Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako masentunut vitsailla?

Vierailija
06.12.2011 |

Mulla on jonkinsortin masennus, ei syvä mutta pitkittynyt.

Huomenna on tapaaminen psykiatrin kanssa, keskustellaan lääkityksen kokeilemisesta. Kerroin miehelle että olen viikannut kaikki pyykit kaappiin, jääkaapissa on ruokaa jne jos psykiatri vaikkapa määrääkin mulle samantien M1-lähetteen ja pääsen muumilaaksoon lepäämään. Mies ei oikein ymmärtänyt tämän lajin huumoria.

Huomenna ei varmaan kannata psykiatrille vitsailla yhtään, ehkei ymmärrä hänkään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän silloin tietenkään ole mikään kunnon masennus päällä.

Vierailija
2/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoitohenkilökunnalle ei kannata, saattaa varsinkin kuivasta huumorista saada sen lähetteen ihan tahtomattaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vitsailee ja hymyilee, tuskin on masentunut, eikö?!

Vierailija
4/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentumista on niin monenlaista, vain syvässä depressiossa maataan sängyssä ilmeettömänä

Vierailija
5/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vitsailee ja hymyilee, tuskin on masentunut, eikö?!

päällepäin täysin ookoolta näyttävä ja niin toimiva on oikeasti masentunut?

Vierailija
6/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumori on selviytymiskeino.

"Naura. Pystymme naurun ja huumorin avulla käsittelemään myös vaikeita asioita ja saamme voimia erilaisten ongelmien ratkaisuun. Usein pahan olonkin ja ikävät kokemukset voi yrittää kääntää voitoksi avoimella ja huumorintajuisella asenteella."

Vierailija
7/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ilmeisestikään ymmärrä oireidesi vakavuutta,oletko hänelle suoraan sanonut?

Vierailija
8/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä vitsaillut psykiatrillekin. Oikeastaan mä pyrin kait olemaan hymyilevä pelle ihan kaikkialla.

Päiväsairaalassa kyllä huomasin, että siinä toisten pelleillessä jotkut purivat poskiaan, ja mainitsivatkin tyyliin ettei saa naurattaa, että jos ei sitten uskota masentuneeksi.

Masennusta on niin monen asteista, ja meitä niin monenlaisia.

Mä olen vain lyhyen aikaa ollut siinä pisteessä, että kaikkien nauraminen ärsytti suunnattomasti, mutta yleensä tosiaan mä revin huumoria niistä pahoistakin vastoinkäymisistä.

Mutta tietysti, lääkäritkin ovat vain ihmisiä, ehkä joku heistäkään ei ymmärrä.

Mutta kun vielä luin tuota sun viestiä, niin en tajunnut missä siinä se vitsi oli.

Avaisitko lisää, mitä mies sanoi?

Vierailija
9/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentumista on niin monenlaista, vain syvässä depressiossa maataan sängyssä ilmeettömänä

Vierailija
10/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ilmeisestikään ymmärrä oireidesi vakavuutta,oletko hänelle suoraan sanonut?

Se vakuuttaa mulle kuinka mun pitäis olla onnellinen kun mulla on kaikki hyvin ja moni muu olisi ikionnellinen mun asemassani. Minä tiedän tuon kaiken muttei se lohduta yhtään.

Edellinen diagnosoitu masennuskausi oli -99 -00 ja nyt olen kärvistellyt vuoden verran ennenkuin hain apua.

Vaikka mies kiltti onkin, ei hän ikinä tule ymmärtämään masnnuksen mekanismia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme