Olipa taas yhtä kaaosta, karkaamisia ja kiljumista koko kauppareissu 4 ja 1 v tyttöjen kanssa.
4 v ei totellut mitään puhetta, vaan sinkoili ympäri valtavaa kauppaa meitä karkuun, viskoi tavaroita hyllyistä ja karjui karkkipussit käteen kahmaistuaan MÄ HALUUN SALMIAKKIA JA MUUMIKARKKEJA!
1 v riuhtoi valjaissa rattaissa yrittäessään päästä irti niistä kuin raivo härkä ja kiljui koko kaupassaoloajan täyttä kurkkua.
Meteli oli niin korviahuumaava, että meidän (isän ja äidin) oli pakko puhua toisillemme täysillä HUUTAMALLA, että saisimme ostokset tehtyä.
Vuorotellen juoksimme 4 veetä uhmista kiinni ympäri kauppaa ja toinen vahti vauvaa vaunuissa ja ostoksia kärryissä.
Onko muilla kaikki ruokakauppareissut samanlaisia?
Kommentit (29)
no eipä tuossa käytöksessä ainakaan näy, että olisivat oppineet käyttäytymään, vaikka mukana ovat olleetkin.
Jos mies on poissa paljon, hoida kauppareissut hänen poissaollessaan, jos se silloin sujuu paremmin kuin kaikkien mukanaollessa. Tuskin teidän suhteenne kuitenkaan sikana kärsii,jos olet yhteisestä ajasta poissa tunnin...
Meillä käydään kerran viikossa kaupassa, minä yksin, aikaa menee tunti isossa marketissa ja se on siinä.
Voin kyllä mennä lasten kanssa myös, 2 kpl villejä poikia, jotka eivät KOSKAAN riehu kaupassa, vaan kävelevät mukana, jutellaan mitä otetaan ja kumpikaan ei revi tavaraa hyllyistä tai karju tai kinua karkkia.
Kasvata siis kakarasi!
mun mies matkustaa paljon työssään, ja pyritään olemaan yhdessä se aika kun hän on kotona. Jos silloin pitää mennä kauppaan, mennään koko perhe. Yleensä tosin käyn yksin kaupassa lasten kanssa. Miten muuten lapset oppisivat kuinka kaupassa ollaan, kuin käymällä kaupassa?
Meillä ei ole enää noin pieniä lapsia, mutta kun oli, toinen oli niiden kanssa kotona, kun toinen kävi kaupassa. Nykyäänkin lapset käy kaupassa suht harvoin.
Minusta lapsia pitää pienestä pitäen käyttää kaupassa, että oppivat siellä käyttäytymään. On meilläkin monenlaista kauppareissua ollut.
Ja jos joku lapsista on karannut, otan kiinni ja pidän kädestä loppureissun. (ostosten kerääminen onnistuu yhdellä kädellä)
Meilläkin ollut aina aika tiukka kuri, mutta kyllä lasten silti kuuluu välillä kokeilla rajojaan. Ilmeisesti kaikki lapset eivät kokeile, ainakaan kaupassa...
Osa tämän ketjun mammoista ottaa lapsesa mukaan kauppaan ja ne käyttäytyy kuion apinat. Toiset taas ei edes uskalla yrittää kun näköjään tietää ettei niitä lapsia ole kasvatettu kunnolla. Ja ihan hyvä varmaan niin.
Meillä kaikki kolme ovat käynneet kaupassa jo ihan vastasyntyneestä. Ja hyvin noi osaa käyttäytyä. Kukaan noista ei riehu ja juokse tai huuda. Ei revi tavaroita hyllyiltä eivätkä muutenkaan räyhä. Rattaisiin mahtuu kaksi muksua köytettyinä (niin etteivät pääse irti!) ja kolmas joutuisi kärryihin jos nyt ei jostain syystä jaksaisi. Ja me mennään koko perhe myös kauppaan yhtä aikaa.
Ei sinne kauppaan kuulu mennä nälkäisenä ja väsyneenä!
saanko arvata: te olette sosiaaliluokista alimmassa?
Me käytiin miehen kanssa tänään myös ostoksilla, mukanamme oli vain meidän nuorin, 4-vuotias tyttö.
Mietin just siinä ostoksia tehdessämme, että onpa muuten IHANAA, kun tää nuorinkin on jo tuon ikäinen, että ei enää koko aikaa juokse karkuun tai yritä repiä tavaroita hyllyiltä/heitellä niitä kärryistä ja osaa jopa hieman odottaa. Tuntui niin HELPOLTA! On kuitenkin vielä tuoreessa muistissa nuo tuollaiset kauppareissut, mistä ap kirjoitti.
Että kyllä se teilläkin vielä helpottaa, lähivuosina, jaksakaa vielä vähän :)
Meillä anoppi päivähoiti lapsia pari vuotta olosuhteiden pakosta ja opetti ne ottamaan muut huomioon. Siis mun lapset on niin lässyjä, että ne ei kilju, karju, karkaile, riko, revi tai edes juokse autojen alle. Nää vaan luulee, että pitää olla kiltisti, koska muillakin on silloin kivaa. Ai että mä olen kateellinen niille, joiden lapset uskaltaa tuhota kaiken ympärillään.
Minun pitaa keskustella 5v kanssa ennen kuin menemme kauppaan:
1. siita mika on sopiva sopiva kaytos
2. mita ostetaan
3. saako kiljua ja juosta
jos en sovi joka kerta ennen kauppaan astumista niin kauhee rikuneeraminen alkaa.
TAI sitten isa tai aiti vie lapset puistoon siksi aikaa kun toinen vanhempi tekee ostokset.
tuo 1-vuotiaan käytös nyt on vielä ihan ikään sopivaa, mutta 4-vuotiaan ei. Kyllä 3-vuotias jo osaa pääsääntöisesti käyttäytyä. Eri asia on satunnaiset kiukuttelut, mutta teillä tuo on "normaalia"?
WT-väki toimii tavallanne eli lapset turvattomia, aikuiset idiootteja eikä kukaan ota ketään huomioon.