Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pärjää lapsen kanssa " liian" hyvin

Vierailija
10.11.2005 |

Meillä on tilanne, josta minä olen alkanut tuntea melkein huonoa omaatuntoa. Olen hoitovapaalla, tyttö alle vuoden. Isä on hoitanut häntä rinnallani laitokselta lähtien. Kaikki toimet sujuu, no tietenkin imettäminen oli mun juttu. Pystyn käymään opiskeluissa, jumpassa yms. ihan miten haluan, mies tykkää olla lapsen kanssa ja touhuaa kaikenmoista arkiaskaretta lapsi lähellään.

Nyt on mennyt siihen että nukuttaakin tytön ja nukkuu hänen lähellään yöt (tyttö ollut levoton nukkuja n. 2 kk ajan).

Minä saan nukkua posottaa yöt, vaikka mies menee aamulla töihin. Ei valita, olemme asiasta paljon keskustelleet. Sanoo että pärjää vähillä unilla.

Mutta mitä teen kun mulla on tää " huono omatunto" koko ajan päällä? Sitä lisää vielä se että kun kerroimme sukulaisille tästä tilanteesta ihan miten se oikeesti on, ne kattoi mua kuin avaruusoliota, kummastellen. Olen ihan oikeasti äiti, hoidan päivät mutta kun isä haluaa panostaa niin paljon tähän lapseen että sukulaisetkin kummeksuu. Taidan stressata turhasta, mutta kerroin että ongelmia voi tulla näinkin päin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lasta voi hoitaa liian hyvin.toivottavasti lyhyet unet riittää sille jatkossakin, ettei tuu ressi.mä ehkä vaihtelisin univuoroja...

Vierailija
2/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on useampi lapsi, hommia riittää paremmin molemmille. Sun kannattaa pitää kiinni kuitenkin omasta osuudestasi: nukuta lapsi edes joskus jne. Miehellehän tuo on palkitsevaa, koska saa tietysti kehuja ja ihailua joka puolelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..normaalissa tilanteessa sen tekee yleensä äiti ja on av-palstan haukuttu laiska kotiäiti.

Vierailija
4/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika harvinainen tilanne tuo että mies ìhan omasta tahdostaan viettää noin paljon aikaa lapsen kanssa, mutta silti lapsen kannalta tosi hyvä tilanne.

Älä välitä sukulaisten mielipiteistä, ovat todennäköisesti vain kateellisia.Isovanhemmat kun ovat jo yleensä sen ikäisiä, että vauvan hoito kuului lähinnä äidille. Tosin itseäni on hoitanut tasapuolisesti molemmat vanhemmat.

Mutta monilta vanhemmilta miehiltä olen kuullut, että heitä harmittaa, sillä lapset kasvoivat äidin hoidossa ja miehiltä aika kului töissä sekä muissa " miesten" hommissa.

Vierailija
5/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie olen tytön kanssa päivät kotona ja touhutaan omiamme. Iltaisin ja viikonloppuisin mies lähtee monesti tytön kanssa ulos että mie saan olla rauhassa. Siivoaa kotona... nukuttaa tytön. Ja monena yönä herääkin tytön kanssa(pärjää myös vähemmillä yö unilla kuin minä) Päivät mies sitten käy töissä...

Osallistuu siis 100% lapsen hoitoon, alusta asti ollut näin.

Ihana mies... ja mieheksi voi tosiaan sanoa vaikka ikää hänellä on vasta 21v.

Ikinä ei ole tarvinnut murehtia pärjäisikö mies lapsen kanssa....

Vierailija
6/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä YHTEEN aikuiseen, ihan sama onko äiti, isä tai joku hoitaja. Sillä ei ole mitään tekemista minkään muun asian kanssa, pienen päähän alkaa mahtua oma itse vähitellen ja sitten tämä kaikki voipa yksilö, oli kuka tahansa. Siinä menee oma aikansa kun sitten otetaan muitakin huomioon, ja tekee hyvää jollekin äidille huomata miltä isistä tuntuu ,kun lapsi valitsee mielummin äidin, ja äidit luulee olevansa niin ihmeellisiä.

Vierailija
7/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tulee erittäin hyvin lasten kanssa toimeen ja pääsen lähtemään minne haluan sen kummemmin kyselemättä etukäteen (moni ystäväni ei voi lähteä minnekään, kun mies ei pysty hoitamaan lasta).

Ollaan hiljaisesti päätetty olla huutelematta kenellekään, jos mies valvoo öisin. Sitä ei kuitenkaan ymmärrä kukaan ja tosiaan mä olen sitten se laiska äiti. Pääasia että kotona hommat toimii ja kaikilla on hyvä mieli.

Vierailija
8/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä on kaksoset, joten hommaa riittää silti kummallekkin!

nyt kun olen raskaana, ja todella paha pahoinvointi vaivaa, mies on ottanut omaksi tehtäväkseen kakkavaippojen vaihdon, etten turhaa oksentele siitä hajusta.

ja mies on vasta 23v, eli ei ole iästä kiinni hyvä isyys.

isän syli kelpaa lohdutukseen ihan yhtä lailla äidin kanssa. tilanne on ihanteellinen, ja tunnen itseni erittäin onnekkaaksi. varsinkin kun lähipiirissä on ihan erilaisia miehiä...

kannattaa olla vaan onnellinen, eikä stressata turhista. olet silti lapsellesi ihan yhtä tärkeä :)

Vierailija
9/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan molemmat hoidettu lasta paljon niin luottaa meihin molempii eikä ole enemmän toisen perään.

t:7

Vierailija
10/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ja isyys on ihanaa. Yritän olla sotkematta siihen tätä syyllisyyttä, se on turhaa, tiedän sen. Mutta eipä tule enää kerrottua missään että meillä ollaan näin epäkonservatiivisessa asetelmassa että öisin nukkuukin äiskä. Ja isä vielä aamulla kysyy että saiko äiti nukuttua hyvin?

ap

Vierailija
11/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoitaa lapsia siinä missä minäkin, koska hän on lasten isä. Me emme ole eritelleet isälle tai äidille kuuluvia velvollisuuksia tai oikeuksia. Emme ole koskaan miettineet, että hoidon määrästä tai laadusta tulisi erikseen ulkopuolisille kertoa tai jättää kertomatta.

Minun mieheni ei ole nykymuodin mukainen " hoivaisä" . Hän on vain lastensa isä.

Vierailija
12/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä mies hoitaa lapsia siinä missä minäkin, koska hän on lasten isä. Me emme ole eritelleet isälle tai äidille kuuluvia velvollisuuksia tai oikeuksia. Emme ole koskaan miettineet, että hoidon määrästä tai laadusta tulisi erikseen ulkopuolisille kertoa tai jättää kertomatta.

Minun mieheni ei ole nykymuodin mukainen " hoivaisä" . Hän on vain lastensa isä.

ei mekään muuten olisi asiaa tuuletettu, mutta kun aina kysytään että " no, mites teillä nukutaan tai siis vauva nukkuu" , vastattiin vaan kysymykseen että iskä nukuttaa ja nukkuu muksun kanssa, sukulaisille ei olla sinänsä tilivelvollisia mutta oli vaan jännät ilmeet heillä.

Vierailija
13/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heistä välitä, teillä tuntuu olevan tosi mahtava perhe, jossa välitetään toisista!!! Minusta on tosi ihanaa, että mieskin on noin innokas.

Tähän yhteiskuntaan on vain iskostunut se ajatus, että äiti on aina se joka hoitaa ja nousee öisin vauvaa rauhoittelemaan. Arvaapas sainko minä syyllistäviä kommentteja kun kerroin, että mies nousi syöttämään toista KAKSOSTA?? Kuitenkin oli kyse kaksosista, mutta silti miestä säälittiin... Mulle kerrottiinki jopa että naisilla yöheräily on geeneissä, miehet tarvitsee enemmän unta. Heh heh.

Toinen on se kun ollaan ihmetelty kun olen saanut mennä ja tulla aika vapaasti että miten ihmeessä se mies siellä pärjää niiden kanssa?! Sitten ihaillaan kovasti sitä miestä...

Olen vain päästänyt tuollaiset kommentit toisesta korvasta samantien ulos.

Toivotaan, että yhteiskunta muuttuisi tässä vielä sukupolven ajan niin, ettei esim. poikani enää tarvitsisi kuulla ihmetteleviä kommentteja siitä, että hoitaa omia lapsiaan.

Vierailija
14/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole siitä liioin mainostanut niin ei tarvitse kuunnella tai katsella ihmettelyjäkään...

EN ole myöskään kokenut suuremmin huonoa omatuntoa, koska minä olisin halunnut opettaa lapsen nukkumaan yöt paremmin puolen vuoden vanhasta lähtien ns. pehmeällä unikoululla, mutta mies on taasen ylihuolehtivasta kodista, jossa aikuisiakin lapsia hoidetaan kuin pikkuvauvoja eikä halunnut " unikouluttaa" edes tätä pehmeää vaihtoehtoa...

Osin vastuun siirtäminen miehelle on myös saanut miehen tajuamaan lapsen hoidon vaativuuden ja siten helpottanut perustelujani, ettei pientä lasta tarvitse " ylihoitaakaan" eli pikkujuttuja voi (ja pitää) alkaa pikku hiljaa vaatimaan ja kouluttamaan...

ei sinullakaan taida olla juuri syytä huonoon omaantuntoon... voithan sitä paikataksesi hoitaa enemmän kodinhoidon juttuja ja keskustella miehen kanssa miten voisit ottaa paremmin häntä huomioon...

ja itse asiassa meillä roolit ovat taas vaihtuneet: minusta on vaihteeksi todella mukavaa nukuttaa lasta ja muutenkin hoitaa enemmän kuin mies ja nyt taas mies saa enemmän vapaa-aikaa itselleen

Vierailija
15/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys kuitenkin erittää jotain hormoonia, joka aikaansaa sen, että äidillä on helpompi sopeutua vauvan rytmiin.

Tilanne, jossa lasta syötetään pullosta on eri ja silloin on ihan tyhjä selitellä mitään äidin paremmasta sopeutumisesta.

Vierailija:

Tähän yhteiskuntaan on vain iskostunut se ajatus, että äiti on aina se joka hoitaa ja nousee öisin vauvaa rauhoittelemaan. Arvaapas sainko minä syyllistäviä kommentteja kun kerroin, että mies nousi syöttämään toista KAKSOSTA?? Kuitenkin oli kyse kaksosista, mutta silti miestä säälittiin... Mulle kerrottiinki jopa että naisilla yöheräily on geeneissä, miehet tarvitsee enemmän unta. Heh heh.

Vierailija
16/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisissa niin syvällä, että kun mies tekee " meidän hommia" , podemme huonoa omaatuntoa! Sulla on ap todella hieno mies, arvosta häntä, ja yritä nauttia itsekin tilanteesta. ;)

PS. Ja antaa sukulaisten ihmetellä, kademieltä se vaan on.

Vierailija
17/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Imetys kuitenkin erittää jotain hormoonia, joka aikaansaa sen, että äidillä on helpompi sopeutua vauvan rytmiin.

Tilanne, jossa lasta syötetään pullosta on eri ja silloin on ihan tyhjä selitellä mitään äidin paremmasta sopeutumisesta.

--- kyse oli nimenomaan kaksosvauvasta jota syötettiin pullosta.

Vierailija
18/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin se " aktiivisempi" , niin kukaan ei ihmettelisi.

Vierailija
19/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa paljon, nukuttaa etc. Lapsi monesti juoksee isän luo, jos jotain sattuu. Kun mies on lapsen kanssa, hoitelen kotihommia. Pesen pyykkiä, siivoan keittiötä, laitan ruokaa...

Nyt oltiin lapsen kanssa kahdestaan reissussa. Nyt olen taas ykkönen (ainakin vähän aikaa) :-) Eilen miehen kanssa naurettiin tälle. Ja hän myönsi reilusti olevansa mustasukkainen...

Vierailija
20/21 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä tein kaiken, seurauksena uupumus ja masennus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi