Pidimme yhteissynttärit. Sain lahjaksi vain jotain älytöntä vauvakrääsää.
Pidimme yhteissynttärit ystävillemme. Odotamme esikoistamme viidennellä kuulla. No, tämä on lapsellista, mutta silti harmittaa:
Mies sai lahjaksi hienoja viinejä, konjakkia, yhteislahjana matkalahjakortin (kaveriporukalla, kun perhe-elämä alkaa ahdistaa).
Itse sain tutteja, bodyja, vauvakirjan ja pienen paidan, jossa lukee "my daddy rocks". Siis hv! En käytännössä saanut itselleni mitään. Siinä yritin hymyillä, kun miehen kaverit taputtelevat tätä selkään ja pyytävät maistiaisia konjakkipullosta.
Tiedän, ettei lahjoista saisi valittaa, mutta enkö todellakaan ole edes ystävilleni muuta kuin joku kävelevä kohtu?! Muutenkin tämä raskaana oleminen on jo tarpeeksi kamalaa.
Kommentit (24)
Itse olisin saattanut kysäistä, että vauvanko synttäreille kamut tulivatkin.
ostaisivatkohan samat kaverit viiden vuoden päästä sulle barbeja, eskarirepun ja vaatteita kokoa 110? lasten lahjat lapsille, vanhemmille omat! jos miehesi on ihan messissä ja mielestään lahjat on annettu ihan reilusti, ostapa hänelle joululahjaksi rintapumppu tai syöttötuoli;)
kun tulit tänne valittamaan, juoruan kaikille, ettei taas kelvannut ja ensi kerralla emme tule ollenkaan.
t. vieraasi, joka pöyristyi
vähän samanlainen kokemus.. Sain syntymäpäivälahjaksi vauvakirjan yms. Joo kiitos.
jotka eivät äitiä ymmärrä muistaa.
kertoisitko, mitä ihmettä päässäsi on liikkunut?
Muutenkin ihmettelen sitä, että tulevalle isälle syydetään päihteitä, usutetaan suoraan synnäriltä baariin ja pyydetään kaljalle "stressaavaa perhe-elämää pakoon", vaikka äitihän se on alusta saakka tiukemmalla.
Vieläkin taitaa elää se myytti, että kaikki mitä mies tekee lastensa kanssa tai hyväksi, on äidin auttamista...
Voi sinua, ap! Vie seuraavan kerran vieraillesi lahjaksi liian pieniä/isoja vaatteita tai väärän sukupuolen. Perustele lahjojasi iloisesti, että annat ne siltä varalta, että he sattuvat saamaan itselleen kumppanin/ onnistuvat laihtumaan/ tulevat raskaiksi ;)
kun tulit tänne valittamaan, juoruan kaikille, ettei taas kelvannut ja ensi kerralla emme tule ollenkaan. t. vieraasi, joka pöyristyi
no sinähän olet ap:n kaveripiirin kantava voima, kun idiootit mielipiteesi saa kaikki jättämään ystäväsi! vähän vaikea uskoa. kasvapa aikuiseksi ja kehota niitä kavereitasi tekemään samoin.
ai niin, ja pöyristyitkö sinäkin lahjastasi vai mikä ihmetytti?
Ei sellasia vieraita vauvaa katsomaan kutsutakaan, jotka eivät äitiä ymmärrä muistaa.
musta on ihan ok viedä tuoreille vanhemmille vain vauvakamaa, kun mennään vauvaa katsomaan, mutta vanhempien synttärit on ihan eri juttu!
Ihmeen pikkusieluista rutista täällä jostain syntymäpäivälahjoista! Jos meitä olis kukaan muistanut mitenkään, olisin ollut tosi onnellinen. En todellakaan olis mieltäni pahoittanut jostain noin lapsellisesta.
Ihmeen pikkusieluista rutista täällä jostain syntymäpäivälahjoista! Jos meitä olis kukaan muistanut mitenkään, olisin ollut tosi onnellinen. En todellakaan olis mieltäni pahoittanut jostain noin lapsellisesta.
elämäsi on p*skaa niin kaikkien muidenkin täytyy olla? Tai vähintäänkin kukaan ei saa pahoittaa mieltään mistään, jos sinulle on tapahtunut joku kurjempi juttu?
Mieti vähän miksi kukaan ei muista sinua koskaan!!!
Sinne on pitkä matka ja synnytyskin on riski.Tuttavilla kuoli 4 viikkoa ennen laskettua aikaa kun istukka oli irronnut,maha tautina hoidettiin ja käskettiin menemään kotiin terveyskeskuksesta.Todella ajattelematonta,onkohan se mies edes kypsä vielä isäksi??
makaavat yksin himassa synnytyksen jälkeen eivätkä pyydä sukulaisia käymään ja marttyyrimaisesti vielä ilmoitat, että jos joku olis muistanut niin olisin superkiitollinen. et tainnut pitää nimiäisiä tai ristiäisiä? harva niihin kehtaa ilman lahjaa tulla. synttäreille on myös tapana viedä lahja. oudossa seurassa liikut, jos yksikään ei sulle tuo juhliisi lahjaa..
Vieraiden joukossa oli varmaankin sekä miehiä että naisia? Saitko kaikilta tosiaan pelkkää vauvakamaa lahjaksi? Pakko kysyä vielä että onko vierailla omia lapsia? Että siis kukaan ei ymmärtänyt että sinä et ole yhtä kuin vauva! Onpa typeriä ihmisiä, sanon suoraan. Itse olen vienyt äidille oman lahjan silloinkin kun olen mennyt vauvaa katsomaan. Ja nyt ei ollut kyse edes vauvasta vaan sinusta... Mutta siis todella paljon onnea SINULLE syntymäpäiväsi johdosta!!! :)
tuolla joku jo ehdottikin samaa mitä minä meinasin ehdottaa. Eli sanot miehellesi, että se matkakortti käytetään kyllä yhdessä eikä kavereiden kanssa. Pöyristyttävää, että kukaan aikuinen antaa tuollaisia lahjoja. Miksei niitäkin olisi voinut antaa hieman tasapuolisemmin, hitto kun ihmiset on moukkia!
kun tulit tänne valittamaan, juoruan kaikille, ettei taas kelvannut ja ensi kerralla emme tule ollenkaan. t. vieraasi, joka pöyristyi
Enkä ikinä veisi vauvakamaa lahjaksi ennenko vauva on edes syntynyt! Niinko joku jo sanoi, synnykseen on pitkä matka vielä ja mitä vaan voi tapahtua. Ennemminkin naiselle jotain henkilökohtaista luksusta! Lahjakorttia kosmetologille tai hierojalle esimerkiksi! Tai hyvä kirja ja karkkia :)
mä vaihdan aika monen ystävän kanssa joululahjoja ja kun olin jouluaattona viimeisillään raskaana, sain pelkkää vauva-kamaa.
Ei muuta, mutta rahat oli muutenkin tiukassa, kaikki vauvakamat oli tavallaan ylimääräisiä, ilman niitä oltaisiin pärjätty hyvin.
Musta on ihanaa kun jouluna saan itselleni paketteja, mutta nykyään ne onkin lapselleni.
yritän aina sanoa itselleni jouluna annetaan lahjoja ja mahdollisesti vastaanotetaan, mutta voihan sitä silti surullinen olla. Olen kohta ollut kotona 3 vuotta ja koko aikana en ole itselleni ostanut juuri mitään. Tammikuussa palaan töihin, helmikuussa vois jo jotain repästä.
bodyjen kohdalla että "taitaa olla vähän liian pieniä minulle..." Ja tuttien kohdalla "anteeksi, mutta en näitä ole käyttänyt vuosiin.."
moukkamaisia ystäviä aloittajalla. tosiaan juntteja
ymmärtäisin vielä sen, että olisitte saaneet yhteiseksi vauvakamaa. onhan se tavallaan kuitenkin lahja teille, kun joutuisitte ne kuitenkin ostamaan (joskin tyhmää silti, teitähän siinä lahjotaan, vauvalle omat lahjat sitten kun hän syntyy!). kyllä mua ainakin ottaisi tosi paljon päähän. eikö miehesi ihmetellyt yhtään vai naureskeliko hän vain kavereidensa kanssa? kyllä taas on tasa-arvo toteutunut, voi elämä. ilmoita ainakin miehelle, että matkalahjakortti käytetään yhdessä, kun kerran hänenkin vauvansa saa käyttää sinulle ostettuja vauvakamoja:) vielä kerkeää reissuun ennen synnytystä!