Nokia vai Samsung?
Kommentit (35)
Samsungin Android luurit voi ladata vaikka kannettavasta tietokoneesta ja ne toimivat samalla vaikka nettitikkuna, koska sisältävät vakiona sellaisen ohjelman.
Kyllä ne kuule köäy nettitikuksi myös Nokian puhelimet. 64G nettitikku on ihan kiva
Androidissa tietysti enemmän sovelluksia, mutta onko enemmän sellaisia sovelluksia joita joku haluaa käyttää. Käytättekö joku esim pierusovellusta?
Molemmissa on ihan tavalliselle käyttjälle aivan samat toiminnot. Ne ehkä löytyy vähän eri kohdista ja joku asia voi olla toisessa parempi kun taas toinen asia on toisessa parempi. Mulla nyt Samsung, mutta sen valitsin ihan vain värin takia. Jos Nokiasta olisi ollut valkoinen Lumia/N9 valkoisen (siis pienempi kuin 64G), olisin voinut valita sen.
käy katsomassa mikä puhelin näyttää parhaalta. Jos hinta ratkaisee, valitse parhaan näköinen puhelin siitä hintaluokasta jota kaipaat. Ominaisuudet eroavat hyvin vähän, olennaista mielestäni olisi soiton helppous. Soiton helppouden takia pitäisi ostaa tosi vanha Nokialainen.
Jos fiksusti toimivaa puhelinta haluat, se puuttuu vaihtoehdoista.
Nyt vaihdoin samsungiin.
En halua sijoittaa puhelimeen isoja summia. Samsungin sain paremmilla ominaisuuksilla siihen hintaan, mitä olin valmis puhelimeen sijoittamaan.
Laturista sen verran, että ainakin mun puhelimeen käy hyvin miehen nokialaisen laturi.
Hyvin on samsung toiminut ainakin nämä 2 viikkoa, ja aika helposti opin sitä käyttämäänkin.
Androidissa tietysti enemmän sovelluksia, mutta onko enemmän sellaisia sovelluksia joita joku haluaa käyttää. Käytättekö joku esim pierusovellusta?
Pierusovellukset löytyvät luultavasti nokian ovi-kaupasta.
Lähes kaikkien Pc:ssä käytettävien ohjelmien versiot tai jatkeet löytyvät android marketista. Mm. pdf lukijat ja pdf-kirjoittimet, flash-playerit, kuvankäsittelyt, picasa ym. Synkronointi langattomasti pöytäkoneelle tai nettiin. Saumaton "jakaminen" mille tahansa tuotokselle, vaikkapa kuvalle. Siis esim. Nappaan kameralla kuvan. Jaan sen kuvankäsittelyyn, josta jaan sen "Nettisivulle" nimeämälleni synkronointiohjelmalle ja sekunnissa kuva on netissä omalla nettisivullani. Autonavigaattori esim sisältää 40 eurolla pohjoismaiset kartat. Siinä on yhteisolle jako ja kaikenlaiset "löydä autoni" toiminnat jossa kompassia käyttäen osoitetaan auton suunta ja metrimäärät.
Tätä palstaakin on helppo kirjoitella samsungin galaxy s2 puhelimella qwerty-näppäimistöllä, jossa on myös nuolinäppäimet ja muutkin pc-näppiksen ominaisuudet.
minulla itseeläni on samsung s5230 ja siihen ei myydä kuulokkeita. Kaikki aiemmat puhelimet ovat olleet nokian ja samsungin osto kaduttaa. Nokialla on muutenkin se uusi puhelin joka myy ihan simona.
10 vuotta olin uskollinen Nokialle. Nyt en löytänyt kunnollista mallia (kun en windowsia halua), ja myyjä ylipuhui ottamaan Samsung Galaxy S II:n.
Aivan TAJUTON ero. En enää ihmettele, miksi Nokialle kävi niin köpelösti. Ei se tule millään nousemaan tuosta, Samppa on ihan eri tasolla toimivuudessa.
Nää micro USB:t on niin ovelia ett eivät uppoa tarpeeksi syvälle. Eli liitin on teoriassa samanlainen mutta kun ei käytännössä pelaa... Että silleen
Todella helppokäyttöinen ja tyylikäs luuri. En jotain Samsungia huolisi unissanikaan. Se jo mikään on menneen talven lumia.
Ja kyllä siinä tuo kotimaisuuskin painaa. Mutta monilla suomalaisilla on tyyli nähdä aina kaikki Suomen ulkopuolelta tuleva niin mahrottoman hienona ja dissata omaansa. Huono itsetunto vai mikä siinä on takana..
Samsung joka ollut nyt 3v ja hyvin pelittää. Voin suositella.
Nokian vikapesiä ei tähän talouteen tule enää ikinä!
Tykkään ja paljon. Samsungini annoin lapselle leikkikaluksi, siihen se kelpaa :
Nyt vaihdoin samsungiin.
En halua sijoittaa puhelimeen isoja summia. Samsungin sain paremmilla ominaisuuksilla siihen hintaan, mitä olin valmis puhelimeen sijoittamaan.
Laturista sen verran, että ainakin mun puhelimeen käy hyvin miehen nokialaisen laturi.
Hyvin on samsung toiminut ainakin nämä 2 viikkoa, ja aika helposti opin sitä käyttämäänkin.
Nyt olen käyttänyt samsungia vajaan vuoden. Käytettävyys on edelleen hyvä, mutta muuten laatuun olen ollut vähän pettynyt. Vajaan vuoden vanha puhelin on käynyt hyvin epäluotettavaksi ja keksii mitä kummallisempia temppuja kesken puhelun, mikäli puheluun asti edes päästään. Toinen on akun kesto. Osasin kyllä varautua siihen, että älypuhelin syö akkua enemmän kuin vanha peruspuhelin, mutta nyt puhelin tuntuu asuvan laturissa, eikä tämä minun kappaleeni edes suostu tunnistamaan meidän matkalaturia, jolla mies saa oman nokialaisensa mukavasti ladattua vaikka metsässä. Olen oikeastaan aika pettynyt puhelimen kestävyyteen, ikinä ennen en ole vajaan vuoden käytön jälkeen haaveillut uudesta puhelimesta.
pääkonttori on ihan tuolla Espoon Keilaniemessä sekä tuotantoa sekä suunnittelua ja tutkimusta Suomessa, kun taas Samsungilla ei.
Nokian Lumiat ovat parasta mitä löytyy puhelinmarkkinoilta nykyään. Se on varma.