Haittaako sua näköala asunnosta?
Kommentit (5)
Asumme kerrostalossa, ja osasta ikkunoista näkyy "metsä" ja muistakaan ei näy mikään jätekatos/toisen kerrostalon seinä tmv. Ikkunoista ei tarvitse avautua mikään päätähuimaavan kaunis näkymä, mutta sellainen mitä jaksaa katsella/mitä katsoessa ehkä jopa rentoutuu. Pahimpia olisi jokin todella ruma "maisema" esim. joku romuttamo tmv. tai sitten se että toinen kerrostalo olisi heti siinä vieressä. Jos ikkunasta näkee toiseen kerrostaloon ei se ole paha mikäli välissä on vähän pihaa/puistoa. Edellisessä asunnossa oli vastapäisen ja meidän talon välissä molempien pihat, ja niissä oli puita ymv. eli ei mikään streeli asfalttipiha parilla keinulla, ja sekin oli ihan ok.
Sekä betonilähiössä että rivarissa keskellä kaupunkia asuneena osaan nauttia näköalasta. Nykyasunto 6. kerroksessa ja aivan huikaiseva näköala merelle.
Olen asunut Helsingin keskustassa, ja yksi syy miksi en silloisesta asunnostani tykännyt oli juuri se ettei ikkunasta näkynyt muuta kuin vastapäisten talojen seinät. Muutoin kyllä tykkäsin keskusta-asumisesta, mutta sellainen "kuollut" näkymä on kyllä aika ankea.
Isot ikkunat ja hyvätnäkymät on oltava. Kaiken muun voi rempata mieleisekseen.
Olen eninmäkseen rivareissa asunut. Ja takapihan näköala merkkaa: jos toinen asunto 10 m päässä, ei mulle asunto kelpaa. Tälläkin hetkellä mulla on pieni piha rinteessä, mutta metsänäkymin. Eli periaatteessa piha on avara. Sisustusta voi kyllä muuttaa, muttei sijaintia.
Kerrostalossa ei ehkä olisi ihan niin tarkkaa.