Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko kylmä ihminen?

Vierailija
06.12.2011 |

Facebook on tänään täynnä herkistelyjä Suomen itsenäisyydestä ja kiitosta veteraaneille, runoja jne.

Mua ei kiinnosta yhtääääään!!! Oikeesti, tuntuu kornilta että parikymppiset laittelee sinne että "ihan on tippa linssissä kun ajattelen sotaa ja kaikkea mitä on kärsitty jotta saisimme olla itsenäisiä" jne plaaplaa.

Miks se ei tunnu musta mitenkään erityiseltä? En ole muussa elämässäni tunteeton vaan ihan normaali ihminen, ja itken elokuvissa ja kaikkea. Mutta en osaa kuvitella mitään sotaa, enkä tiedä miltä tuntuisi jos ja jos. Kyllästyttää lähinnä koko homma.

Muita

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et vaan osaa kuvitella"

Minun ei ole tarvinut kuvitella,vaarini on selostanut sodan karmeudet lääkintämiehen näkökulmasta,kai sitä silloin arvostaakin eri tavalla asioita kun oikeasti tietää.

Olet siis mielestäni lähinnä tietämätön

Vierailija
2/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa vaan kummasti tämä helppo elämäni vauraassa länsimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: ei näillä kaikilla mun kavereillakaan ole ketään sellaista joka sen olisi selostanut.

Pappani oli sodassa mutta ei koskaan kertonut siitä, ja kuoli kun olin melko nuori eli en oikein päässyt siitä koskaan sen enempää kyselemäänkään.

En sitten tiedä mistä johtuu.

Vierailija
4/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muita sodassa taistelleita

meillä ei olisi välttämättä helppoa ja vaurasta elämää. Vaan saattaisi olla, että puhuisimme vejänää.

Sen takia ainakin minä olen erittäin kiitollinen kaikista sotaan osallistuneista! AP:n yleissivistys on ilmeisesti melko heikolla tasolla, jos ei ymmärrä tuon sodan vaikutuksia nykyiseen tilanteeseemme.

Vierailija
5/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan jotain mukahienoa kettuilua.

Kyse ei ole mistään helposta elämästä, päinvastoin. Mulla ei ole ollut helppo elämä, tosin sotaan en sentään ole joutunut. Lisäksi kyllä autan vähäosaisia, teen vapaaehtoistyötä jne, eli siinä mielessä en kyllä jätä kurjuutta huomiotta tai välttele sellaista. Mutta jostain syystä vaan tämä itsenäisyyshomma ei kiinnosta.

Vierailija
6/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan jotain mukahienoa kettuilua.

Kyse ei ole mistään helposta elämästä, päinvastoin. Mulla ei ole ollut helppo elämä, tosin sotaan en sentään ole joutunut. Lisäksi kyllä autan vähäosaisia, teen vapaaehtoistyötä jne, eli siinä mielessä en kyllä jätä kurjuutta huomiotta tai välttele sellaista. Mutta jostain syystä vaan tämä itsenäisyyshomma ei kiinnosta.

ei itsenäisyyttä olisi saavutettu niin tiemme olisi ollut Viron tie.

Minun elämäni ei olisi niin lokoisaa kun se nyt on ellei omakin isoisäni olisi rintamalla vertaan vuodattanut.

Vierailija
7/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muita sodassa taistelleita

meillä ei olisi välttämättä helppoa ja vaurasta elämää. Vaan saattaisi olla, että puhuisimme vejänää.

Sen takia ainakin minä olen erittäin kiitollinen kaikista sotaan osallistuneista! AP:n yleissivistys on ilmeisesti melko heikolla tasolla, jos ei ymmärrä tuon sodan vaikutuksia nykyiseen tilanteeseemme.

Ei kyse ole siitä etten ymmärrä. Tottakai ymmärrän, että Suomi ei olisi itsenäinen ja ymmärrän millainen tilanne esim. Venäjällä nyt on ja kuinka paljon siellä on kurjuutta ja en tietenkään haluaisi että Suomi olisi osa Venäjää tai mitään muutakaan maata.

Mutta että olisin täällä tippa linssissä, laittaisin runoja faceen ja sytyttelisin kynttilöitä miettien sodassa kuolleita, sellainen fiilis mulla ei ole asiasta.

Vierailija
8/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ikävä kyllä olla jonkinlainen muoti jutti on ihmiset ennenkin olleet kiitollisia vanhoille sotilaille/veteraaneille MUTTA ikinä ennen ei ole tämmöistä skeidaa "itketty" ja kaameat esitykset esitetty. Mulle ainakin sodassa sotineet vanhat on sanonut että pahasti tämmöiset nykyajan "välittäminen" repii haavat auki kun haluavat menneet unohtaa. Luojan kiitos valtaosa on jo kuollut niin ei tarvi kärvistellä yhtään sen enempää siitä että nuoret keksii lisää pahaa oloa ja painajaisia näille sankareille. Voi olla hyvinkin kiitollinen (ja isänmaallinen) vaikkei näytä ja huuda siitä jokaiselle vastaantulijalle.

Vierailija
9/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään herkistele ja vetistele itsenäisyyttä ym. mitä kirjoitit, eli ymmärrän sua. En ole nuori ja tiedän aika hyvin (kerrottuna monelta taholta) mitä sota oli.

Olen kiitollinen siitä millainen elämä itelläni ja läheisilläni on

Vierailija
10/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä.