Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni koululuokassa yksi tyttö joutuu pois luokasta aina kun on jotain jouluaiheista :(

Vierailija
05.12.2011 |

Odottaa käytävällä kuulemma aina sen ajan. Liittyy kuulemma jotenkin hänen uskontoon. Edes tonttuaskarteluun ei saa osallistua :(

Varmaan tosi kurjaa lapselle ja hankalaa varmaan kun nyt niitä tonttuja on joka nurkassa. Voivatkohan käydä kaupungillakaan kun sielläkin on jouluvalot?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen eskarissa oli myös jt-tyttö ja äiti otti sen kokonaan kotihoitoon joulukuuksi kun alettiin puhua joulujutuista eikä lapset tule kauppoihinkaan mukaan joulukauden aikana koska joulua tyrkytetään niin ilmiselvästi.

Vierailija
2/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuus on varmaan sen yhen teinimammabloggarin muksulla, kun kieltävät joulupukin eivätkä vietä joulua kristillisin menoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa kärsiä siitä, että vanhemmat on mielenvikaisia. Normaali ihminen käsittäisi sen, että joulu ei johda helvettiin.

Vierailija
4/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksut skippaa vain joulukirkon.

Vierailija
5/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsista hoosiannaa on kiva laulaa

t. ateistiperhe

Vierailija
6/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää et joulu ei ole mikään Raamatun mukainen juhla. Ajatelkaa et Raamatussa missään ei ole sanaa joulu -miksiköhän, vaikka se on niin suuri juhla? Eikä kukaan tiedä milloin Jeesus on syntynyt ja sit kristikunta viettää tätä syntymäjuhlaa. Miksei opetuslapset viettäneet herransa synttäreitä?? Kantsisko vähän miettiä?

Voin kyllä sanoa et älkää miettikö J-todistaja lapsia ne tietää kyllä asiat ja saavat paljonkin lahjoja ympäri vuoden. Kerran pidettiin galluppi lapseni ja hänen koulukavereidensa kanssa kuka oli saanut eniten lahjoja vuoden mittaan ja arvatkaapa kenen lapsi voitti ylivoimaisesti:)

Sitäpaitsi mä voin sanoa itsestäni, joka olen viettänyt jouluja enkä enää vietä et mitään en ole menettänyt. Oikein huvittaa (anteeksi vaan eli ällöttää) koko juttu.

Aikoinaan meillä vielä oli ns. hyvä joulu lahjoineen ja ruokineen, joten tiedän kyllä mistä puhun. Nyt on ainoastaan ystävät ja perhe koolla ilman lahjoja tai kuusta. Varaan aina tietenkin hyvää ruokaa kuten muinakin pyhinä. Pelaamme, juttelemme, nauramme ja on niin hyvä olla!!

Vierailija
7/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku teiniäitibloggaaja jehova?:o

Vierailija
8/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joulukirkkoon mennään lapsen kanssa. Ei mennä edes ET-juhlaan vaan pyhäpuvuissa kirkkoon.

Vierailija
9/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman uskontonne muksut terveiksi mielenvikaisuuksista/ helvetin peloista ja maailmanlopuista. Meitin muksut eivät niitä pelkää!

Tämän sanon vaan siksi kun itse joudun vakuutteleen tapaamilleni nuorille et helvettiä ei ole olemassa Raamatun mukaan. Se on kristikunnan ja sitä myöten myös luterilaisuuden oppi ei Raamatun oppi.

Vierailija
10/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä eiköhän tuo ole sisäistänyt kuuluvansa valittujen joukkoon ja ymmärtää sääliä onnettomia luokkakavereitaan :D

Meillä on ateistiperhe, mutta lapset saa oman mielensä mukaan osallistua koulun ja päiväkodin kristillisyyksiin. Joulua meillä ei vietetä Jeesuksen syntymäjuhlana, vaan meille juhla on se alkuperäinen pimeän selän taittuminen.

Vierailija
11/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, se oli nöyryyttävää, inhottavaa ja julmaa joutua luokasta pois aina kun tehtiin jouluvalmisteluita. Piti pokkana vaan väittää että ei harmita yhtään, että mä saan paaaaaaljon muutenki lahjoja ( mikä ei pitänyt paikkaansa). Olisin antanut lapsena mitä vaan saadakseni osallistua edes kerran joulujuhlaan, synttäreille, pääsiäisen viettoon, vappuriehaan, juhannusjuhlaan tai edes itsenäisyyspäivän viettoon, mutta en ikinä osallistunut. En uskaltanut asettaa vaakalaudalle paratiisipaikkaani. Aikuisena vasta tajuan ettei jumalaa hetkauta ihmisten perhejuhlien vietto vaikkei jeesus ehkä aattona syntynytkään.

On täyttä puppua väittää ettei Jehovantodistaja lapsi jää mistään paitsi. Itse en viettänyt lapsena yhtikään lastenjuhlia, en yhtiäkään naamiaisia ja piti olla kiitollinen että oli edes yksi kaveri ( j-t ei saa viettää aikaa muiden kun toisten uskovien kanssa) vaikka tuo ainoa sallittu kaveri oli 10 v vanhempi ja täysin epäsosiaalinen hihhuli.

Että joo, mulle on oikeastaan aika turha tulla pokkana kertomaan että j- t lapsi saa lahjoja muutenkin kuin vaan jouluna.

Vierailija
12/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette taida olla sitten hartaita ja oikeita jt:ia.

Olen jutellut muutaman hartaan jt-naisen kanssa ja lahjojen anto ei kuulu asiaan koko vuonna, lahjat ovat pakanallisen juhlan ilmentymiä eikä oikea jt osta mitään lahjoja. Samalla skipataan synttärit, joulut, pääsiäiset jne eli kaikki karkelot.

Vierailija
13/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette taida olla sitten hartaita ja oikeita jt:ia. Olen jutellut muutaman hartaan jt-naisen kanssa ja lahjojen anto ei kuulu asiaan koko vuonna, lahjat ovat pakanallisen juhlan ilmentymiä eikä oikea jt osta mitään lahjoja. Samalla skipataan synttärit, joulut, pääsiäiset jne eli kaikki karkelot.

lapsilleen lahjoja, ihan vaan kun jotain kivaa löytyy : ) itsekin ostelen lapsilleni aina kun jotain mukavaa näen kaupassa etenkin alesta joulun jälkeen ostelen pelejä, leluja kaikkee

pitkin vuotta myös

vien lapsiani mukaviin paikkoihin, esim lasten teatteriin, musikkaleihin, museoihin, konsertteihin jne

ja aina fiiliksen ja tarjonnan mukaan.

ei tarvitse olla mikään tietty päivä jolloin voin lapsiani lahjoa...

kuten siis omat sukulaiset opettavat lasilleen: sit kun sul on synttäreit saat sen, sitkun on joulu jne jne

ja kyllä monet lastenkutsut olen järjestänyt lapseille, omille ja kavereilleen, kutsuilla on yhteistä puuhaa jokin teema, ja sit tietty kaikkee herkkuu

kylään mennessä olen vienyt lapsille jotain tuliaisia, en aina, mut joskus ja emännälle kahvetta tms

eli normi kyläily käytäntö

muistakaa , et ihmiset on niin erilaisia, myös jehovantodistajissa....

miksi muuten lapsi poistetaan luokast, kun toiset tekee tonttuja ??

omani on ollut luokassa ja tehnyt jotain muuta askartelua

ja kyllä kaupoissa käydään, myös tänään oltiin ; )

eli rauhoittukaa :)

meitä n niin moneksi....

Vierailija
14/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita sitä uskonnon syyksi!! Ja ompa outoa kun mun lapsilla kaverienemmistö etenkin pinimmällä oli koulukaverit. Niitä riitti meille yökyläänkin ja kokouksiinkin halusivat tulla joskus kattomaan. Saivat tulla mutta vanhempien luvalla. Omat lapsenikin olivat milloin missäkin yökylässä et piti joskus rajoittaa sitä kivaa. Nyt lapseni isoja mutta voin sanoa että aika kivaa oli kaikenkaikkiaan se aika. Vieläkin pitävät yhteyttä koulukaveriensa kanssa!!!!

Vierailija
15/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin olen. Lapseni todellakin saa olla luokassa "joulujuttujen" aikana, tekee vain muuta, esim. askarteli tänään talvimaiseman pupuilla ja lumiukolla :)

Joulujuhlaan yms muihin luterilaisen valtakirkon juhliin emme osallistu.

Lahjoja lapsemme saavat siinä määrin mitä muidenkin (ei Jt perheiden) lapset. Vai mistä luulette meidän lelujen tulevan ;D? Ja kyllä, ihan paketteinakin :) siis kääreet yms jutut.

Meillä on tänä syksynä pidetty kaveriperheiden kesken esim. naamiaiset ja toiset lastenjuhlat joissa oli erilaisia pelejä ja leikkejä (mm. ongintaa, singstaria, twisteriä yms). Mukana oli muutama naapurin lapsi (jotka eivät siis ole Jt) ja muutama Jt perheen lapsi + muutama sukulaislapsi jotka eivät ole Jt.

Meitäkin on niin moneen junaan. Ihan kuten kaikissa uskontokunnissa. Luterilaisissakin perheissä tiedän monta perhettä joissa asiat menevät hyvin eritavoin, eikös kaikki tiedä? Samoin lestadioilaisissa, helluntailaisissa, vapaakirkkolaisissa jne jne

Harmi, että muutamat hieman erikoisemmat ihmiset saavat ihmiset yleistämään koko uskontokunnan tietynlaiseksi... mutta niinhän se yleensä menee, ihmisluonto on sellainen ;D

Vierailija
16/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siellä jt-kokouksissa voisi muka lasta kiinnostaa?

Vierailija
17/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä me ollaan ihan tavallinen todistajaperhe. Ehkä ollaan reissattu hiukka enemmän kuin normiperheet mutta muuten ihan perustodistajia!!

Vierailija
18/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait sana ´´kokous´´. Joku tyttö kävi monta kertaa ja halusi vastatakin kun käsittelimme Jeesuksen elämää. Autoin tietysti vastaamaan kysmykseen mitä Jeesus teki maanpäällä ollessaan, että sai vastausilon.

Luulen että näitä lapsia kiinnosti tulla meille kun meillä oli niin vapaata ja rentoa. Jopa mieheni leikki ja jutteli lasten kanssa. Barbeja olikin sit tarpeeksi kaikille lapsille ja muuta roinaa. Toden totta kyllä se oli mukavaa aikaa kaikkine muksuineen ja ruuan tekoineen!! Olin kylläkin kotiäiti.

Vierailija
19/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelet olleenne hieman parempi perhe kuin muut. Että oli niin vapaata ja rentoa ja tavaraakin enemmän kuin muilla. Merkkasitko kenttätunneiksi ne hetket kun käännytit naapureiden lapsia?

Vierailija
20/29 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset on kaikissa uskontokunnissa hyvin erilaisia.

mysö siis jehovantodistajista löytyy ns joka lhtöön, ja rannallekin jää ; )

tunnen siis tilanteen ja kaikkea on tullut nähtyä :)

tietyt aisat on niin kuin ovat, mutta on aioita joita ei todellakaan raamatussa ole hyvin tarkasti kerrottu, eli jää asitä omantunnonmukaan toimimistakin : )

joulua ei vietetä, mutta noilla vapaapäivillä toki saa syö hyvää ruokaa, olla perheen parissa, ulkoilla, kutsua jopa sukulaisia ja ystäviä kylään :)

kylään mennessä saa viedä pientä tuliaistakin, jos haluaa, ei siis pakko

kuten normi jouluun kuuluu, on lahjoista tullut minunkin sukulaisille eräänlainen pakko, pitää keksi mitä ostaa, pitää juosta kaupoissa niitä lahjoja metsästämässä jn ejn

sukulaiseni siis eivät ole todistajia

kynttilöitä saa polttaa, sähkövaloja saa käyttää, kunhan eivät nyt ole joulupukkeja yms...

eli pimeää on, valoa saa luoda kotiinsa ja tunnelmaa

kyllä voi lapsi , kuin aikuinenkin, elää onnnellista elämää ilma joulua ;)

ja muita turhakejuhlia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan