Kukaan muu joka ei uskalla jättää lapsia mummille hoitoon?
Mummi, siis mieheni äiti, on ammatiltaan perhepäivähoitaja, vielä kolme vvuotta töitä ja pääsee sitten eläkkeelle.
Olen pari kertaa sattunut näkemään miten hän on pakkosyöttänyt puuroa alle yksivuotiaille hoitolaisilleen.
Kamalan näköistä puuhaa, lapsi kirkuu hysteerisesti kun mummi pitää kiinni kainalossa ja tunkee lusikalla puuroa suuhun. Yhden kerran yritin mennä väliin, mutta mummi hermpostui ja sanoi että tälleen hän on syöttänyt lapsia neljänkymmenen vuoden ajan, eikä mun tartte tulla neuvomaan!
Meillä on kaksi alle nelivuotiasta, enkä oli ikinä jättänyt lapsia mummin hoitoon. En uskalla.
Kuulemma tuollainen pakkosyöttäminen on näil vanhoilla pphoitajilla ihan tavallista.
Nyt mummi pyytelee et joskos lapset voisivat tulla hänelle ja vaarille yhdeksi yöski jouluna. Ilmoitin että eivät voi koska meillä on suunnitelmia.
Joo, ehkei hän pakkosyöttäisi omia lapsenlapsiaan, mutta en luota pätkän vertaa - siksi ei saa koskaan hoitoonsa meidän lapsia ennen kuin lapset ovat kymmenen paikkeilla ja osaavat ja kykenevät puolustautumaan.
Mieheni on nähnyt noit pakkosyöttöjä koko ikänsä, eikä hänkään luota lapsiamme oman äitinsä käsiin.
Kommentit (3)
Voithan ihan suoraan sanoa, että et jätä lapsia hälle, koska pelkäät mummin pakkosyöttöä.
kusipäinen anoppi sulla.En mäkään kyllä jättäis mun anopille on niin ilkee.Ei käy ikinä että lapset ei varmaan sille jäiskään kun niin vieras ihminen eikä tiedä meidän lasten tapoja.Kannattas ilmoittaa sen seudun päiväkodin johtajalle jonka alaisuudessa on ellei oo yksityinen.Kai noita perhepäivähoitajia joku valvoo.Meillä muksut ainakin juoruis jos hoitaja tollasta tekis.Tosin jos kovin pienestä kyse.Onneks meidän lapset on saaneet olla kotihoidos.
vaivaudu puolustamaan niitä hoitolapsiaan...?
Omista kyllä kannetaan murhetta, vaikka ei ole aihetta.