Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tupakanpolttajilla ei ole pienempi palkka kuin tupakoimattomilla?

Vierailija
05.12.2011 |

Miksi heillä on oikeus työaikana käydä tupakalla, ja muilla ei ole oikeutta käydä samalla tavalla omilla asioillaan harjoittamassa omia paheitaan? Lisäksi kessuttelijat sairastelevat enemmän kuin puhdaskeuhkoiset ja jäävät sairaseläkkeellekin todennäköisemmin COPD:n tms tupakkataudin takia. Miten tähän asiaan voisi puuttua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen tunnin kahvitaukoja kahvihuoneessa persettään levittäen ei ole pienempi palkka?

Vierailija
2/4 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat ylimääräisistä tauoistaan huolimatta (tai niiden ansiosta?) keskimäärin tuottavampia työntekijöitä kuin muut. Tuon voin ainakin meidän työpaikalla osin allekirjoittaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tupakoin, ja työpäivän aikana se tapahtuu vain ja ainoastaan lakisääteisten taukojen (ruokis ja kahvitauko) aikana. Taukoni ovat siis minuutilleen samanpituiset kuin muillakin.

Jos olisin tilanteessasi, eli en itse tupakoisi ja työkaverit pitäisivät ylimääräisiä röökitaukoja, alkaisin tyynesti itsekin pitämään pieniä hengähdystaukoja. Menisin vaikka sen tupakkapaikan liepeille hetkeksi seisoskelemaan. Tai istuisin pari minuuttia taukohuoneessa.

Vierailija
4/4 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kielletty? Ei meillä lasketa, palkka tulee sen mukaan mitä tekee, onko targetit saavutettu ja skillit lisääntyneet. Meillä ei myöskään ole työaikaa, säätelemme itse tekemisemme ja palkka sen mukaan.