Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks tää kaupallisuus on jouluna muka niin huono asia? Ainakin

Vierailija
10.12.2011 |

minä ostan ilolla lahjoja kaikille.

Ei meillä rahaa kamalan paljoa ole kun on just ostettu asunto ja kaksi alle koulikäistä lasta ja mies opiskelee.

En tajuu ollenkaan kun jotkut vouhottaa liiasta kaupallisuudesta ja et kukaan ei enää tajuu joulun oikeaa merkitystä. Sitäpaitsi me ei edes kuuluta kirkkoon.

Ja sitä tää itse tekeminen. Pitää kutoa ja virkata ja liimata ja leikata ja leipoa ja paistaa.

Ei taatusti, meillä ostetaan kaikkia valmiina, sellainen määrä joka syödään. Kun ei osta kolmea kiloa saarioisten lanttulaatikkoa eikä kahgdentoistakilon kinkkua, silloin on varaa ostaa parempaa, myyjäisistä joissa mummelit tehneet laatikot itse. Kinkku siivuina herkkuhyllystä, kala samasta paikasta.

Sit meil ei kukaan jouluna stressaa, vaan nautitaan toisistamme ja vieraiden seurasta.

Ja lahjat hankin aina kaikille.

Mut en ostakaan kallista, vaan kaunista. Kirpparilta hain sellaisia Nuutajärven lasisia kynttiläjalkoja 8 kpl à 50 senttiä. Ostin niihin kynttilät, 25 kpl kruunukynttilöitä maksoi 7.95, ja jäi vielä meillekin.

Sit paketoin 2kpl sellofaaniin, kaunis nauha - ja siinä on kummeille samanlaiset lahjat. Oikein kauniit ja varmasti tykkäävät

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi jokainen ei saisi nauttia joulustaan omalla tavallaan- osa tahtoo nyyhkiä haudoilla ja hiljentyä, osa ostella kaikille lahjoja ja koristella kotinsa neonväreillä...meitä on moneen junaan!

Vierailija
2/3 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitetaan enemmän meidän perheemme kaltaisia ihmisiä.

Itse ostan uutena lelukaupoista lapsille tänä jouluna kuusi pakettia, lisänä saavat mummeilta ja kummeilta paketteja.

Joulu ei ole joulu, jos en tee itse laatikoita ja kinkkua. Muut voin ostaa sitten valmiina.

Minä näen ostovimmani hiukan ongelmallisena siinä mielessä, että lapsilla on sitten aika tavalla tavaraa. Positiivista on kuitenkin se, että osan tavaroista voi myydä parin vuoden päästä kirpputoreilla ihan kohtuullisella hinnalla ja että lasten huoneisiin vielä mahtuu uudetkin lelut ihan kivasti (yksi teltta pitää purkaa pois). Hyvää ostamisessani on myös se, että työllistän yrityksiä ja myyjiä.

Itse tekemäni laatikot viestivät lapsilleni myös joulun tulosta. Voidaan yhdessä puuhailla, kun askarrellaan joulukortteja, koristellaan pipareita ja suunnitellaan joulukoristeita. Järjestän lapsilleni myös kuusenkoristelujuhlan ensi viikolla eli saavat parin kaverin kanssa koristella pienen joulukuusemme (muovista), kun aito koristellaan vasta aattona. Lisäksi saavat koristella pipareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä asia. Me hukutaan tavaraan. On kaikkea täysin joutavaa roinaa joka päätyy kaatopaikalle. Just luki lehdessäkin, et suuri osa joululahjoista joutuu kaapinperälle. Eli paljon turhaa..

Mut ostan minäkin lahjoja, tosin vain omille lapsille. Aikuiset osaa ostaa itsekin sen mitä tarvitsee ja eipä tuu huteja.

Mutta jokainen tyylillään.. Hyvää Joulua!