joskaan en karppaamaan.
Mulla 7,1-8,3 ja olen lääkärille menossa
164cm/ 104kg/ vy 104kg
Syita voi olla monia, tukahdutat tunteet ruokaan, traumaattisten kokemusten perusteella haluat tehda itsesi nakymattomaks miehilta jne. Mieti niita syita ja koita loytaa toisenlaisia ratkaisuja. Usko itseesi etta olet kaiken kauneuden, hoikkuuden ja rakkauden arvoinen.
esim.
- korvaa juustovoileivät omenilla
- klo 18 jälkeen syö vain hedelmiä
- poista makkarata ja juusto ja peruna ja pasta sekä vaalea leipä ja oikea voi ruokavaliostasi
näin laihduin itse 4:ssä kuukaudessa 8 kg, ylipainoa oli 30 kg ja vyörärö oli 110 cm
Mulla 7,1-8,3 ja olen lääkärille menossa 164cm/ 104kg/ vy 104kg
Olen kateellinen sun vyötäröstä. En tajua miksi kaiken läskin pitää kerääntyä mahaan. En ole mittaillut arvoja kun paastoarvot on olleet aina ennen normaalit. Nyt oli sokerirasituksessa 6.4 mutta mun ongelma onkin toisen tunnin arvot eli aterian jälkeiset...
Pussikeitoille en rupea enää ikinä, ne on ihan hirveitä ja saa mut entistä ahdistuneemmaksi. Tiedän kyllä että taustalla on myös syömishäiriö lapsuudesta saakka + vielä mielialalääkkeet jotka ei painon pudotusta helpota. Kuukausi menee hyvin, nyt sain painon 100 kiloon ja sitten mennään taas ja syödään mitä sattuu milloin sattuu. Olen menossa terapiaan mutta suoraan sanottuna mulla on muunlaiset ongelmat ensimmäisenä mielessä terapiaa ajatellen. Jotenkin olen vaan jo tuudittautunut siihen että kuolen nuorena sydänkohtaukseen...
esim. - korvaa juustovoileivät omenilla - klo 18 jälkeen syö vain hedelmiä - poista makkarata ja juusto ja peruna ja pasta sekä vaalea leipä ja oikea voi ruokavaliostasi näin laihduin itse 4:ssä kuukaudessa 8 kg, ylipainoa oli 30 kg ja vyörärö oli 110 cm
En rupea enää millekään karppauslinjallekaan, ehdottomat kiellot vaan lisää ahdistusta. Jos en syö iltaisin niin mulla on kamala nälkä ja kiukku eikä se auta yhtään..nyt tein niin että söin aika iltapainotteisesti ja paino tippui ihan ok kunnes taas mässäys alkoi...
Kukaan muu ei voi tehdä päätöstä, eikä toteuttaa sitä, puolestasi. Tsemppiä!