Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äidilläni on citalopram-lääkitys

Vierailija
10.12.2011 |

mutta hänellä on selviä paniikkikohtauksia, auttaakohan kyseinen lääke niihin vai pitäisikö vaihtaa merkkiä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kokeilemalla tietää. Minä sain ko lääkettä hermoston ylikierroksiin, auttoi siihen mutta sivuvaikutuksena tosi vetämätön, väsynyt, välinpitämätön ja alakuloinen olo. Mikään ei huvittanut eikä iloa ollut elämässä. Masennus tuli ikään kuin masennuslääkkeen sivuvaikutuksena, vaikka alunperin en masentunut ollut.

Vierailija
2/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin aiheutti pahoinvointia alkuun, nyt menee 10 mg/vrk. Masennus tai alakulo on jo hiukan helpottanut, mutta paniikkikohtaukset eivät pysy sillä kurissa. Onko venlafaksiini parempi vaihtoehto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin mikään masennuslääke yksin pystyy täysin kaikkia kohtauksia poistamaan. Tueksi olisi hyvä saada terapiaa ja kohtausten ainaka tarvittaessa jotain rauhoittavaa.

Citalopramia aloitettaessa ja annosta nostettaessa oireilu saattaa entisestään pahentua muutamaksi viikoksi. Kaikki lääkkeet eivät sovi kaikille ja kokeilemalla vain selviää, mikä on tehokkain lääke kullekin. Äitisi olisi hyvä keskustella lääkärin kanssa asiasta.

Vierailija
4/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla ihmisillä vaan terapiaan pääsy on vaikeaa jos on jo eläkkeellä. Vai tunnetteko eläkeläistä, joka olisi saanut kelan tukea psykoterapiaan.? ap

Vierailija
5/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii jonkin tukilääkkeen cipralexin rinnalle.

Vierailija
6/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla ihmisillä vaan terapiaan pääsy on vaikeaa jos on jo eläkkeellä. Vai tunnetteko eläkeläistä, joka olisi saanut kelan tukea psykoterapiaan.? ap

Käsittääkseni kaikki saa nykyään tuen Kelasta. Käytännössä, vaikka toki hakemus tehdään. Minulla on sepram joka on käytännössä sama kuin citalopram, sekin on ollut. Minulla se on ollut nimenomaan paniikkioireisiin mutta 10 mg / vrk on tosi pieni annostus. Kun jouduin paniikkioireiden takia osastolle mulla nostettiin suoraan 20 mg > 40 mg ja yleensä paniikkioireissa käytetään isompaa annostusta. Itse kohtauksiin sinänsä nuo ei auta, mulla on rinnalla diapam enkä ilman sitä olisi monesti pärjännyt kun olen tosiaan sairaalassakin ollut. Tärkeintä silti olisi terapia.

Vierailija
8/9 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi auttaa :) Citalopramia käytetään myös paniikkihäiriön hoitoon. Ei toki kaikilla toimi, kuten ei masennukseenkaan. Itse syön tuota lääkettä masennukseen + ahdistukseen ja on auttanut hyvin.

Vierailija
9/9 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitisi aloittanut lääkken vasta? Alussa nimittäin kaikki oireet pahentuvat mutta kun päästään hoitavaan tasoon eli 20 mg niin ainakin minulla helpotti noin kahden viikon jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän