Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä/ mitkä valuutat kun avaan valuuttatilin?

Vierailija
04.12.2011 |

Mitkä olisivat kolme-neljä parasta valuuttaa, joihin itse satsaisit?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se ihan järkeenkäypää mutta sitä en tiennyt, että pakolla muutettaisiin "vanha" valuuttatili eurotiliksi (näin maallikon kielellä sanottuna).

Pitäisiköhän käydä vaihtamassa muutama tonni käteistä vaikka SEKkeinä??

ap :-)

No miten se nyt hullulta kuulostaa? Jos euro hajoaa, niin joukkopako turvaan muihin valuuttoihin on hyvin todennäköistä. Euron kurssiarvon vakauttamiseksi tuommoinen siis tehtäisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jatketaan tähän ketjuun vielä. Mulla on valuuttatili - on ollut jo pitkään. Sellaisen avaamisessa ei välttämättä ole kuitenkaan hirveästi järkeä, jos se on kotimaisessa pankissa ja euro hajoaa. Riski nimittäin on, että ne pakottaa vaihtamaan noi valuuttatalletukset euroiksi tuollaisessa kriisissä, jolloin siitä ei sit olekaan niin hyötyä.

Parasta olisi siis, että olisi ihan tili ulkomailla jossain ei-euromaassa. Tämä kuitenkin meille tavan tallaajille on vähän hankalaa, sillä esim. Sveitsin tilin avaamiseen vaaditaan vähintään matkaa Ruotsiin tai vaihtoehtoisesti pitää maistraatissa käydä ottamassa passista kopiot, joten ei ihan hetkessä mene tämä prosessi. Ruotsin tilin avaaminenkaan ei kai mene ihan kuin tanssi, sillä olen käsittänyt, että pitäisi olla osoite Ruotsissa ennen kuin tilin saa avata.

Kertokoon joku, jos olen ymmärtänyt jotain väärin.

Itselläni on pieniä määriä valuutoissa (NOK, SEK ja USD) ihan Nordnetissä, joka on ruotsalaisen talletussuojan piirissä. Mietin, että ehkä tuolla eivät pakota vaihtamaan valuuttaa euroiksi, jos euro hajoaa, mut en sitten tiedä.

Vierailija
4/13 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan hitsit! En tiennyt pakottamisesta. Sehän kuulostaa vähän hullulta ;-)

Mitähän tässä pitäisi tehdä kun on muutama kymppi tilalla ja rvo todennäköisimmin romahtaa.

Voi kääk!

ap, joka palaa ketjuun tänään myöhemmin :-)

Vierailija
5/13 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pian tilin avaaminen onnistuu Nordetissä?

Siellä pitää varmaan ensin käydä henkilökohtaisesti?

ap

Vierailija
6/13 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten se nyt hullulta kuulostaa? Jos euro hajoaa, niin joukkopako turvaan muihin valuuttoihin on hyvin todennäköistä. Euron kurssiarvon vakauttamiseksi tuommoinen siis tehtäisiin.

Vierailija
7/13 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Nordnettiinkin meni arvo-osuustilin avaamisessa aikaa, sillä sinnekin piti muistaakseni lähetellä niitä kopioita (ei sentään maistraatissa vahvistettuja) passista.

Tuossa ohjeet arvo-osuustilin avaamiseen:

https://www.nordnet.fi/mux/web/nordnet/fall/how-to.html

Mielestäni fiksu paikka pitää ainakin osa rahoista, niin on muunkin kuin kotimaisen talletussuojan piirissä.

Vierailija
8/13 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä varmaan hajasijoittaisin SEK, NOK, USD tai AUD tai CAD ja sit CHF.

Kannattaa muistaa, että isotkin herrat on melkoisia määriä hukanneet valuuttapuljailuissa. Ei siis kannata varmaan yhteen valuuttaa heittää kaikkea. Ehkä ei kyllä kannata kaikkia rahoja pitää euroissakaan... Vaikea on tää tilanne. Itse yritän pistää rahaa osakkeisiin taas tässä joskus.

Vierailija
9/13 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan pienoiset pennoset mutta sitäkin tärkeämmät.

Ajattelin ensisijaisesti SEK ja NOK.

CHF-ehdotuksesi sai minut miettimään.

ap ;-))

Vierailija
10/13 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin itse aikanaan markan devalvoinnin ja sen seuraukset.

Vierailija
11/13 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseen frangin kurssin alas. Elokuussa oli melkein 1-1 euron kanssa, sitten se pakotettiin 1.2:een ja nyt tavoitteena on 1.4. Normaalitaso on ennen ollut päälle 1.5:n.

Terveiset Sveitsistä

Vierailija
12/13 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maallikko täällä vain kyselee.

saadakseen frangin kurssin alas. Elokuussa oli melkein 1-1 euron kanssa, sitten se pakotettiin 1.2:een ja nyt tavoitteena on 1.4. Normaalitaso on ennen ollut päälle 1.5:n.

Terveiset Sveitsistä

Vierailija
13/13 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt hyvä vai huono?

Euron kannalta?

Terveiset Sveitsistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän