Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä tuo tätä tuliaisena -ketju.

Vierailija
06.10.2011 |

Kiitos ei minulle

- saunatonttua saunatuoksuineen (neljä käyttämätöntä kaapissa)

- kynttilöitä (saan kiitos itse haluamiani kynttilöitä, en halua niitä kaapin pohjalle yhtään enempää)

- maustettua kahvia (sellaista EI voi juoda)

- minkäänlaista purkkia tai purnukkaa (mikä hiton idea siinäkin on, tuoda tyhjä purkki kaapin täytteeksi)

- kahvimukia (menee suoraan kierrätykseen)

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitä, kynttilänjalkaa.

Vierailija
2/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mitään mitä ei syödä tai juoda heti pois.

Tai muuten käyttä pois, kynttilät (mutta ei tuoksuvat) ovat siis ok, kuten lautasliinat, viinipullot, jotkin herkkutuotteet yms. yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaarasioita ja mukeja.

Vierailija
4/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä tuo mitään, mikä jää rojuksi kaappeihin. Eli siinä mielessä kaikki syötävät, juotavat, kynttilät ja kukat on hyviä. Mutta näissäkin kannattaa vältellä voimakkaasti tuoksuvia kukkia ja kynttilöitä ja vahvasti mausteisia syötäviä.

Ja meilläkin pikkulapsiperheessä kynttilöitä ei kyllä voi moneen vuoteen juuri käyttää, eikä niitä monta vuotta haluaisi säilytelläkään. Yritän niitä laittaa portaalle lyhtyihin, siellä saavat palaa kerralla loppuun asti. Ja liljat ja hyasintit vien joko vessaan tuoksumaan tai hautausmaalle.

Vierailija
5/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei mitään minkä varmasti tietää olevan loukkaavaa tai vihjaavaa

(äitini tuo rasvattomia ruokatuotteita, mikä olisi tietenkin muuten ok, mutta hän aina käy läpi miten nämä eivät sitten lihota. Tämä loukkaa koska äiti tietää minun syömishäiriö taustastani, plus olen normaalipainoinen, eli noille ei esim minkäänlaista terveydellistä tarvetta. Joten tuntuu että äiti tahallaan tökkii arkaan paikaan. Rasvattomat ruokatuotteet siis eivät ongelma, vaan se jos tuliaisen tuojan pitäisi tietää tuliaisen osuvan arkaan kohtaan)

-ei mitään, mikä on pakko säilyttää.

Minulle saa tuoda vaikka sata koriste-esinettä jos hyväksyy se, että laitan niitä sitten esim lasten kirppareille. (En itsekään oleta, että lahjansaaja varmasti pitää lahjaani ikuisesti aarteenaan)

Vierailija
6/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menevät joko roskiin tai pihakynttilöiksi, jos soveltuvat sinne.

Muuten kyllä minusta kaikki tuliaiset ovat ihania!

Vierailija
7/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulee vitriiniin parhaalle paikalle -todennäköisesti ei tule. Tyylini tiedän vain itse ja tähän asti kaikki viritykset ovat menneet mönkään.

Vierailija
8/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on nyt 6 pakettia kaapissa.

Vierailija
9/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla poltin niitä pois.. muttakun ne haisee sieläkin.. pitäis olla tuulinen sää.

Muuten tykkään tuliaisista.. harvemmin kyllä niitä tuodaan tai itekin vien ehkä kerran vuodessa per /kyläpaikka.

Vierailija
10/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain tykkää niistä. Kiitän kuitenkin kohteliaasti jos minulle sellaisia tuot ;)

Vierailija
11/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niitä pursuaa kaikki paikat :)

eli armahtakaa meitä pehmoleluista

kaksi lasta ja säkkitolkulla pehmoja ;)

jotain syötävvää mieluiten, kahvia, keksiä pullaa, yms herkkui :)

jos lapsille jotain ,niin kuluvaa esim tarroja, kyniä, vihkoja, hiusklipsejä yms sälää

vieraat on ihania ihan ilman tuliaisiakin. eli ei tarttis mitään tuoda, olis kaikille helpompaa ;)

Vierailija
12/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon naiivisti, että jos joku näkee sen vaivan, että ostaa tuliaisen, niin TARKOITUS on ollut tuottaa saajalle hyvää mieltä. Ei lahjanantaja osaa lukea ajatuksia. Vähän enemmän armollisuutta ja kiitollisuutta, ihmiset, niin maailma olisi vähän parempi paikka.

Vierailija
13/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mutta mä en ymmärrä tätä ketjua

Vierailija - 06.10.11 10:59 (ID 13529189)

Mä uskon naiivisti, että jos joku näkee sen vaivan, että ostaa tuliaisen, niin TARKOITUS on ollut tuottaa saajalle hyvää mieltä. Ei lahjanantaja osaa lukea ajatuksia. Vähän enemmän armollisuutta ja kiitollisuutta, ihmiset, niin maailma olisi vähän parempi paikka.

kanssa!

Vierailija
14/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-yksittäisiä mukeja, tuikkukippoja (etenkään värillisiä), pyyhkeitä yms.

-halpaa kahvia tai aromeilla maustettua teetä/kahvia (olen nirso näiden suhteen)

-vahvan tuoksuisia kukkia kuten hyasintteja (saan hajusta migreenin), tuoksukynttilöitä

Vierailija
15/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai sitä mieluummin vie sellaista mikä oikeasti ilahduttaa? Aika monella on ne samat jutut joita ei halua, esim. tässäkin ketjussa on monia jotka eivät halua esim. mukeja tai kovasti tuoksuvia juttuja, joten ehkä sellaisia ei sitten kannata viedä ELLEI varmasti tiedä että saaja niistä ilahtuu.

Vierailija
16/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ihmiset ostavat tuliaisia tai lahjoja yhtään paneutumatta asiaan, esimerkiksi vievät vakiona aina kynttilöitä joka paikkaan. Tarkoitus on tuoda esiin, mitkä ehkä eivät oikeasti monenkaan mielestä ole niitä parhaita lahjaIDEOITA, ei ole tarkoitus soimata lahjan antajaa. Jos tajuaa, että aina vie kynttilän, voi tämän jälkeen vähän laajentaa repertuaariaan ja päätellä, että ostan sittenkin suklaarasian samalla rahalla ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Tosin sanottakoon, että minä olen joskus loukkaantunut, kun joku hyvä ystävä tai sukulainen antaa esim arvokkaampaan juhlaan jotain tosi vaatimatonta. Sain kerran yhdeltä vanhemmalta sukulaiselta joululahjaksi possuaiheisia miniservettejä yhden paketin (hinta 1euro) ja itse vein hänelle Pentikin astioita 50 e edestä. Silloin vähän kirpaisi. Mutta nyt menee ketjun aiheen ohi.

Vierailija
17/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulee kylään vain ystäviä, jotka tuovat mainioita tuliaisia koska he tuntevat meidät. Kukaan ei ikinä toisi meille mitään hajustettuja tuotteita, koska he tietävät meidän perheen hajusteallergioista. Kaikki meille tulevat ystävät ovat juoneet meillä kahvia (espressoa), eli tuovat todella mieluisia kahveja, ei mitään suodatinjauhettuja esanssisekoituksia.

Käykö teillä ventovieraita?

Vierailija
18/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mutta mä en ymmärrä tätä ketjua

Vierailija - 06.10.11 10:59 (ID 13529189)

kanssa!

Esim minun vanhempani käyvät vieläkin jatkuvasti painoni kimppuun (168/68), saati sitten miten kävivät kun painoin 10-15 kiloa enemmän. Vaikka tietävät varmasti että on arka kohta anoreksian sairastaneelle. Tai siskoni tuo kaikkea anopiltaan saamaansa tuhisten "kun sillä ei ole minkäänlaista makua. Aattelin että tykkäät varmasti.".

Siskolla ajattelemattomuutta, mutta vanhemmat tajuavat ja tietävät hyvin etten halua jatkuvaa kommentointia tarpeista parantaa ulkonäköäni. Silti tuovat aina esim noita vähärasvaisia, painottaen etteivät ne lihota. No isäni on oppinut antamaan suklaat tms kun äiti ei huomaa ettei tule hyökkäystä "mitä sä nyt taas tuommoisia tuot".

Kyllä jotkut tuovat myös tuliaisia joiden tarkoitus ei ole ilahduttaa vaan "opastaa toimimaan jatkossa paremmin". Mutta tässä ei oikeastaan ratkaise itse tuliainen vaan tilanne. Ja jotkut taas tuovat tuliaisia joista hetken harkinnalla pitäisi ymmärtää että ainakin saatesanat kannattaisi jättää väliin :)

Vierailija
19/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä märrejä, onneksi mun ystäväpiirissä ei oo tommosia nillittäjiä. Mitä te täällä marisette, heittäkää arvottomiksi laskemanne tuliaiset roskiin, mutte kiittäkää kauniisti ennen sitä. Onko teillä nyt niin jumalattoman iso kaveripiiri, että joka saatanan viikko tulee tuhat tuoksukynttilää???

Vierailija
20/52 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoksuvat jutut pitäisi kieltää. Monellakin on yliherkkyyksiä hajujen suhteen, joten niitä ei kotiinsa kaipaa.

En myöskään voi syödä suklaata tai en tykkää maustetuista kahveista. Jos joku tuo näitä tuliaisiksi, niin ne laitetaan samantien pöytään.