En aio vastata eksälle puhelimeen, kun hän soittaa sopiakseen lapsiviikonlopustaan.
Kamelin selkä katkesi. Se ei suostunut hoitamaan lasta vauvana kun itse olin antibioottitipassa osastolla, vaan mun piti ottaa vauva sinne mukaan. Se ei oo suostunu milloinkaan auttamaan, vaan aina jättää pulaan.
En halua enää nähä sitä ihmistä tai kuulla siitä mitään. Lapsi voi soittaa sit sille, kuhan on tarpeeksi vanha.
Kommentit (23)
olla kypsä ja aikuinen, jos toinenkaan ei ole?
ap
Kerropas miksi mun pitäisi olla kypsä ja aikuinen, jos toinenkaan ei ole? ap
Ymmärräthän, että lapsesi kärsii eniten, jos vieraannutat hänet toisesta vanhemmastaan.
no ihan sen lapsen takia.
Jos alennut exäsi tasolle niin olet aivan yhtä lapsellinen ja vastuuton kuin hänkin.
Lapsella on oikeus isään ja isäsuhteeseen, oli se isä kuinka p**ka tahansa.
t. lapsellisen ja vastuuttoman miehen ex-puoliso, joka tekee kaikkensa, että lapsilla olisi isäsuhde
sama olenko samalla levelillä eksän kanssa. Minä en ole vastuussa lapsen ja isän välisestä suhteesta, se on isä heiniä.
Itseasiassa mun en aio laittaa tikkua ristiin tästä eteenpäin sen asian puolesta.
Kummallista miten kaikki on aina muka lapsen äidin vastuulla, jopa isäsuhde!
ap
kaikki on hänen vastuullaan. Jos lapsella ei ole yhtäkään kunnollista vanhempaa, lapsi on oman onnensa nojassa. Jälkimmäinen on toki tasapuolista, mutta onko se lapselle hyvä?
sama olenko samalla levelillä eksän kanssa. Minä en ole vastuussa lapsen ja isän välisestä suhteesta, se on isä heiniä. Itseasiassa mun en aio laittaa tikkua ristiin tästä eteenpäin sen asian puolesta. Kummallista miten kaikki on aina muka lapsen äidin vastuulla, jopa isäsuhde! ap
Hirveesti nykyään puolustellaan tätä isän ja lapsen välistä suhdetta. Äitien pitää nähdä vaivaa ja tukea ja ymmärtää ja patistaa ja vaikka mitä. Isän ei tarvitse tehdä yhtään mitään! Jos isä ei kerran ole kiinnostunut - kuten tässä tapauksessa näköjään on - miksi äidinkään pitäisi tuputtaa lasta isälleen ja yrittää pitää yllä välejä?
Toki tässä tapauksessa näyttäisi, että isä haluaisi sopia isäviikonlopusta, joten sen verran voisit ap kyllä tulla vastaan, että annat isän olla lapsensa kanssa, JOS sitä kerran haluaa.
Itse olen kasvanut ilman isää olosuhteiden pakosta. Isäni tuli takaisin elämääni kun täytin 18v ja kaksi vuotta ehdimme tutustua toisiimme ennen kuin hän kuoli.
Äitini on ollut minulle elämäni tärkein ihminen aina, hän oli minulle molemmat: äiti ja isä. Hyvä ihminen musta tuli ilman isääkin.
Hah, missä ole sanonut, että hoidan lapsen huonosti?? ap
Se on aika rankka juttu lapsen tulevaisuuden kannalta. Mieti nyt vielä. Jos yhteys nyt katkeaa, sitä voi olla vaikea rakentaa myöhemmin.
Jos se ilmestyy hakemaan lastaan, niin saa toki mukaansa. Välimatkaa meillä on 30 km.
ap
Jos se ilmestyy hakemaan lastaan, niin saa toki mukaansa. Välimatkaa meillä on 30 km.
ap
jos hän haluaa soittaa ja sopia koska tulee jne nii tottakai pitää vastata puhelimeen! Ellei vastaa niin kuinka tietää lhäteä hakemaankaan, matkaakin sentään 30 km. Jos joku estää tässä tapauksessa tapaamiset niin todellakin ap. Kannattaa muistaa myös se, että etävanhempana on paljon vaikeampaa kantaa käytännön asioista huolta, kun se yleensä vaatii juuri sen, että on vastuussa koko ajan. Silti täytyy pystyä luomaan sellainen suhde omaan lapseensa, että onnistuu todella olemaan toinen vanhempi. Usein vaaditaan ihan ihmeitä puolin ja toisin.
Yritätkö kostaa jotain vanhoja asioita?
Ja muuten, laki sanoo, että lähivanhemman on aktiivisesti tuettava lapsen ja etävanhemman välistä suhdetta.
Eli et voi kieltäytyä vastaamasta puhelimeen, jos lapsi on sen ikäinen, että isä ei voi hänen kanssaan sopia hakuajankohdasta.
Yritätkö kostaa jotain vanhoja asioita?
Ja muuten, laki sanoo, että lähivanhemman on aktiivisesti tuettava lapsen ja etävanhemman välistä suhdetta.
Eli et voi kieltäytyä vastaamasta puhelimeen, jos lapsi on sen ikäinen, että isä ei voi hänen kanssaan sopia hakuajankohdasta.
joku voi sit soittaa poliisit jos mun puhelimeen vastaamattomuus kovasti häiritsee. Eli ihan varmasti voin olla vastaamatta, multa hävis just kaikki moraali.
ap
pakota puhelinta saati sähköpostia omistamaan tai puhelinta kokoaikaisesti mukanaan pitämään. Yhteyttä voi pitää myös postitse.
tuollainen vanhempien välinen suhde nimittäin.
Veikkaan, että olette hyvin nuoria, että lapsi oli "vahinko", eli ette hallinneet ehkäisyä ja jostakin syystä päätit olla menemättä aborttiin. Mies puolestaan päätti liueta takavasemmalle.
Nyt ette voi mitään enää, ette voi katua ettekä perua. Kostaminen ja nokittaminen on typerää ja lapsellista. Vaikka toisillenne haluaisttekin pahaa, lapselle teidän on haluttava hyvää ja käyttäydyttävä sen mukaisesti.
kuvio meni.Hänelle ei varmasti jää epäselväksi myöskään äidin osuus vaikeassa isäsuhteessa. Jos oikein huonosti menee, tulee olemaan myös huono suhde äitiin. Valitettavasti! Muistaa myös tosi hyvin isästä tai äidistä pahaa puhutut asiat. Tämän perusteella suosittelen nöyrtymistä ja asiaan asiallisesti suhtautumista. Yritä myös keksiä jotain hyvää sanomista lapselle hänen isästään.
Nim. Kokemusta on ja muistan, vaikken haluaisikaan.
älä itseäsi, sellaista se on äitiys, ainakin kovin usein.
puhunut pahaa isästä enkä aio. Otan vain TÄYSIN passiivisen roolin nyt tästä eteenpäin. Lapsi saa ymmärtää sen miten ymmärtää, sekään ei hetkauta juuri tällä hetkellä.
Olen ihan tarpeeksi nöyrtynyt ja mua on ihan tarpeeksi nöyryytetty, se on loppu nyt.
Miehelle tässä vois sanoa, että niin makaa kuin petaa.
ap
sama olenko samalla levelillä eksän kanssa. Minä en ole vastuussa lapsen ja isän välisestä suhteesta, se on isä heiniä.
Itseasiassa mun en aio laittaa tikkua ristiin tästä eteenpäin sen asian puolesta.Kummallista miten kaikki on aina muka lapsen äidin vastuulla, jopa isäsuhde!
ap
...ettei isä suostunu hoitamaan lasta vauvana. Moni mies on oikeesti tosi avuton vauvan kanssa ja siinä ois voinu käydä huonosti. Parempi, kun myönsi tämän asian suoraan ja kaikki myötätuntoni sulle siitä mitä olet joutunut kärsimään. Pääasia kuitenkin, että sinä ja lapsi voitte nyt hyvin.
Taisit kuitenkin tehdä virheesi jo silloin, kun teit lapsen tämän kyseisen ihmisen kanssa. Lapsi ei sitä voinut päättää ketkä hänen vanhempiaan on. Siksi sinun on kannettava vastuu. Jonkun nimittäin on. Voit tietysti siirtää tätä ongelmaa tulevaisuuteen, joskus se kuitenkin pomppaa esiin ja lapsi lähtee selvittämään taustojaan. Tai sitten voit antaa lapsesi yrittää luoda hyvää suhdetta molempiin vanhempiinsa jo nyt. Ehkä jopa itse tulet hyötymään sillä: saat jakaa vastuuta edes vähän jonkun toisen aikuisen kanssa, jolle lapsen hyvinvointi on yhtä tärkeää kuin sinullekin.
se, ettei vastaa toisen huoltajan/toisen vanhemman puheluihin tai ei ole kykenevä auttamaan lapsen ja etävanhemman yhteydenpidossa on melko iso rike. Lähivanhemmanhan on oltava kykenevä tukemaan lapsen suhdetta etävanhempaan - tähän kuuluu mm. juuri yhteydenottoihin vastaaminen.
Ja jos ap:n exällä on todisteet, ettei ap vastaa puheluihin ja viesteihin niin hups, voipi lapsen etästä tulla lähivanhempi ja ap pääsee harjoittelemaan vastuullisen etävanhemman roolia.
Ja kun väitit, että hoidat lapsesi hyvin... lapsen ja tämän vanhemman yhteydenpidon hankaloittaminen ei ole hyvin huolehtimista.
Näinhän nämä erot hoidetaan aikuisen kypsästi ja sivistyneesti...