Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ostanut teineille 7 pakettia kullekin. Onko sopivasti?

Vierailija
10.12.2011 |

tuo sisältää myös karkit, jotka olen laittanut pakettiin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjolla pöydillä.

Vierailija
2/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska saavat varmaan lahjoja myös isovanhemmilta, kummeilta, sukulaisilta yms. Meillä lapsilla on aina ollut aattona noin 25 pakettia, myös itselläni lapsuudessa. Olen syntynyt 1971.

Viime vuonna laskettiin miehen kanssa kaikki joulupaketit ennen lahjojen jakoa ja päästiin lukuun 128 pakettia. Meitä on kaksi aikuista ja kaksi lasta.

Överiksi meni, mutta meiltä noista lahjoista oli ehkä vain puolet. Loput tulivat sukulaisilta, kummeilta, tuttavilta ja naapureilta.

En kyllä tajua miten lapsella voi olla vain jotain 10 pakettia. Johan sitä sukulaisten ja tuttujen lahjoista tulee ainakin se 25 pakettia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki riippuu myös tilanteesta: jos lapset eivät saa juuri lahjoja muualta (esim. mummeilta ja kummeilta), on tuo ok. Meillä me vanhemmat ostamme teineille 1-2 lahjaa kullekin.

Vierailija
4/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja et vieläkään tiedä,mikä on sopiva pakettimäärä niille..??? oletpas äiti.?

Vierailija
5/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki riippuu myös tilanteesta: jos lapset eivät saa juuri lahjoja muualta (esim. mummeilta ja kummeilta), on tuo ok. Meillä me vanhemmat ostamme teineille 1-2 lahjaa kullekin.

vähän rahaa. Eli yhteensä n. 9-10 pakettia kaikkineensa. Yleensä olen ostanut 6 pakettia per teini, ap

Vierailija
6/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja et vieläkään tiedä,mikä on sopiva pakettimäärä niille..??? oletpas äiti.?

sentyyppinen ihminen joka jahkailee =)), ap

Vierailija
7/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suurinpiirtein sellainen satsi, että mukana on

- 1 todellinen toivelahja, jotain kalliimpaa (esim elektroniikkaa. On ostettu Pleikkareita, telkkaria, MP3-soitinta, DVD-soitinta)

- 1 kirja

- mötikkä karkkia

- jokin toivevaate, vaikka huppari

- villasukat/ muu halvempi vaatepaketti

- peli. Yleensä lautapeli.

- hupaisa ylläri

- tuoksupaketti (Teinit saavat "merkkituotteen")

Näitä siin melkein joka vuosi

Vierailija
8/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miten lapsella voi olla vain jotain 10 pakettia. Johan sitä sukulaisten ja tuttujen lahjoista tulee ainakin se 25 pakettia.

Vanhemmilta 2 pakettia, molemman puolen isovanhemilta 1-2 pakettia, kummeilta (meillä on kaksi kummiperhettä kummallakin lapsella) 1 paketti kummaltakin, lisäksi 1-2 pakettia joiltain muilta tädeiltä/sediltä/enoilta. Yhteensä tuosta tulee 6-10 pakettia, joka on oikein sopiva määrä. Kun lapset ovat aina tottuneet tuohon määrään, eivät he edes osaa kaivata enempää.

Vierailija
9/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ite rakastan lahjojen laittoa ja paketoin aina myös jotain ylläripylläreitä... isoja ja pieniä, paketteja tulee paljon! tosin sukulaisilta tulee max 5/nekku

Vierailija
10/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei isovanhemmat ostele lahjoja, koska heitä ei ole jäljellä kuin minun äitini ja elää pienellä eläkkeellä. Ei vaadita mummia ostamaan 17 lapsenlapselleen lahjoja eläkkeestään.

Kummeja ei ole, koska lapsia ei ole kastettu. Joten ei tule sukulaisilta ja kummeilta kaikille 15 pakettia.

Toiseksi, mistä te sitä krääsää keksitte niin paljon niille teineille. Kyselin juuri 14v ja 15v pojilta mitä haluavat. Toinen halusi kunnon kuulokkeet ja toinen sanoi, ettei tarvi mitään kun on kaikkea. Ei, vaikka kuinka kyselin niin sanoivat, että kun heillä on jo kaikkea. Käskivät panna konvehtirasian pakettiin jos en muuta keksi.

Kaipa annan sitten rahana kun eivät tarvitse mitään ja en näe mitään järkeä ostaa jotain krääsää teineille ihan vain sen takia, että sais 25 pakettia heille.

koska saavat varmaan lahjoja myös isovanhemmilta, kummeilta, sukulaisilta yms. Meillä lapsilla on aina ollut aattona noin 25 pakettia, myös itselläni lapsuudessa. Olen syntynyt 1971.

Viime vuonna laskettiin miehen kanssa kaikki joulupaketit ennen lahjojen jakoa ja päästiin lukuun 128 pakettia. Meitä on kaksi aikuista ja kaksi lasta.

Överiksi meni, mutta meiltä noista lahjoista oli ehkä vain puolet. Loput tulivat sukulaisilta, kummeilta, tuttavilta ja naapureilta.

Vierailija
11/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille riittää yksi kunnon lahja (50 -100€). Lopuilla ei niin väliä.

Kalsarit, yöpaidat ja sukat voi unohtaa.

Vierailija
12/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentyyppinen ihminen joka jahkailee =)), ap

Vierailija
13/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei isovanhemmat ostele lahjoja, koska heitä ei ole jäljellä kuin minun äitini ja elää pienellä eläkkeellä. Ei vaadita mummia ostamaan 17 lapsenlapselleen lahjoja eläkkeestään.

Kummeja ei ole, koska lapsia ei ole kastettu. Joten ei tule sukulaisilta ja kummeilta kaikille 15 pakettia.

Toiseksi, mistä te sitä krääsää keksitte niin paljon niille teineille. Kyselin juuri 14v ja 15v pojilta mitä haluavat. Toinen halusi kunnon kuulokkeet ja toinen sanoi, ettei tarvi mitään kun on kaikkea. Ei, vaikka kuinka kyselin niin sanoivat, että kun heillä on jo kaikkea. Käskivät panna konvehtirasian pakettiin jos en muuta keksi.

Kaipa annan sitten rahana kun eivät tarvitse mitään ja en näe mitään järkeä ostaa jotain krääsää teineille ihan vain sen takia, että sais 25 pakettia heille.

ja paketit on sitten tyyliin järkeviä hankintoja: vaatetta esim. yöasu, sukat, pikkarit, kasvojenpuhdistusaineita ja vähän laaukkaampia sellaisia tyyllin Dr.Hauscka, joka ei opiskelijan budjetille sovi. Eli kun mun mielestä jouluun kuitenkin kuuluu lahjat, niin sitten ostan sellasitamitä tarvitsevat ja muutenkin ostavat. Ja rahana loput. ap

Vierailija
14/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kasvojenpuhdistusaineet on ostettu ihan muutenkin, eikä lahjaksi. Ja pojat ei pikkareita pidä, mutta kalsarit ja boxerit on ihan niin peruskamaaa, että ei tarvitse odottaa joulua, että saa uudet kalsongit talvea varten.

No, eivät nyt ole koskaan muutenkaan tottuneet älyttömään tavarapaljouteen, eikä meillä ole ollut tapana ostaa muovikrääsää vain sen takia, että saadaan paketteja aivan helvetisti jokaiselle lapselle. Joten eivät kai senkään takia osaa toivoa. Pelinsä haluavat ostaa itse ja tietokonekin on vasta päivitetty niin siihenkään ei ollut mitään tarvetta.

Joten kaipa saavat jotain lukemista ja suklaata ja rahana loput.

ja paketit on sitten tyyliin järkeviä hankintoja: vaatetta esim. yöasu, sukat, pikkarit, kasvojenpuhdistusaineita ja vähän laaukkaampia sellaisia tyyllin Dr.Hauscka, joka ei opiskelijan budjetille sovi. Eli kun mun mielestä jouluun kuitenkin kuuluu lahjat, niin sitten ostan sellasitamitä tarvitsevat ja muutenkin ostavat. Ja rahana loput. ap

Vierailija
15/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit haluaa elektroniikkaa.

Kunnon lahjat taas maksaa paljon.

Vierailija
16/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ne suklaat ja lukemisensa itse?

Vierailija
17/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa mutta eikö aikuinenkin vielä ilahdu kun saa jotain kivaa, jotain mikä on mietitty just sille joka lahjan saa? Ihan tavallaan sama mitä on, mutta tottakai mietitty ja mukava llahja saattaa maksaakin jotain, toisaalta se voi olla jotain esim. itse tehtyä.

Mun 15v poika halusi tänä vuonna Angry Birds lapaset, siis mainitsi sen jossain ns. sivulauseessa, et sellaiset ois siistit ja pistin korvan taa ja tein ne "salaa" ja nyt ne odottaa paketissa :) Minusta on just se kivaa, et hankkii jotain tuollaista mitä saaja ei välttämättä osaa odottaa saavansa mut on kuitenkin sellainen mistä nauttii :)

15v saa lisäksi karkkipaketin (sellaisen ison pahvitötsän) ja joo, on sekin paketoitu. On meillä jouluna karkkia esilläkin, mut ne on lähinnä konvehteja, mutta kaikki lapset saa lahjoina sit lempikarkkiaan.

Lisäksi 15v saa engl.kielisenä kirjan josta puhui katsottuaan sen elokuvana, et vois olla hyvä kirjana.

13v poika on meillä vaikeampi tapaus. Hänelle tein sit Angry Birds villasukat koska halusin jotain samankaltaista, hänestä en tiedä käyttääkö muualla kuin kotona, tyyli menee vielä niin koulukavereiden mukaan (15v on itsenäisempi pukeutuja tyylillisesti). Lisäksi 13v saa sen karkin ja sitten ostin sen merkkisen collegehupparin mistä tiedän tykkäävän ja joka "normaalisti" on yli meidän budjetin :)

Itse tiedän saavani pojilta yhteisenä ostetun tuoksusetin ja pörrösukat :D:D Pörrösukat saan joka joulu, se on niin suloista, tuoksusetin tajusin heidän ostavan kun tutkivat päät yhdessä Anttilan mainosta ja heti meni mainos piiloon kun tulin :D

Vierailija
18/18 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieluummin käyvät itse ostamassa ja sovittamassa. Muistan itsekin, kuinka ikävää oli kun joku sukulainen oli ostanut kalliin vaatteen ja se oli vaikka liian pieni tai siitä ei tykännyt. Sitten piti pitää sitä lahjanantajan mieliksi kun sitä ei saanut enää vaihdettua.

Kyllä minusta on ihan tervettä, että nuoret miehet ostaa vaatteensa itse, eikä äiti osta niitä lahjaksi. Voi sitä paitsi poikia ihan hyvää aikuisenakin. Hoitavat itse vaateostoksensa, eikä tarvi tyttöystävän ostella uusia vaatteita.

Toki on äitejä, jotka on niin hallitsevia, että haluavat teinipoikien kamppeet valita ja teineillä ei saa olla omaa mielipidettä. Mutta meillä ei sitä tyyliä ole koskaan pidetty vaan ovat itse käyneet vaateostoksilla jo melko pitkään.

Ja tosiaan, tyhjää krääsää ei edes pojat itse halua. Sen verran kuitenkin ovat luonnonsuojelijoita.

Myös ne suklaat ja lukemisensa itse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi