Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Himosiivoajat! Kuinka jaksatte? Joka päivä monta tuntia?

Vierailija
04.12.2011 |

Onko oikeasti tarpeen? Vai pakkomielle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä pari tuntia päivässä pitäisi meillä käyttää siivoamiseen vaikka ei oltaisi työpäivän aikana kotonakaan, valitettavasti. Lapsi ja kaksi koiraa, kaksi aikuista ja vähän yli sadan neliön asunto. Jos siivoaa, järjestelee, pesee pyykkiä jne. niin ei tarvitse erikseen siivouspäivää pitää mutta paikat pysyy suht siistinä. Eikä niihin hommiin säännöllisesti tehtynä kulu niin paljon aikaa ja vaivaa kuin harvoin tehtynä.

Jotkut jutut joka päivä, sitten pari kertaa viikossa imurointi ja pölyt, moppaus, kylppärit siistiksi... Ja jotain vähän suurempaa tai harvinaisempaa hommaa, kierrättäen joka päivä tai joka toinen tai joka kolmas ehtimisen mukaan, kuten lakanoiden vaihto ja petivaatteiden tuuletus yhtenä päivänä, kylppärin ja saunan pesu toisena päivänä, jokusen ikkunan pesu, jonkun kaapin järjestäminen, vaatekaapin tuuletus, kirjahyllyn imurointi, väliovien pyyhkiminen, keittiön kaappien pyyhkiminen, jonkun seinän pesu (ne koirat), sohvatyynyjen pesu... Lasken siivoamiseen myös pyykkihuollon, silloin tällöin täytyisi huoltaa niitä harvemmin pesussa olevia vaatteita myös. Onhan tuossa varmaan paljon sellaista minkä voisi hyvin jättää tekemättä vaikka vuodeksi tai miksei vaikka iäksi. Mutta toisaalta meneehän ne kun pääsee rytmiin.

Sitten taas... Nyt on oltu noin viikko kipeänä, ja mitään ei käytännössä olla tehty koko aikana. Tuntuu siltä että ei pysty mihinkään edes tarttumaan. Täytynee kutsua jotain vieraita käymään, että saisi vähän ryhtiä taas. Meillä oikeasti menee viikossa tai jo parissakin päivässä koti aika kauheaan kuntoon. Sanotaan vaikka että koirat jää pesemättä ulkoilun jälkeen ja lapsi alkaa olla mökkihöperö sairastamisesta.

Vierailija
2/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, vaikka kaksi koiraa myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin verran päivässä siihen menee ainakin. Lähinnä pakkomielle, en pysty olemaan jos yksikin tavara on väärällä paikallaan ja kaikki ei ole tiptop siistissä kunnossa. Rankkaa tää on, mutta näin olen elänyt aina.

Vierailija
4/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan koko ajan vähäsen, eli siirrän tavaroita paikoilleen, järjestelen tyynyjä ohimennessä, siivoan heti keittiön ruuan laiton yhteydessä, en jätä mitään lojumaan.

Meille ei koskaan ole sotkuista tai likaista koska koko ajan ylläpidän siistiä kotia.

Vierailija
5/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on terapeuttista. Tulee hyvä mieli. Siivoan melkein joka päivä vähän eikä asuntomme ole kovin iso, joten ei vie paljoa aikaa.

Vierailija
6/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun istun sohvalla tai netissä ja koti sotkussa.Mulla rutiini, imuroin ja pesee 2kpl vessat joka pv, keittiö joka pv ja tietty tavarat paikoilleen,pedit jne, sen jälkeen istahdat sohvalle kun lapset nukkuu ja kynttilät palaa

Vierailija
7/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä siivoamisesta juurikaan, mut joka päivän on silti imuroitava alakerta ja yläkerta, siivottava vessat, pyyhittävä lasipinnat ja alakerran lattiat jne. Meillä vaan on erittäin sotkuinen koira ja ryömivä vauva joten lattioiden on oltava puhtaat. Vauvalla ja isommalla lapsella on lisäksi diili, että vauva sotkee syödessään kuin pieni possu ja esikoinen huolehtii sitten lelujen levittämisestä ympäri kämppää. Tosi tehokasta näin äidin näkökulmasta. :D

Vierailija
8/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnin verran päivässä siihen menee ainakin. Lähinnä pakkomielle, en pysty olemaan jos yksikin tavara on väärällä paikallaan ja kaikki ei ole tiptop siistissä kunnossa. Rankkaa tää on, mutta näin olen elänyt aina.

Olen täysin samaa mieltä! jos näen yhdenkin karvan lattialla niin se pitää siirtää samantien tai jos jokin asia on tekemättä ja muistan sen juuri ennen sänkyyn menoa, on se mentävä heti tekemään! :) miehellä menee välillä hermot, mutta näin se vain on :)

Vierailija
9/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi 2-3 kertaa viikossa. Pyykkiä pestään lähes joka päivä. Lattiat pyyhitään kerran viikossa. Tavarat paikoilleen joka päivä ( ne lapset), keittiö siivotaan yleensä 1-2 kertaa päivässä... Kerran viikossa peilien, vessojen, ovien pyyhintä.. Joka toinen viikko lakanoiden vaihto.. Lisäksi toki on lavuaari tms näyttää likaiselta niin ohi mennen sen puhdistan..

Meillä 3 v on aivan järkyttävä touhuuja. Lelut on hetkessä ympäriinsä ja ollaan yritetty nyt oikein kunnolla takertua ja siivoukseen patistella, lahjoa, uhkailla ja leikin varjolla myöskin..Ehkä joku päivä....

Vierailija
10/10 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe itseäni sellaiseksi, koska ei mulla ole varsinaista pakkomiellettä, mutta tykkään, että kotona on kohtuullisen siistiä.

Imuroin alakerran vähintään joka toinen päivä. Keittiö siivotaan aina käytön jälkeen. Vessat noin kerran viikossa. Tavarat pidetään noin suunnilleen paikoillaan, mutta kuopuksen leluja kyllä on joskus lattialla. Pyykkiä pestään joka päivä.

Mutta en mä mitenkään sairaalloisesti siivoa, vaikka nautinkin kovasti siisteydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän