KULTAINEN 60-LUKU!! HILIMALLE TYTTÖ!
Tervehdys KYSistä! Täällä osastolla naputtelen, ihana keksintö että tääl on nettikone!!
Elikkäs eilen aamulla rv38+3 meni veet kun sängystä nousin, siinä sitten vaan kahvit hörppäsin ja ambulanssin tilasin, matkaa 140km ni päätin ottaa varman päälle...
Supistuksia tuli hyvin harvakseltaan ja olivat tosi mietoja. Eikä virkistyneet sittenkää ku saliin mentiin, päinvastoin.. olin sentin auki tullessa..
Sitten 3 maissa tuli lekuri ja kätilö sanomaan et osastolle mentäs oottelemaan niitä supistuksia, oli ollu reilun puolen tunnin välein ihan napakoita suppareita muutama... tekivät tarkistuksen ja yllätys oliki melkoinen kun olin auki 5-6cm eikä mihkää osastolle vaan oksitosiinillä hieman vahvistusta ja tyttö synty klo 15.49 painoa 3,750kg ja pituus 49cm, eli ihana pikkutyttö!! Epparia ei tarvinnu, aavistuksen pinnasta repes, muutama tikki!
Eli lopulta meni syöksysynnyttäjän kirjoihin kun säännöllisistä supistuksista meni 40min. syntymään!!
Tsemppiä helinä, japis ja ketä siellä nyt liki on synnyttämään lähös..
onnesta soikeena hilima+neiti vajaa vrk
Kommentit (19)
Hei Hilma,
Lämpimät ajatukset ja onnittelut tytöntylleröstä, jotenkin ajattelinkin
että käynpä pikaisesti lukasemassa josko olisit pikapuoliin hommissa ja
viestisi pisti heti silmääni.
Voi että ihania hetkiä sinulle ja perheellesi
Täällä sitä vaan ollaan kokonaisena ja vartutaan huomista neuvolaa, saa nähä mitä nuo verenpaine arvot on kun lisäsivät maanantaina albetoli lääkitystä ennen oli 1 tabl kahdest pv:ssä ja nyt sitten 1,5tabl/kahdesti pv:ssä. Ja onko tullut valkuaista. Kun kolmessa edellisessä oli jo tähän mennessä tullut ja käynnistetty ja synnytettykin jo vai hillitteekö se albetoli lääkitys sitäkin. Vähän tää äitipolilla ramppaaminen alkaa kyllästyttää kun sanovat että saatetaan käynnistelllä/kypsytellä ja sitten pistetäänkin kotiin kun ei valkuaista ole ilmaantunut ja toksemia kokeet on ollut raja-arvojen sisäpuolella.
Mutta ei tuo siivoominen täällä kotonakaan oikein iske. Eilen oli ihan hyvä olo ja aloin yhtä kamria siivoomaan ja kun kakarat oli taas vaihteeksi särkenyt minun pitkävartisen rikkalapion niin tarvi tavallisella köykkiä. No enhän minä sitten saanut siivottua kuin neljäsosa kamaria kun veti takin tyhjäksi ja loppu ilta menikin sitten maatessa, No tulihan sitten alotettua miehelle se toinen villasukka jos vaikka sais isänpäiväksi valmiiksi.
Ukule rv39+6
Hieno uutinen! Sydämelliset onnittelut täältä hermoromahduksen partaalta lähettää
Jymy (hirviöäiti)
sylin täydeltä onnea koko perheelle
t. äippä_67
Ja hienostihan se meni ja ihanan, juuri sopivan kokoisen tyttelin sait. Kyllä se tiukka dieettaaminen sitten kai kannatti. :)
Eli ihanaa ja nautinnollista vauvanhoitoa sinne! Ja rentouttavaa osastollaolemista. :)
Meillekin syntyi neidille eilen serkkutyttö ja pitäisi kai pian pyrähtää tervehtimässä ja katsomassa pikkuvauvaa.
-kirahvi ja tupsukorva-
Voi kun ihanaa! Ja hyvä juttu sekin, että sun kertomuksesta päätellen synnytyskään ei ollut mikään kauhukokemus ollenkaan. Hieno homma!
Nyt vaan nuuhkit vauvanhajua keuhkojesi täydeltä ja nautit uudesta elämästä!
vihreänä - tällä kertaa kateudesta - Bonita
Eihän täältä tarvitse olla kuin vuorokausi poissa niin johan on tapahtunut! Valittamani vatsakivut veivät minut sitten maanantai-iltana päivystykseen. Kaikki oli vauvalla ok " sinulla tämä vaan on tällaista, ota Panadol" . Saimme hienon sydänfilmin vauvalta ja painoarvion 700g :). Vielä on odotettavaa että päästään samalle viivalle Triinan ja Hiliman kanssa! Joku tuttavani juuri lohdutti että " jos äidillä on huono olla, vauvalla on hyvä olla" . Luotan tähän.
Balinda_x 24+6
Eihän täältä tarvitse olla kuin vuorokausi poissa niin johan on tapahtunut! Valittamani vatsakivut veivät minut sitten maanantai-iltana päivystykseen. Kaikki oli vauvalla ok " sinulla tämä vaan on tällaista, ota Panadol" . Saimme hienon sydänfilmin vauvalta ja painoarvion 700g :). Vielä on odotettavaa että päästään samalle viivalle Triinan ja Hiliman kanssa! Joku tuttavani juuri lohdutti että " jos äidillä on huono olla, vauvalla on hyvä olla" . Luotan tähän.
Belinda_x 24+6
Ihanaa kuulla, että kaikki meni noin hyvin ja pieni prinsessa tuli!
Kaikkea hyvää sinulle ja koko perheelle!
t. kasperina
(rv 38+1)
Myös koko perheelle nautinnollista ja ihanaa vauva-arkea!
Toivottelee Vaahtis, poitsu ja " Iines" 16+1
Tosi paljon Onnea sinulle Hilima ja koko perheelle.
Kuullosti tosi helpolta tuo synnytys. Oliko tämä nyt neljäs?
Mulla tuli tippa linssiin, osittain myös siitä, että mulle palasi mieleen 9 vuoden takaiset muistelot kun meni 2 vkoa yli ja kaikki muut oli jo lapsensa saanneet..
Eli täälä ei merkkejäkään synnytyksestä.
Snif..
Mutta ONNEA sinne osastolle!
Helinä ja loppuelämän kestävä raskaus..
onnitteluista!!
Synnytys oli kyllä iisi verrattuna edelliseen.. mutta pitihän se takapakkikin vielä tulla.. pikkuneiti on hyvin unelias eikä jaksa pysyä valveilla et söis tarpeeks.. on nyt vastasyntyneiden teholla sokeritipassa.. eli 14vuoden takainen episodi toistuu; vauvalla matalat sokeriarvot! Mutta hoito on hyvää ja pikkunen toipuu jahka sokerit alkaa pysyä balanssissa..
Ikävää mutta väistämätöntä oli teholle meno, näki kyllä ettei väkisellä pysty syöttämään niin paljo ku pitäis että sokeriarvot nousis.
Että tämmöstä..
Voi, miten kurjaa.. Tuo on rankkaa, mutta toivottavasti saat pikkuisesi pian takaisin vierellesi.
Ja toivottavasti saat pikkuisen tytön pian takaisin sieltä osastolta viereesi! [color=red]hearts&;[/color]
Helinä: tiedän tunteen, synnytin itsekin rv 42 esikoisen ja olen ihan varma, että mulla taas loppumetrit venyy (jahka sinne joskus päästään) ...
äitimiia rv 10+5
sydämelliset kiitokset kaikesta kivasta mitä on yhdessä " koettu" odotusaikanani, monet huolet mutta myös ilonaiheet oon saanu purkaa porukassa!!
Nyt pikkuneidin vointi ihana, illan ja yön sokeriarvot upeita, tippaa vähennetty sitä mukaa kun sokeriarvot nousee! Syö tosi hanakasti ja tissiäki on kopastu, eli kyllä se tästä lähtee sujumaan kunhan pikkunen voimistuu..
Nyt tuli aamupalakärry.. eihän täällä oo muuta tekemistä kuin ruokakärryn odottelu.. hih hih
Hauskaa viikonloppua kaikille kultaisille
toivottaa hilima
Onnea Hilimalle ja perheelle! Olipa nopeaa toimintaa. Ihana juttu, pieni tyttö, mikä palkinto!
Terveisin Japis + vaavi (jok on masussa vielä ens vuonnakin) 39 + 2
Sehän kävikin sukkelaan ja noin sopivankokoinen tyttö tuli! Taisit saada positiivisemman kokemuksen tällä kertaa, hienoa.
Vauvantuoksuisia päiviä teille ja tervetuloa vauvapuolelle,
Pääsky ja Valio, 2½kk neuvolaan menossa...