Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lihankäytön uusavuttomuutta, että juhlapyhinä suomalaiset syövät vain sisäfilepihvejä?

Vierailija
06.12.2011 |

Naudassa on monia muitakin aivan erinomaisia osia, jotka tosin vaativat erilaiset ja hitaammat valmistustekniikat. Muista eläimistä puhumatakaan. Kaupasta näitä ei saa, koska asiakkaat haluavat vain filettä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin tilata ravintolassa aina pippuripihvi kermaperunoilla. Tylsää. Toki sisäfileestä saa herkkua jos vähän kekseliäämmin käyttää kuin pelkkänä pihvinä.

Vierailija
2/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollu kahdesta saakka, syödään tuossa viiden jälkeen, niin alkaa olla mureaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on rahaa, niin valitan, sisäfilettä kyllä kuluu meillä nykyään.

Vierailija
4/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fileet myydään erikseen ja muut osat jauhetaan jauhelihaksi.

Vierailija
5/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen paljo kotona ruokaa, rakastan ruuan valmistusta. Olen ihan huvinvuoksi opetellut tekemään kalakukkoa ja muuta "erikoisempaa" näiden perus makaronilaatikoiden ja muiden rinnalle. Minusta mikään itse tehty ruoka ei ole toista huonompaa, mikroateriat ja muut vastaavat ovat sitten sellaisia joiden syömistä en ymmärrä.

Sisäfilepihvit ovat helppo ruoka mikä valmistuu nopsaan, siksi moni varmaan sen valitsee. Tälläisinä juhlapyhinä on monilla ohjelmaa, käydään katsomassa itsenäisyyspäivän ohjelmia, ehkä käydään haudoilla jne. eli siinä hellan edessä ei haluta viettää liikaa aikaa. Jos tekee etukäteen valmiiksi lisukkeet niin pihvi on hetkessä valmis ruoka. Itse en esim. karjalanpaistia voisi tehdä, koska en halua jättää ruokaa uuniin yksinään. Näin itsenäisyyspäivänä osallistumme perheenä aina yhteen tilaisuuteen, sekä käymme pitkällä kävelyllä metsässä, eli kotona sisällä olemme vasta illalla.

Vierailija
6/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuutta on se, että sisäfilepihvejä ostetaan muttei osata valmistaa....

Vierailija
7/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäfilepihvit ovat helppo ruoka mikä valmistuu nopsaan, siksi moni varmaan sen valitsee. Tälläisinä juhlapyhinä on monilla ohjelmaa, käydään katsomassa itsenäisyyspäivän ohjelmia, ehkä käydään haudoilla jne. eli siinä hellan edessä ei haluta viettää liikaa aikaa.

Mammoilla on aina tarve laittaa ruoka helposti ja nopsaan. Arkena ei ehdi kokata, pyhinä vielä vähemmän. On se kiireistä se perheenäidin elämä, paras pistää niitä mikroaterioita pinoon vaan. Hyvää ja terveellistä.

Vierailija
8/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita kehonosia, ehkä huonosti valmistettuinakin, joten siinä vaiheessa, kun itsellä on rahaa, halutaan vain sitä "parasta". Ehkä pikku hiljaa kun ravintolakulttuuri alkaa Suomessakin kehittyä, niin asenteet muuttuvat taas sen suuntaisiksi, että aletaan käyttää niitä muitakin ruhonosia ja valmistaa oikein.

Vierailija
9/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellään sisäfilettaä koska se on hyvää jos osaa paistaa pihvin oikein, eikä se todellakaan ole uusavuttomuutta. Uusavuttomuutta on ostaa valmissuikalemarinoitua lihaa.

Syon kyllä paljon muutakin

Vierailija
10/10 |
06.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaupasta enää saa mitään luullista lihaa (paitsi valmiiksi leikattuja siankyljyksiä ja nekin alkavat olla paikoin harvinaisia).

Tosin sisäfilepihvikin ON välillä hyvää. Aiotaan sitä tänään syödä, ei niinkään sen "hienouden" vuoksi (koska olen pitkälti samaa mieltä siitä, että hyviä liharuokia saa monenlaisesta lihasta, kunhan osaa), vaan koska ei olla vähään aikaan syöty pihvejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi