Jos päättäisit kadota jäljettömiin, minne menisit?
Kommentit (25)
ihan heti kukaan ei viitsis sieltä lähtee etsimään. Maa on täynnä siirtolaisia, kukaan ei erottuis joukosta.
Tää oli nimittäin hyvä ehdotus. Jäin miettimään, että onnistuisikohan jäljettömiin tarkoituksella katoaminen kuinka helposti. Pystyisikö ihminen just esim. Australiaan vain hukkumaan.
ap
Mutta jos tarkoitus olisi aloittaa uusi elämä jossain muualla, niin johonkin englanninkieliseen maahan jotta ei tulisi kieliongelmia. Esim. Australiaan tai Uuteen-Seelantiin.
Olenkin elänyt jo vuodesta 2004 kuin olisin jo kuollut.
En viitsi kertoa miten ja miksi sen tein.
Nyt olen olemassa ihan toiselle porukalle kuin ennen vuotta 2004.
Jos todella kuolisin niin mikään ei muuttuisi. Kestäisi varmaan aika kauan ennen kuin kukaan reagoisi. Lähinnä se olisi asunnon maksut, jotka jäisivät maksamatta. Ei ole edes rappua, jonne ruumiin lemu tulisi. (Äitini löysi muuten rapustaan ruumiin kamalan hajun perusteella.)
Olenkin elänyt jo vuodesta 2004 kuin olisin jo kuollut.
En viitsi kertoa miten ja miksi sen tein.
Nyt olen olemassa ihan toiselle porukalle kuin ennen vuotta 2004.
Jos todella kuolisin niin mikään ei muuttuisi. Kestäisi varmaan aika kauan ennen kuin kukaan reagoisi. Lähinnä se olisi asunnon maksut, jotka jäisivät maksamatta. Ei ole edes rappua, jonne ruumiin lemu tulisi. (Äitini löysi muuten rapustaan ruumiin kamalan hajun perusteella.)
tarvitaan viisumi (kuten Jenkkilään), ei voi ostaa turistiviisumilla kuin meno-paluulipun.
Jenkkilä on vielä siitä hankala (luultavasti myös Austraalia), että rahaliikennettä ei enää käytetä käteisenä. Aina on oltava pankkitili kaikkeen esim. että saa palkan tai edes itsellesi puhelimen tai nettiliittymän. Samanlaistahan se on nykyään Suomessa.
Ehkä helpointa olisi kadota vähemmän kehittyneeseen maahan, maksut pelataan vielä käteisenä, jossa kuitenkin olisi turvallista ja ei tulisi kielitaito-ongelmia. En keksi mikä se olisi.
Osaan kielen ja olen kotonani siellä, ilmasto on myös hyvä.
Puhun hyvää espanjaa, joten mun olis helppo kadota lattareihin. Sieltä ei kyllä kukaan löytäis.
pääsisi sinne ilman passitarkastuksia.
Eikös poliisille voi muuten tehdä ilmoituksen, että "en ole kadonnut, mutta olinpaikkaani ei saa paljastaa kysyjille". Olettaen siis ettei ole tehnyt mitään laitonta. Muistelen jostain kuulleeni että kun joku etsi kadonnutta siskoaan tjsp. niin poliisilta tuli jonkun ajan päästä viesti että kadonnut oli hengissä muttei halunnut olla yhteydessä.
tai sitten siperiaan kalastamaan balkanin järvelle
tai ehkäpä johonkin afrikan maahan jonkun suljetun kylän reunoille roikkumaan
Hmm.. minkähän valitsisi ehkä tähtitieteilijän, tai ydinfyysikon paperit. Vaihtelu virkistäisi. :)
Lämmin ilmasto ja sinnehän muutenkin katoaa tai "katoaa" porukkaa.
Muuten hyvä, mutta sinne, kuten uuteen Seelantiinkin on aika tiukat maahanmuuttosäännökset ja hankala ilman passintarkastusta luikahtaa. Etelä-Amerikkaanhan monet ovat "kadonneet"
Muuten hyvä, mutta sinne, kuten uuteen Seelantiinkin on aika tiukat maahanmuuttosäännökset ja hankala ilman passintarkastusta luikahtaa. Etelä-Amerikkaanhan monet ovat "kadonneet"
Siis :D :D, meidän mökille ei passeja kysellä, mutta sinne on muuten vaan vaikea löytää tiettömän taipaleen taakse.Piti lainata viestiä, jossa Australiaan katoamisesta puhuttiin
Mä varmaan nostaisin ison tukun rahaa pankista kerralla ja muuttaisin johonkin suomalaiseen isoon kaupunkiin (jossa kukaan ei kiinnitä kehenkään mitään huomioa). HKI ei kävis, eikä TKU, eikä Oulu eikä Lahti. Mitähän siis jäis jäljelle? TRE, Jyväskylä ja Kuopio ainakin olis mulle helppoja kaupunkeja hävitä.
Nauran vedet silmissä ja mietin omaa mökkiämme Savossa ja sen tiukkoja maahanmuuttosäännöksiä ja passintarkastusta... =))
Nauran vedet silmissä ja mietin omaa mökkiämme Savossa ja sen tiukkoja maahanmuuttosäännöksiä ja passintarkastusta... =))
:)
ihan heti kukaan ei viitsis sieltä lähtee etsimään. Maa on täynnä siirtolaisia, kukaan ei erottuis joukosta.