Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi synnytyksessä täytyy olla kaikenmaailman piuhoissa kiinni?

Vierailija
10.12.2011 |

Kaksi lasta olen synnyttänyt ja molemmilla kerroilla täytyi asettaa piuha supistuksille ja piuha lapsen sydänäänille.

Odotusaika oli normaali ja minä terve. Jouduin lisäksi makaamaan sängyllä koko synnytyksen ajan, ettei piuhat vain irtoa. Varsinkin toisen kohdalla olisin toivonut päästä kävelemään ja etsimään sopivan asennon synnyttää. Olin yksin huoneessa makaamassa ja piuhat irtosi, kun etsin oksennuskippoa. Heti ryntäsivät huoneeseen kiinnittämään taas piuhoja. Tämä Phks:ssa.

Onko tämä nyt joku työturvallisuuskysymys, kätilöt pelkäävät että heitä syytetään, jos synnytystä ei valvota koko ajan. Sen lisäksi heidän selkä rasittuu, jos joutuvat kyykyssä olemaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vain synnyttämään tullessasi, että haluat synnyttää täysin luomusti ja otat tse kaiken vastuun, vaikka vauvalle tapahtuisi jotain ilman monitorointia. Voit myös aivan hyvin synnyttää vaikka kotonasi ilman mitään lääketieteen apua.

Nykyisin kuitenkin useimmat äidit toivovat esim. sikiön jatkuvaa voinnin seurantaa, koska entisaikojen pakon sanelema asenne, Herran haltuun, ei oikein kuullosta hyvältä nykypäivän kaiken varmistamista edellyttävän ihmisen korviin.

Vierailija
22/24 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin ne piuhat meni johonkin laitteeseen ja olivat tosi lyhyet. Ei siinä pystynyt liikkumaan.

Miten sitten voi piuhojen kanssa esim. kontaten tai kyykyssä synnyttää tai jopa vesisynnytyksen suorittaa? Mua käskettiin vain makaamaan, jotta se anturi mahan päällä ei liikkuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyivät, että haluanko käyttää ammetta. Olin ammehuoneessa. En halunnut, kun mietin, että ei kai siellä piuhat käy ja en viitti tehdä mitään "väärin"

Vierailija
24/24 |
10.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nopeaa luomusynnytystä, ekassa laitettiin anturit masulle, tokassa ei ehditty. Liikuin kotona ja matkalla sairaalaan, sairaalassa vain synnytin. olin esikoista tehdessä jo 9 cm auki tutkimushuoneessa. Kuopuksen synnytys oli vielä nopeampi ja olin sairaalassakin nopeammin, mentiin suoraan synnytyshuoneeseen, jossa olin 5 cm auki. Sain synnyttää kontallaan, mikä kesti puoli tuntia.

Tottakai käyrät on tarpeen useissa tilanteissa, vauvan tilaahan siinä seurataan! En itse riskeeraisi mitään, vaan kuuntelen ammattilaisia, mutta myös omaa kehoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi