Saako presidentti mielestänne toivottaa Jumalan siunausta?
Kommentit (11)
moinen ärsyttää, ei sovi nykypäivään enää moinen taikausko.
torjumassa vihollisen hyökkäystä
toki. Itseäni se ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta en näe, miksei näin saisi toivottaa.
Jos ei usko, niin sellaisia puheita ei pitäisi laittaa ilman muuta presidentin protokollaan sisältyviksikään.
Itse en ole uskovainen, mutta ei tossa mitään pahaakaan ole. Sehän on vaan hyvän toivomista toisille, sillä lailla kuin sen hyvän itse käsittää.
Enkä mä siitä loukkaantuisi vaikka muslimikin toivottaisi mulle Allahin siunausta, kysehän olisi ihan samasta asiasta.
Eikös kaikenlainen hyvän toivottaminen toiselle ole sitten eräällä tavalla samanlaista taikauskoa? Sehän on vaan päinvastaista toimintaa kuin toiselle pahan toivominen, eli kiroaminen.
Koska eihän ihminen niihin asioihin kuitenkaan toivomalla vaikuta, vai mitä?
Kunnon ateisti ei saisi siis myöskään kaiken järjen mukaan toivottaa toiselle onneakaan.
kristitty ja uskoo Jumalaan, niin silloin se on jopa suotavaa. Jos se on pelkkää sanahelinää, niin sitten ihan sama. Enkä tajua, miksi joku tuollaisesta loukkaantuisi. Eihän sillä ole tarkoitus ketään loukata, vaan päinvastoin toivottaa kaikkea hyvää.
no tietäppä sitten olla äänestämättä niinistöä-hän kun on näin sanonut tekevänsä.
torjumassa vihollisen hyökkäystä
niin?
Toivoisin olevani takuulla jossain muualla kuin vihollisen tulen alla.
Satuolennoista ei apua saa.
kristitty ja uskoo Jumalaan, niin silloin se on jopa suotavaa. Jos se on pelkkää sanahelinää, niin sitten ihan sama. Enkä tajua, miksi joku tuollaisesta loukkaantuisi. Eihän sillä ole tarkoitus ketään loukata, vaan päinvastoin toivottaa kaikkea hyvää.
korkeaan virkaan valittu toivottaa moista niin silloinhan hän tekee myös tiettäväksi että moinen satuolento on ihan "virallisesti" muka olemassa.
Ja se ärsyttää!
En halua että minulle toivotetaan satuolennon nimiin verovaroin kustannetun henkilön nimessä yhtikäs mitään.
Kuka tahansa saa, jos sitä tarkoittaa.