Ekaluokkalainen toivoo joululahjaksi korviksia
ja perusteli toivettaan kertomalla että suurimmalla osalla tytöistä hänen luokallaan on korvikset. Kun hain ip-kerhosta huomasin, että tyttö on oikeassa.
Emme aikoneet vielä antaa tytön laittaa reikiä korviinsa. Minkä ikäisenä tyttösi on saanut laittaa reiät korviinsa ja miksi juuri silloin?
Kommentit (37)
eikä teillä vanhemmilla ole sen kummempia vastustuksia asiaan, antaa mennä vaan.
Oma tyttöni on nyt 10v ja vaikka tykkää koruista, on sanonut suoraan että se hässäkkä ottaa ne pois urheilussa on liikaa, ei hän niitä niin kovasti halua. (Harrastaa siis lajia jossa kaikki korut on otettava pois). Kukin tyylillään, menisin lapsen halun mukaan jos itsellä ei ole mitään asiaa vastaan periaatteessa.
Periaatteessa voisin suostuakin tytön toiveeseen mutta epäilen että pikkusisko kiskaisee häntä korviksesta. Pikkusisko yrittää tehdä sen myös minulle. Hetken verran kun odotellaan niin oppii myös pikkusisko myös hillitsemään mielitekojaan.
Hämmennyin vaan kun luulin ettei kovinkaan monella tytöllä ekalla luokalla vielä korviksia ole. Esikoisemme kyllä rakastaa kaikenlaisia koruja joten ei hän kauaa jaksa odottaa.
meillä vanhin sai 4 vuotiaana ja kaksi seuraavaa (kaksoset) 5 -
vuotiaana. En kyllä oíkein tiedä miksi sen ikäisenä, ovat kai halunneet eikä ole tuntunut
itsestä hullulta ajatukselta.
meidän tyttö sai 6-vuotiaana, eskarissa ollessaan. Hän myös perusteli sillä, että kaikilla muillakin on ja aika moni juuri tuon eskarivuoden aikana korvikset saikin. Korviksista ei kuitenkaan ole mitään haittaa, kun ne alkuvaiheessa huoltaa oikein ja tuon ikäisen voi jo vähän velvoittaa itse putsailemaan reikiä.
Ajattelin, että ehkä rippikoulun kunniaksi.
On nimittäin niin liikunnallinen sählääjä, että reikä repee varmasti.
Mulla repesi kerran (aikuisena) tuli ihan kauhee tulehdus, jota sairaalassa hoidettiin. PIkku haava oli alkuun. Millin kokoinen.
näin just pipokauden alettua, mieluummin vaikka sit keväällä kun on saanut hyvän todistuksen.
ja jos perusteluina toiveelle olisi ollut "kaikilla muillakin on" niin en olisi ehkä suoriltaan suostunut, mutta kun halusi korvikset siksi, että halusi korvikset, eikä märissyt etukäteen sitä sattuuko vai ei, niin totta kait sai reiät korviin koruineen.
Itse halusin ja sain vasta 14-vuotiaana, mutta se olikin silloin se :D
tuollaista keltanokkaista kun on tuossa KLM mainoksessa, perusteluna kun hänellä ei ole mitään lemmikkiä eikä sisaruksia.
rippilahjaksi. Lintua ei ole onneksi vielä keksinyt pyytää :)
Ap
Tästä asiasta olisi mielestäni typerää ollut tehdä jokin kiistakapula. Rehellisesti toki täytyy kertoa, että laittaminen voi sattuakin ja reikiä on hoidettava.
Sain korvikset 7-vuotiaana. Olisin saanut aiemminkin, mutta en uskaltanu ottaa...
Eli pitääkö varata aika vai kävelläänlö vain sisään liikkeeseen? Onko niitä "ensikorvakoruja" erilaisia ja pitäisikö niistä tietää jotain etukäteen?
Olisin itse sanonut 12 v.... Mun mielestä on kamalan näköistä, kun ihan lapsella on korvikset, ja 7-vuotias todella on ihan lapsi.
ja oma tyttöni on nyt 5vuotias ja sai nyt kun niistä on jo pidemmän aikaa puhunut.
Oli mielestäni ihan sopiva aika. Vaikka neiti onkin hukannut jo ainakin kolme korvista tämän reilun puolen vuoden aikana...
Me ainakin mentiin vaan liikkeeseen, mutta joskus voi olla, ettei paikalla ole henkilöä, joka ne voi laittaa. Koruissa oli pari erilaista ja -väristä vaihtoehtoa. Meillä tais mennä pari kuukautta että ne reiät parantui kunnolla, neiti jo meinasi tuskastua välillä niitten putsaamiseen...
Useimmat liikkeet eivät muuten laita reikiä alle 6 vuotiaille, mutta poikkeuksiakin varmaan löytyy! Itelläni on neljä korvareikää, jotka kaikki on tehty kotona...
Tahtoivat sen ikäisenä. Me olisimme olleet valmiit antamaan jo luvan 5v:na.
Vanhin jahkasi pitkään ja viimein uskalsi. Pikkusiskot katsoivat kuinka isosiskon käy ja parin kk:n päästä hekin halusivat ja saivat.
Itse sain korviket 7-vuotiaana, ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia.
Pienenä sekä koulussa pidin aina ihan tavallisia pieniä nappeja, koska ne eivät jää kiinni pipoon tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan.
Joskus oli jäänyt kiinni ehkä pipoon, mutta silloinkin korvis olii vain kadonnut. eli ei aiheuttanut sen isompaa ongelmaa.
Juhliin minull aoli jo pienestä asti juhlavammat (tosin lapselle sopivannäköiset) korvikset, joita pidettiin vain ja ainoastaan juhlissa.
Alun jälkeen normaalisti parantuneet reiät eivät tarvitse huoltoa.
Suostu siihen, innostui kovasti ei tarvinnut pakottaa. Vähän jännitti laittaminen mutta se onnistuin hyvin. Nyt on 17-vuotias ja ne samat reiät on edelleen korvissa. Ikinä ei ole mätineet tai mitään.
Suostu siihen, innostui kovasti ei tarvinnut pakottaa. Vähän jännitti laittaminen mutta se onnistuin hyvin. Nyt on 17-vuotias ja ne samat reiät on edelleen korvissa. Ikinä ei ole mätineet tai mitään.
Nyt olen 37-vuotta ja eipä ole minullakaan ollut niistä ikinä mitään vaivaa tai haittaa.
Tuntui sopivalta iältä.